Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

Registrerer at justisen er blitt betydelig strengere her på forumet i det siste og det virker som om enkelte moderatorer overgår hverandre i å finne feil .

Synest det begynner å bli vel drøyt , når folk må begynne å vurdere om de tør si sin mening av "frykt" for advarsel/ utestenging .

Man mottar PM med beskjed om at det er motatt X antall klager på en pluss X antall andre , svarer så i PM om hva en mener , avventer og ser at de andre som var nevnt fortsetter i samme stil , dermed legger man inn et svar der en sier sin mening og vips så er advarseln et faktum .

Om det ønskes et forum der folk med en holdning foretrekkes fremfor en annen bør moderatorteamet iallefall være istand til å si dette og ikke bare prøve å presse noen ut og la andre "gå fri" .

Vi har vel mistet mange nok på dette forumet .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Ueland @ 15/11/2004 : 21:40)
Har du noen eksempler å komme med som du misliker? :)

Jeg har i hvertfall et.

 

Denne tråden: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=327763

 

Hvordan i all verden skulle trådstarter finne frem til den tråden? Hvis han hadde tatt en søk på sangen han var ute etter, hadde han ikke funnet den. Skal man lese gjennom hele forumet (inkludert kategorier man aldri har hørt om før) før man får poste en post?

 

Dette er et godt eksempel på hva Snekkeren beskriver.

Lenke til kommentar

QUOTE (Rikky @ 15/11/2004 : 21:45)
Synes forumet fungerer fint jeg, har du noen eksempler, Snekker`n?

Vel jeg har nok det , men å legge dem ut her er vel det samme som utestengelse , da jeg allerede har fått de første 10% .

Men det er visse personer jeg er uenig med og om ikke dette er lov så er jeg redd det fort blir 100% da jeg ikke ofrer ytringfriheten for å tekkes noen som helst .

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 15/11/2004 : 21:54)
Snekker'n: Dette vet du hva handler om. Personlige uoverstemmligheter tar man ikke på forumet, og det har vi snakket om tidligere. Forumet er til for å diskutere sak, og ikke person.

riktig , men da person forvrenger fakta uten å reagere på annen måte enn å bare øke takten på dette i flere poster , så tar du og går rett på personen fordi saken da blir umulig å diskutere .

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 15/11/2004 : 20:57)
Registrerer at justisen er blitt betydelig strengere her på forumet i det siste og det virker som om enkelte moderatorer overgår hverandre i å finne feil .
Synest det begynner å bli vel drøyt , når folk må begynne å vurdere om de tør si sin mening av "frykt" for advarsel/ utestenging .
Vi har vel mistet mange nok  på dette forumet .

Hei,

 

Kan ikke være mere enig med dig.

 

I takt med at forummerne er blitt oversvømmet av ungdommer under 18 år (der bruker hw.no som chat-forum, fordi de ikke har penger på kortet til mobilen) så er der også de sidste 2 år blitt udnævnt mange 'umodne' moderatorer her.

 

Disse 'umodne' moderatorer (og dem er der mange av) greier simpelthen ikke å moderere i 'grå-zonerne'. Det eneste de greier er å stenge feilpostet, dobbelpost tråde osv - simpelthen av frykt for muligheten å bli oversvømmet med PM's, som de enten ikke kan/vil eller har evner til å svare på. :thumbdown:

 

'Grå-zoner' er f.eks alle de 99% ukorrekte svar/løsninger/råd, der kommer i hardwaretrøppel forummerne - eller f.eks *Lille Per' på 12, der sitter der med et enormt kontaktbehov og prøver å kamouflere et innlegg - som egentligt bare er et forsøk på vanligt chat. Plus en masse andre ting som jeg ikke gider nevne her.

 

Vi må ha noen flere 'voksne' moderatoer med noget mer livserfaring og specielt erfaringer med børn. Sådan er det bare. Modne folk som tør å ta et ansvar.

Det er jo en helt naturlig ting, at 'Lille Per' klager når han blir 'straffet' og føler sig uretferdigt behandlet. Det vett alle vi - som har/har hatt børn i den alder.

