Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

QUOTE (Ueland @ 23/11/2004 : 20:37)
QUOTE (snorreh @ 23/11/2004 : 14:08)
Anbefalt lesing:

The Adequacy Style Troll (AST): A Brief Refresher

Noen som kjenner seg igjen i dette her? ;)

Føler du for å utdype den?

 

*mye engelsk på sen kveld*

Ja, den beskriver en spesiel type troll som på overflaten kan virke seriøs men som i bunn og grunn bare er ute etter å skape mer bråk. Jeg tenkte den kanskje var passende på denne diskusjonen som på overflaten virker seriøs, men som også har medført mer bråk enn praktisk nytte slik jeg ser det iallefall. Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg hengt ut noen iallefal hverken mod eller brukere i denne saken , og det er utrolig hvor mye oppmerksomhet dette ordet fikk.

Ja jeg er klar over at jeg brøt ett ords regelen og brukte capslock , noe som jeg ikke skulle gjordt , men igjen i kampens hete er det fort gjordt .

Tror faktisk det Stig-Arne mener er at sammenhengen her var klar , noe jeg er helt enig i og som kom frem i andre svar i den posten , for unnskyld at jeg sier det men om en leser alle innleggene så ser en at det jeg svarte på var fullt dekkende med ett ord og var heller ikke ufint , det var vel heller invitert til et slikt svar .

Lenke til kommentar

QUOTE (snorreh @ 24/11/2004 : 00:21)
QUOTE (Ueland @ 23/11/2004 : 20:37)
QUOTE (snorreh @ 23/11/2004 : 14:08)
Anbefalt lesing:

The Adequacy Style Troll (AST): A Brief Refresher

Noen som kjenner seg igjen i dette her? ;)

Føler du for å utdype den?

 

*mye engelsk på sen kveld*

Ja, den beskriver en spesiel type troll som på overflaten kan virke seriøs men som i bunn og grunn bare er ute etter å skape mer bråk. Jeg tenkte den kanskje var passende på denne diskusjonen som på overflaten virker seriøs, men som også har medført mer bråk enn praktisk nytte slik jeg ser det iallefall. Bare en tanke.

Men du vil ikke utdype hvem du mener disse trolene er da , utifra denne og de andre hentydninger ang personer over 40 osv osv er det imidlertid mange her som skjønner hvor du vil .

Men som sagt istedenfor hentydninger (som du jo ikke liker) så hvorfor ikke si det direkte?

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

QUOTE (snorreh @ 24/11/2004 : 00:46)
Nei, nok får være nok. Jeg kan ikke se at en videre utdypning fra min side vil bidra til noe særlig konstruktivt for denne diskusjonen, men jeg registerer dessverre at enkelte fortsatt ikke kan holde seg seriøs og det beklager jeg.

Vel siden det bare er jeg som har svart så er det vel meg du mener nok en gang , bare uten å si det direkte igjen .

Ser ikke at det er useriøst å be noen bekrefte eller avkrefte en misstanke mange har . Men registrerer heller at vedkommende ikke tør stå direkte for sine uttalelser .

Så ja vi legger denne delen død da det tydligvis ikke er noe poeng å spørre om fakta her .

Lenke til kommentar

QUOTE

Men jeg skjønner det jo vanvittig godt nå. Enkelte moderatorere her skulle aldri hatt moderator status, da dem er for makt kåt til å ta i mot konstruktiv kritkk. Nevner ikke navn her!

Forumet blir dratt nedover i gjørma av konstant dårlig moderering.
De seriøse brukerene forsvinner, mens de mindre seriøste blir.. og forumet blir dårligere...

Versgod og send meg linker i PM (elns da) så vi hvertfall kan få dokumentasjoner for påstandene.. når det gjelder siste punktet så har det blitt sagt av noen brukere hvert eneste år uten at jeg har sett noe til gjørma.. forslag tillates der og over pm omg så er.

Lenke til kommentar

Snekker'n og Snorreh: Det er tydeligvis ikke bare jeg som er drittlei den småkranglingen dere to mellom. Samme hvor dere treffes, eller hva tema er, virker det som dere flyr i trynet på hverandre uansett. Heretter tar dere slikt KUN I PM, ellers kan jeg ikke love at advarselsgrafen deres blir stående der den er nå. For dette begynner å gå meg, og alle andre, på nervene. Kutt ut, ok? For akkurat nå senker dere nivået på forumet, fremfor å heve det. Og er det ikke slike folk vi har kommet frem til at vi ikke ønsker her inne?

 

En liten tankevekker for dere to kanskje.

Lenke til kommentar

QUOTE (Øivind Dahle @ 18/11/2004 : 16:35)
Mange gode forlag som er kommet opp. Og jeg foreslår følgende som bedring av forumet.

