Gå til innhold

Hva vil DU ha til forum v.3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en HERLIG tråd! :D Kommer tilbake med en lang liste.

 

OK, her er mine ønsker for v3.0:

 

Bosted på lik linje med postcount og avatar. Hadde vært fiffig.

 

Dette forslaget møtte støtte:

 

QUOTE (Thompzen)
Det hadde vært tøft

 

.....et annet forslag:

 

QUOTE (Ingar)
En funksjon i gammel hardware 2 kolonner-skinnet, som jeg synes er supert, hadde vært at man kunne forandret fargene. Slik at man kunne hatt et valg nederst mellom "Blå stil", "Grønn stil", eller "Rød stil". Hadde gitt en liten, men veldig god forandring når man ble litt lei av blåfargen smile.gif Håper dere kan ta opp, og diskutere dette internt smile.gif

 

Dette håper jeg kunne komme på plass. At man i gammel hardware 2 kolonner, (og andre skins om noen ønsker det) kan ha en farvebytter, slik at man kan velge foreks tre forskjelige farger.

 

Dette er også ønsket av flere:

 

 

QUOTE (Polecat)
Alle fremtidige skins her i nettverket burde bygges videre fra "Gammel HW 2-kolonners". Det desidert beste skinnet, både med tanke på design og brukervennlighet. happy.gif

Støtter deg INGaR (for en gang skyld tongue.gif)

 

En annen ting som er ønsket av mange er muligheten for å flytte, og slette egne poster. Det viktigste er kanskje å flytte på det. Dette har dere sagt nei til av at hvis man kan flytte sine egne poster kan man slette sine egne poster. Kan man slette sine egne poster, kan man også slette førsteposten og slette andre sine poster. Hvis det hadde gått an at første poster i tråden ikke kunne ha slettet tråden sin - kunne vi flytttet egne feilposter å slettet dobbelpoter o.l. Det hadde vært kjempebra.

 

 

 

QUOTE (Ingar)
jeg er en ganske flittig bruker av notisblokken som ligger under "Kontrollpanel". Men jeg kunne egentlig tenkt meg at denne kommer under "forummeny". En notisblokk som var litt mer avansert enn den vi har i kontrollpanel, at vi kanskje kunne lagre små dokumenter osv smile.gif Et forslag som dere bør diskutere internt!

 

en bedre notisblokk. Det hadde vært flott! Dere hadde visst litt for mye å gjøre til at en slik funksjon skulle komme, men nå som du vil ta på deg ekstra arbeid :D

 

Dette forslaget møtte også støtte:

 

QUOTE (enden)
Synes det var et godt forslag

 

Bilder i signaturen. Min løsning på dette var at man kunne gå i kontrollpanelet å velge om man ville se bilder i andres signatur, men forslaget ble nedstemt siden programmererene ikke hadde til å lage en slik støtte. Men nå som du søker mer arbeid :D

 

Dette forslaget møtte også støtte:

 

QUOTE (zebe)
Hadde vært en grei ide hvis folk hadde hatt muligheten til å deaktivere det slik at dem ikke så det også...

 

Dette er dog ikke så viktig, men hvis dere har tid så la det komme :D

 

edit: Understreker at min ide med bilder signaturen er at folk kan slå på funksjonen i kontrollpanelet, hivs de vil se bilder i andres signatur. De som altså ikke vil ha det slår altså ikke funksjonen på, og de kommer derfor aldri til å merke den :D

 

Avatarer i 100 x 100 piksler. Hvis brukere kunne endret de i kontrollpanelet, så kunne de som ville ha mindre avatarer skrudd på 80 x 80 piksler slik som vi har i dag.

 

Dette vil flere brukere ha:

 

QUOTE (endre)
100x100 hadde vært greit.

 

og

 

QUOTE (SnowDOG_)
Syns faktisk 125 er akkurat perfekt. Hehe 100x100 hadde vært helt fint uten at de så ut som "juletre"

 

det ble også argumentert godt for dette:

 

QUOTE (Blib)
Man kan ha høyere kvalitet på større bilder som blir komprimert ned, blir lettere å kjenne igjen folk når avataren dems er mer synlig...

 

og

 

QUOTE (the coolkid)
en avatar på 100x100 er kanskje ikke nødvendig, men det vil fylle ut den avatar ramma litt bedre...

 

Absolutt noe dere bør vurdere!