 

Erfaringer fra det virkelige liv viser, at det sjelden går bra å 'sette børn til å vogte børn'. Det samme gælder her også!

Desverre ser det ut til at utvælgesen av moderatorer sker efter hvor mange poster folk har og ikke efter innholdet/kvaliteten av disse. :thumbdown:

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Jeg trur ikke jobben mange gjør for forumet helt veier opp når de provoserer folk med sin vanlige pirking - og "sitt unyttige arbeid". For en ting er sikkert, forumets problem er ikke en 2 kb for stor avatar, en feilpost eller en eller annen dårlig beskrivende emnetittel.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

Dette blir en ganske håpløs tråd å holde styr på. Det begynner med en klage fordi vi er for strenge. Så fortsetter klagene med at det er for mange drittunger som vi ikke er strenge nok mot.

 

Så fortsetter det med at vi har barnslige moderatorer. Hver gang dette blir sagt sier jeg følgende: Sende meg en PM eller send en mail til [email protected] med konkret klage med konkrete hendelser som man mener gjør at en person er uegnet som moderator.

 

Det merklige er at vi aldri har fått inn en eneste klage på en moderator etter at jeg har sagt dette. Det eneste resultatet av dette har vært at jeg har fått noen PM-er der folk synes en gammel advarsel grunnet for stor avatar var feil. Hvis det er en uniform mening at moderatorene er uegnet, da forunderer det meg veldig at det aldri blir påpekt noe konkret.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 16/11/2004 : 19:40)
Hvis det er en uniform mening at moderatorene er uegnet, da forunderer det meg veldig at det aldri blir påpekt noe konkret.

Hei,

 

Det er jo netop det trådstarter vil inn på.

Der er jo ingen der der tør!! - Dette pga 'uegnede' og 'umodne' moderatorer, der også tar imott disse klager. Der er ingen overordnet 'instans' der behandler klagerne.

Akkurat som når f.eks Politiet selv behandler klager over Politiet.

 

Barnslig er ikke blit nevnt. 'Umoden og barnslig er ikke helt det samme.

 

PS. Å være en velskreven og velformulert journalist-studerende - betyr nødvendigvis ikke, at man er kvalifisert til å være 'barnehage-pædagog' her i forummet (dette er min mening).

 

Edit: I en alder av 40+ år - syns jeg selv (og mine omgivelser) at jeg er ganske barnslig når jeg sitter å spiller på PC'en :-)

Men dette bytyr ikke, at jeg ikke er moden nok til å oppdrage mine børn.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Men er det ikke slik, at når forumet "oversvømmes av barn" som noen sier, at man må være strengere også? Forumet har blitt merkbart "barnsligere" bare på den tiden jeg har vært medlem her. Det er utrolig mange chatte-tråder, tråder med emnefelt som ikke sier noe som helst, dobbeltpostinger, useriøse svar, drittkasting, off-topic til tusen og ellers umodne holdninger. Jeg synes det er viktig å være strenge på slikt, så vi kan fremstå som et seriøst forum, og tiltrekke oss seriøse brukere fremfor å miste de fordi forumet fremstår som for lite seriøst.

 

Vi moderatorer har nylig endelig fått klarere retningslinjer på hvordan vi skal oppføre oss. Advarsler for store avatarer, for stor signatur, dårlig emnetittel eller bumping håper jeg er en saga blott (vi mistet nok en del seriøse brukere på grunn av dette), men advarsler som er gitt i dette tilfellet, etter at trådstarter gjentatte ganger pent har blitt bedt om å diskutere sak, ikke person (det er allerede for mye personuthenging og drittkasting i forumet), synes jeg skal opprettholdes. Om personen velger å forlate forumet i protest, så viser ikke det direkte moden holdning... og da er det kanskje like greit at vedkommende forsvinner?

 

FYI : Nå snakker jeg ikke om Snekker'n, men generelt. Snekker'n er en stor ressurs og det er synd om han forsvinner. Men også seriøse brukere må følge retningslinjene, og ikke ture frem som det passer dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...