Igjen er det jeg som skriver på veiene av meg selv og ikke hw.no

Punkt 1:

OT delen av forumet skal ikke komme opp på "vis nye innlegg", denne forums delen skal heller ikke vises på siste fra forumet på forsiden av hw.no

Ønsklig er det jo at de enkelte brukerne kan tilpasse selv hvilke forumsdeler som skal komme opp på "vis nye innlegg".

Punkt 2:

"fast reply" fjernes

Punkt 3:

En mer omfattende registreringsprosses, der nye brukere tvinges til å svare 10 spørsmål korrekt (eks om rettningslinjer og nettikette) for å bli medelem. Det kan vurderes om nyopprettede kontoer ikke kan benyttes de først 10 timene.


Punkt 4:

Brukermoderatorene får begrensning i hvilke modereringsegenskaper de skal ha. Jeg syns flytting av tråder, sletting av upassende innlegg og endring av tittel/innlegg holder i massevis.

Det kan også komme til en rekke flere brukermodisser, slik at de blir flere. Disse vør velges ut fra kunnskap og alder.

Å ha moderatorer som har egne områder for å moderere er ikke bra og vil ikke fungere. Alle brukermoder kan modde hele forumet.

Det er kun moderatorer og administratorer som skal ha tilgang til å gi advarsler og stenge tråder. Denne gruppen skal ha et viss aldersnivå, samt at de skal kunne vise til god kunnskap og forståelse av det forumet egentlig var for: data.


En brukermod som viser seg uverdig mister sin rolle som brukermod umiddelbart.

Punkt 5:

Faglig dyktige brukere kan godt få tittler som senior bruker etc. Dette gjør at forumet bedres.

Punkt 6:

Det som er viktig å huske er at alle som deltar på forumet er en del av et fellskap. Jeg syns vi bør ha en høy takhøyde for den datarelaterte delen av forumet, dog ikke like høy i OT delen.

Punkt 7:

Jeg er sterkt imot advarsel systemet slik det fungerer i dag. Det burde heller være en intern diskusjon når en bruker skal ut av forumet. Dette fordi det er ikke hyggelig å bli utvist fra et slikt forum som dette.

Åpenbare "jukse" brukere kan jo kastes ut uten intern diskusjon.



Dette er kun forslag, som vi kan jobbe videre med hvis noen er enige

En "unødvendig quoting" fra meg, for å få tråden tilbake til topic. ;)

 

Dette synes jeg var MANGE gode, kloke tanker. Jeg er nysjerrig på hva f.eks. mr Ueland, eller andre i forumstyret synes om dette?

Lenke til kommentar

QUOTE (Øivind Dahle)
"fast reply" fjernes

Eh, hvorfor? Hva godt fører det med seg å fjerne Fast Reply? Jeg elsker den funksjonen, og jeg ser ingen gode grunner til å fjerne den heller? :dontgetit:

 

QUOTE (Øivind Dahle)
Brukermoderatorene får begrensning i hvilke modereringsegenskaper de skal ha. Jeg syns flytting av tråder, sletting av upassende innlegg og endring av tittel/innlegg holder i massevis.
*Snip*
Det er kun moderatorer og administratorer som skal ha tilgang til å gi advarsler og stenge tråder.

Høyst uenig. Jeg synes brukermoderatorene gjør en utmerket jobb. Brukermoderatorene er jo her nettopp for å avlaste administratorene og moderatorene, og stenging av tråder er jo noe av det som det blir gjort mest av.

Jeg mener og at brukermoderatorene skal fortsette å kunne gi advarsler og utestenging, men kanskje begrense hvor lenge de kan utestenge?

 

QUOTE (Øivind Dahle)
Det kan også komme til en rekke flere brukermodisser, slik at de blir flere. Disse vør velges ut fra kunnskap og alder.

Å ha moderatorer som har egne områder for å moderere er ikke bra og vil ikke fungere. Alle brukermoder kan modde hele forumet.

Her er jeg enig. Flere brukermoddiser som kan moderere hele forumet sånn som de gjør nå.

Lenke til kommentar

Først må jeg si at jeg aldri har vært redd for å si min mening her på forumet :p

Men jeg syns faktisk at noen ganger så går mods litt hardt til verk, og nej, jeg har ikke noe konkret, for pleier ikke å tenke noe mer over det når jeg ser det... Normalt sett ville jeg heller ikke blandet meg inn i denne diskusjonene her heller, men det faktisk tilfellet at noen mods ikke helt klarer å gjennomføre "jobben" sin på en bra måte.

 

Man kan ikke gjøre alle fornøyd, og det sier seg selv... Syns ting fungerer generellt sett greit på dette forumet jeg :)

Lenke til kommentar

Tanken med at "fast reply" fjernes, er nok det at den gjør det lettere å legge inn "slengsvar", dvs. lite gjennomtenkte innlegg. Den gjør det også lettere å legge inn veloverveide og gjennomtenkte svar, så jeg ser helst at den ikke fjernes.

