Gå til innhold

I'm stuck in HL²-tråden


Anbefalte innlegg

Kan noen her hjelpe meg med et problem jeg har?. Hadde nettopp en kompis innom her som var lysten på å teste Half Life2. Han fikk da spille en times tid. Men nå ser jeg til min store forskrekkelse at savegames'ene mine er borte!. Skrekk og gru!!!.

 

Noen som kan være så snill å sende meg en save-fil?. Jeg husker ikke helt hvilket chapter jeg var kommet til,men det het noe med "Freeman". Hadde akkurat gjort meg ferdig med et stort rom som det var en heis man måtte ned til å aktivere for å komme seg høyere opp. Og når man klatret oppover kom det en soldat nede som aktiverte heisen. Så man måtte være rask for å hoppe for ikke å bli skøvet ned av heisen. Noen som skjønner hvor langt jeg var kommet?. :ermm:

 

 

En ting til: Hvor ligger save-filene?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter fast her.

Har drept det jeg kommer over, men kommer ikke videre.

Har dratt i spaken til platformen.

Hva gjør jeg nå?

Dra i den spaken forann nesa di. Da begynner den skinne-greia og bevege på seg. Så går du opp på bygningen bak deg, og hopper opp på den skinnetingen så du kommer over på det hustaket rett forann nesa di der. Da kommer du videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Her er problemet tror jeg, om jeg gjort dette riktig :roll:

 

 

 

EDIT: se også PITBULLO sitt bilde, vi er på samme sted og kommer ikke videre.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Her er problemet tror jeg, om jeg gjort dette riktig :roll:

 

 

 

EDIT: se også PITBULLO sitt bilde, vi er på samme sted og kommer ikke videre.

Dra i spaken som på det bildet over.

Gå til døra på ditt bilde - til høyre - venstre - klatr opp på de eskene - gå til høyre - hopp over til den andre byggningen der, gå videre helt til du kommer til den skinne tingen som frakter deg over til den andre bygningen

Lenke til kommentar
Kan noen her hjelpe meg med et problem jeg har?. Hadde nettopp en kompis innom her som var lysten på å teste Half Life2. Han fikk da spille en times tid. Men nå ser jeg til min store forskrekkelse at savegames'ene mine er borte!. Skrekk og gru!!!.

 

Noen som kan være så snill å sende meg en save-fil?.  Jeg husker ikke helt hvilket chapter jeg var kommet til,men det het noe med "Freeman".  Hadde akkurat gjort meg ferdig med et stort rom som det var en heis man måtte ned til å aktivere for å komme seg høyere opp. Og når man klatret oppover kom det en soldat nede som aktiverte heisen. Så man måtte være rask for å hoppe for ikke å bli skøvet ned av heisen. Noen som skjønner hvor langt jeg var kommet?.    :ermm:

 

 

En ting til: Hvor ligger save-filene?.

Om alle .sav-filene dine ble erstattet av de kameraten din brukte, så er det likevel en løsning. Start HL2, velg New Game, og i det vinduet som kommer opp, trykker du på den episoden som du har kommet til, sannsynligvis den som er helt til høyre.

Lenke til kommentar
Kan noen her hjelpe meg med et problem jeg har?. Hadde nettopp en kompis innom her som var lysten på å teste Half Life2. Han fikk da spille en times tid. Men nå ser jeg til min store forskrekkelse at savegames'ene mine er borte!. Skrekk og gru!!!.

 

Noen som kan være så snill å sende meg en save-fil?.  Jeg husker ikke helt hvilket chapter jeg var kommet til,men det het noe med "Freeman".  Hadde akkurat gjort meg ferdig med et stort rom som det var en heis man måtte ned til å aktivere for å komme seg høyere opp. Og når man klatret oppover kom det en soldat nede som aktiverte heisen. Så man måtte være rask for å hoppe for ikke å bli skøvet ned av heisen. Noen som skjønner hvor langt jeg var kommet?.    :ermm:

 

 

En ting til: Hvor ligger save-filene?.

Om alle .sav-filene dine ble erstattet av de kameraten din brukte, så er det likevel en løsning. Start HL2, velg New Game, og i det vinduet som kommer opp, trykker du på den episoden som du har kommet til, sannsynligvis den som er helt til høyre.

You are a genious!!!. Skal teste med en gang. Takker så meget!. ;)

Lenke til kommentar
Er det helt i begynnelsen når du først møter Alyx ?

Da skal hun selv gå inn i heisen og vente på deg, og hun trykker på knappen når du er ombord.

what tha? Det gjør hun ikke da,hu bare står der som ett tett nek! Argh!

har prøvd å trykke på knappene inne i heisen.

 

BUG?

 

Og ja, dette er helt i begynelsen, når jeg møter henne.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Er det helt i begynnelsen når du først møter Alyx ?

Da skal hun selv gå inn i heisen og vente på deg, og hun trykker på knappen når du er ombord.

what tha? Det gjør hun ikke da,hu bare står der som ett tett nek! Argh!

har prøvd å trykke på knappene inne i heisen.

 

BUG?

 

Og ja, dette er helt i begynelsen, når jeg møter henne.

Da er det sannsynligvis en bug et sted. Men med litt flaks kan det lett ordnes.

  • Du kan bruke Load-menyen til å finne et tidligere lagretidspunkt, men om du liker å ha kontroll over konsollkommandoene og loade derfra, følg punktene:
     
  • Har du allerede konsoll skrudd på, hopp til neste punkt.
    Legg til -console i HL2-snarveien på skrivebordet ditt. Om du ikke har/vil ha snarvei, høyreklikk på Half-Life 2 i Steam-menyen, velg Properties -> Launch options, og legg til '-console' der. Så blar de deg fram til \steam\SteamApps\brukeren@din\half-life 2\hl2\cfg\ og åpner config.cfg i notepad. Legg til en linje der det står følgende: 'bind a toggleconsole'
    Bytt ut 'a' med den knappen du vil bruke. Om du har norsk tastaturoppsett (det gjelder vel alle), så kan du tydeligvis ikke bruke knappen til venstre for 1-knappen. Bruk en f.eks. en bokstavknapp.
     
  • Bruker du quicksave? Da skriver du 'load quick01'. Hvis det ikke nytter noe på situasjonen din, bruk siste autosave. Skriv 'load autosave'. Nytter det fremdeles ikke, skriv 'load autosave01'.
  • Fremdeles ikke? Start brettet på nytt: Skriv 'status' for å finne ut hvilket map du
    er på, og skriv 'map mapnavn', der mapnavn er det du akkurat fant ut.
     
  • Ikke nå heller? Gråt.

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...