 

Et annet forslag som virkelig falt i smak hos mange var dette:

 

QUOTE (Ingar)
i profilen er det opprettet noe som heter "min maskinvare" slik at man kan skrive det der, istedenfor i signaturen. Hva med at det også blir opprettet en "mine mobiltelefoner" og kanskje en "mine digitalkameraer". For det som skjer i dag er at mange bruker "min maskinvare" å skriver mobiltelefonene sine der, istedenfor.

Kanskje kan vi med dette slutte å ha mobiltelefonener, digitalkameraer, og maskinvare og alt annet bull i signaturene, som gjør de ubrukelige.

Dette mener jeg er et godt forslag.

 

Kommentarer fra de andre posterne:

 

QUOTE (Andreas2k)
ikke en dum tanke smile.gif

 

QUOTE (Chosiso)
God idè..

 

QUOTE (Redline)
Det hadde vært bra.
Så kan vi heller ha morsomme signaturer uten å lese hvordan mobil hver enkelt har, begynner uansett å kunne det utenat. smile.gif

 

QUOTE (Tenshi)
Ikke dumt i det hele tatt Ingar, der man kan skirve "Mine Mobiltelefoner\PDA"

Tenshi

 

QUOTE (wh1te)
Hørtes jo vel og bra ut det, men i så fall bør det også være plass til "mine kameraer".

 

her kommer wh1te med et godt poeng. Et kamera-felt hadde heller ikke vært dumt. Senere i diskusjonen kom det frem til at det mange ville det skulle bli et slags duppeditt-felt.

 

QUOTE (cesuim_e)
Akkurat nå er nøyaktig dette støttet, og "Maskinvare" er navnet til dette feltet i profilen. Noe som riktignok (i bunn og grunn) er ment for hardware. I senere tid har forumet hatt sin veks over flere kategorier. Blant annet mobiltelefoner og digitalkameraer, som tidligere nevnt.

Hadde vel kanskje derfor vært veldig greit om det også fantes noe eget for hver kategori dette forumet omhandler.

 

QUOTE (Atpn)
ingen dum ide

 

Her er enden sitt forslag, selv om jeg kunne tenkt meg mer et mobil- og et kamerafelt. I amobil-skinnet hadde det vært en god ide med at mobiltelefonen kunne blitt vist på lik linje med postcount..

 

QUOTE (enden)
Hva er egentlig problemet er et samlefelt for alt. Dette kan f.eks. hete "Mitt utstyr"? Da kan hver bruker velge å organisere dette slik det passer best og vise fram han eller hun mener er mest relevant.

 

QUOTE (*Dragon*)
bra forslag Ingar!

 

Legger også til noen quote's som har kommet til dette innlegget for å vise at mange av overnevnte forslag har støtte:

 

QUOTE (datating)
Er enig i at flytting kan være kjekt, og sletting hvis ingen andre har svart på posten, for da blir man jo en slags moderator hvis man kan slette som egen post med andres innlegg..

 

QUOTE (Carl M)
Større avatarer som nevnt

 

også enda en som støtter større avatar:

 

QUOTE (Luzifer)
Større avatar!

 

QUOTE (ratata)
Enig i mykje av det ingar skriv her ja...

 

Støtte til boligforslag:

 

QUOTE (psilocybe)
Bosted tilbake.

 

QUOTE (Blib)
flytting og sletting av egne innlegg

 

Det kommer helt sikker mer senere, men har ikke tid til/kommer på mer nå!

 

mer.. :)

 

QUOTE (Ingar (første tråd i posten min om undertitler)
Men det jeg kunne sett for meg var at vi hadde innført undertitler igjen, som en ekstra emnebeskrivelse. Nå som vi har tre-ords-reglen som gjør at man må ha maks tre ord i emnetittelen ville fjernet det som var det største problemet med undertittlene, at folk skrev en ting også resten av saken i undertitlene.

Slik at tråden kunne bli seende slik ut:

T610
problemer med å sende sms, telefonen henger seg opp.

Skulle vi prøvd å lage tilsvarende tittel med dagens sak måtte den bli slik:
Problemer med T610 - telefonen henger seg opp når man skal sende SMS.

Men vent, det får vi jo ikke plass til, så da må den bli slik:

Problemer med T610 - telefonen henger seg opp når

Er det særlig beskrivende? Nei. Hele problemet fremstilles ikke.

Men sett at vi hadde hatt undertittler, da kunne jo den blitt slik:

Problemer sms-sendig på T610
Telefonen henger seg opp når man prøver

Hvilket alternativ synes dere beskriver tråden best?