 

Jeg ser heller ikke problemet med at brukermoderatorer har de rettighetene de har i dag. Selvfølgelig har dette med at jeg er brukermoderator selv, og helst ikke ønsker å bli redusert til en ryddegutt. Jeg har til gode å se noen brukermoderatorer som har gjort en dårlig jobb, og den ikke-eksisterende strømmen av klager til forumstyret, kan tilsi at folk flest er av samme oppfatning.

Lenke til kommentar

Vel å påstå at det er en ikke eksisterende strøm av klager er jo greit , men det er sammtidig en kjent sak at det er en del som er uenig ,men velger å avstå fra og si noe her .

Dette kan jeg si bla på bakgrunn av alle de e-postene som har strømmet inn de siste dagene .

Så å "lene" seg tilbake og tro alt er rosenrødt blir feil , en kan vel heller tenke over hvorfor så få vil komme med klager , en av grunnene kan vel være at så snart det klages så kreves det X antall konkrete bevis , dette gidder ikke mange og andre føler at de må henge ut spesielle personer overfor moderatorteamet for å bli trodd , andre har en formening om at det er liten vits da det alikevel ikke skjer noe .

Dette er bare noen eksempel av det inntrykket jeg har fått i de mange henvendelser . :hmm:

Lenke til kommentar

Du setter ting voldsomt på spissen her. Man trenger ikke et tosifret antall konkrete bevis. Finn ett eller to eksempler på at en moderator har misbrukt sin stilling eller gjort en såpass grov feil at det går på bekostning av hele hw-nettverkets ry (dvs. et innlegg eller PM), send hele sulamitten til [email protected], og la dem se på saken.

 

At folk ikke tør å legge frem en saklig klage når vi gjentatte ganger har skrevet at konstruktiv kritikk er ønsket i denne tråden, får være deres problem.

 

Og, for n'te gang, denne tråden har ført mye positivt med seg, selv om dere ikke ser fruktene av det helt ennå. Det er, som sagt, litt bortkastet å forandre på ting når vi likevel skal oppgradere forumet om et par uker.

Lenke til kommentar

Jeg synes denne tråden bør bli stengt da den har en lite beskrivende emnetittel, som ikke beskriver hele innholdet i tråden. Hvorfor har ikke de dyktige bruker-/moderatorene/administratorene gjort noe med dette? Jeg har gjenntatte ganger sett veldig dårlige emnefelt, og feilposter hvor bruker-/moderatorene har postet uten en eneste liten reaksjon. Dette viser vel en liten svakhet, og at modereringen kanskje ikke er på et så veldig høyt nivå? Det er greit nok at dere ikke greier å moderere alt, men de trådene dere ser (og poster i) bør dere i hvertfall sørge for blir flyttet til riktig forum og får et godt beskrivende emnetittel som beskriver hele innholdet i tråden.

Lenke til kommentar

Ser ikke at jeg setter noe på spissen, jeg påpeker kun din kommentar ang ikke eksisterende klagestrøm .

Jeg anngriper heller ingen moderatorere eller andre her . Dette var et generellt svar på akurat den kommentaren , men ser det jeg sier nok en gang blir tolket i værste mening og at jeg kun er ute etter å lage bråk og skremme folk , begynner å bli temmelig lei av slike hentydninger .

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 24/11/2004 : 14:37)
Jeg synes denne tråden bør bli stengt da den har en lite beskrivende emnetittel, som ikke beskriver hele innholdet i tråden. Hvorfor har ikke de dyktige bruker-/moderatorene/administratorene gjort noe med dette? Jeg har gjenntatte ganger sett veldig dårlige emnefelt, og feilposter hvor bruker-/moderatorene har postet uten en eneste liten reaksjon. Dette viser vel en liten svakhet, og at modereringen kanskje ikke er på et så veldig høyt nivå? Det er greit nok at dere ikke greier å moderere alt, men de trådene dere ser (og poster i) bør dere i hvertfall sørge for blir flyttet til riktig forum og får et godt beskrivende emnetittel som beskriver hele innholdet i tråden.

Vel tittelen var vel korrekt nok i forhold til starten på tråden , det blir vel litt dumt om en skal justere tittelen etter hvordan en tråd utvikler seg .

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 24/11/2004 : 14:41)
Ser ikke at jeg setter noe på spissen, jeg påpeker kun din kommentar ang ikke eksisterende klagestrøm .
Jeg anngriper heller ingen moderatorere eller andre her . Dette var et generellt svar på akurat den kommentaren , men ser det jeg sier nok en gang blir tolket i værste mening og at jeg kun er ute etter å lage bråk og skremme folk , begynner å bli temmelig lei av slike hentydninger .

Du uttaler deg av og til aggresivt og i generelle termer. Hvis du hadde tenkt gjennom hvordan du formulerte deg så hadde du unngått at du eventuelt blir misforstått.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...