Saken er jo den at når vi har tre-ors-regelen vil ingen f. eks skrive bare "T610".
Problemet er borte! Og hvis de prøvde det kunne de få opp en feilbeskjed som forklarte hvorfor man måtte ha tre ord i emnetittelen. Jeg trur ikke det ville blitt noe stort problem - og jeg synes vi skal gi det en sjangse. Fungerer det ikke kan forumstyret bare true med at de blir fjernet igjen, hvis de ser det ikke fungerer.

 

Dette forslaget møtte også masse støtte i tråden:

 

Jeg synes vi ikke skal innføre undertitler (med én t) igjen. Det var et ekstremt fåtall personer som brukte de på den måten som de skulle brukes, og det hindret effektiv søk gjennom forumet.

 

QUOTE (Holger Ludvigsen)
Jeg synes vi ikke skal innføre undertitler (med én t) igjen. Det var et ekstremt fåtall personer som brukte de på den måten som de skulle brukes, og det hindret effektiv søk gjennom forumet.

Jeg synes også at tre-ords-regelen er et bra tiltak. Problemet er at mange brukere nekter å bruke tid på et godt emne, de bare skriver nonsens for å fylle kravet. Dette vil nok ikke løse seg ved å tillate undertitler.

 

QUOTE (Tor Erik)
Jeg savner også undertittelen. Den gav poster litt bedre navn, liksom. Men selvsagt bare i de tilfeller der feltet var brukt riktig.

 

Det er også veldig mange i denne posten som ønsker seg det samme:

 

QUOTE (PoleCat)
- Få tilbake undertittelen til trådene (valgfritt om man vil bruke den eller ikke).

 

QUOTE (Medrakil)
Og så vil jeg ha undertittelen tilbake, men at vi beholder treordssregelen for tittel.

 

Tilslutt må jeg si at jeg også støtter IP sitt forslag om " en stavekontroll i tekstvinduet".

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

Mine meninger:

- Få tilbake "Vis ubesvarte innlegg", slik vi hadde før! :thumbup:

- Lettere multiquoting (som Ueland fortsatt mener aldri har eksistert :wee:) ved hjelp av enkle knapper blir tekst fra andre innlegg satt inn i innlegget med de rette taggene.

- Få tilbake undertittelen til trådene (valgfritt om man vil bruke den eller ikke).

- Støtte for CSS-kode med highligtning ([css][/css])

 

--------------

 

For all del ikke større avatarer eller bilder i signaturen. :no:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Please, please, ikke bilder i signaturen.. Jeg har sett hvordan det blir brukt på en del andre fora.. det blir jo så utrolig distraherende, tar mye plass, ser ikke fint ut, og lengre lastetid. Dere kunne dog opprettet et ekstra felt hvor man kunne ha bilde® av PC/bil/rom/seg selv e.l. og at det var link til det bildet ved siden av PM, WWW, osv.

 

Og så vil jeg ha undertittelen tilbake, men at vi beholder treordssregelen for tittel.

Lenke til kommentar

QUOTE (Medrakil @ 16/11/2004 : 22:27)
Please, please, ikke bilder i signaturen.. Jeg har sett hvordan det blir brukt på en del andre fora.. det blir jo så utrolig distraherende, tar mye plass, ser ikke fint ut, og lengre lastetid. Dere kunne dog opprettet et ekstra felt hvor man kunne ha bilde® av PC/bil/rom/seg selv e.l. og at det var link til det bildet ved siden av PM, WWW, osv.

Og så vil jeg ha undertittelen tilbake, men at vi beholder treordssregelen for tittel.

Bilder i signaturen blir nok ikke særlig bra mottatt av noen uansett så der blir det nok ikke gjort så mye...

Lenke til kommentar

Ingen undertitler, ingen sigg-bilder, fortsatt samme avatar-størrelse.

 

Spoilertag, ubesvarte innlegg, flytting og sletting av egne innlegg og beholde samme skinnet som på HW.no i dag (Med den blå fargen, blå bar på venstre side og fylle ut resten av skjermen).

 

Forresten så funker multiquote diggbart på IPB v2.0 ;)

Lenke til kommentar

Det er to ting som irriterer meg med forumet. Det første er dette; det andre er siteringen. Det er unødvendig tungvint når man skal svare på flere sitater fra samme innlegg. Først må man trykke på quote, før man så må skrive noe i svarfeltet, trykke forhåndsvis, og så kopiere quote-linjen inn før hvert sitat man vil svare på. Hvorfor ikke bare bruke standardinnstillingen for Invision PowerBoard?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...