Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (T.F.T @ 04/01/2005 : 22:37)
QUOTE (Snekker`n @ 15/11/2004 : 20:57)
Vi har vel mistet mange nok  på dette forumet .

Er det brukeren selv sin egen feil eller feil moderering som er grunn til det ?

Vel det er nok begge deler , noe er forårsaket av brukere og mange usaklige innlegg , andre ting er faktisk moderatornes feil .

Dette kan bla være ulik måte å moderere på noe som skaper usikkerhet om hva en skal "våge" å si . Her savner jeg større takhøyde i diskusjoner , dette fordi en god del diskusjoner der det " krangles" blir brått og brutalt avbrutt av moderatorer som enten truer med å stenge posten eller å kaste deg ut , isteden burde vel heller moderatorn i slike tilfeller oppmode til å senke temp litt og la diskusjonen fortsette , dette sier jeg fordi de fleste diskusjoner som får fortsette som regel ender med at man skilles som venner etter en knallhard diskusjon , her snakker jeg ikke om poster der noen bevist spammer for å lage krøll .

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 04/01/2005 : 21:37)
QUOTE (INGaR @ 04/01/2005 : 21:23)
QUOTE (DesertGlow @ 04/01/2005 : 21:21)
Hvem er alle disse "så utrolig mange" som du vet gjør dette kun i den hensikt?

Skal jeg poste brukere jeg mistenker å poste kraftig bare for og få høyere postcount mener du? Jeg kan jo selvfølgelig ikke VITE noe, men jeg får en gankse kraftig mistanke når jeg ser brukere som konstant poster poster som "Nei" "Ja" "Hvorfor det" ":)" "SØK!" osv.

Ja, gjerne det :)

Unnskyld, men oppfordrer du til å henge ut enkeltpersoner for å ende diskusjonen?

Det er ganske lett å se hvilke innlegg som er der kun for å øke post-count, jeg kan godt definere et par eksempler.

 

generelt sett innlegg som på ingen måte har verdi for andre enn posteren, derunder:

 

*post som består av én enkel smiley.

 

*post som bekrefter forrige innlegg. eksempel: "ja, enig. du burde gjøre nettopp det 'Jølle' sier."

 

*lol

 

*moroposter. det er greit å ha det litt gøy innimellom, men mange må vitse om alt.

 

Det bør være et mål at hver post skal ha en viss verdi for de som leser den, om du bare ser på et tilfeldig tema i forumet vil du se at det kryr av "verdiløse innlegg."

Lenke til kommentar

QUOTE (Burrre @ 05/01/2005 : 13:39)
QUOTE (DesertGlow @ 04/01/2005 : 21:37)
QUOTE (INGaR @ 04/01/2005 : 21:23)
QUOTE (DesertGlow @ 04/01/2005 : 21:21)
Hvem er alle disse "så utrolig mange" som du vet gjør dette kun i den hensikt?

Skal jeg poste brukere jeg mistenker å poste kraftig bare for og få høyere postcount mener du? Jeg kan jo selvfølgelig ikke VITE noe, men jeg får en gankse kraftig mistanke når jeg ser brukere som konstant poster poster som "Nei" "Ja" "Hvorfor det" ":)" "SØK!" osv.

Ja, gjerne det :)

Unnskyld, men oppfordrer du til å henge ut enkeltpersoner for å ende diskusjonen?

Det er ganske lett å se hvilke innlegg som er der kun for å øke post-count, jeg kan godt definere et par eksempler.

 

generelt sett innlegg som på ingen måte har verdi for andre enn posteren, derunder:

 

*post som består av én enkel smiley.

 

*post som bekrefter forrige innlegg. eksempel: "ja, enig. du burde gjøre nettopp det 'Jølle' sier."

 

*lol

 

*moroposter. det er greit å ha det litt gøy innimellom, men mange må vitse om alt.

 

Det bør være et mål at hver post skal ha en viss verdi for de som leser den, om du bare ser på et tilfeldig tema i forumet vil du se at det kryr av "verdiløse innlegg."

Verdien av at noen sier "så utrolig mange gjør ting kun i den hensikt" er såpass liten at man trenger noe mer å gå på.

 

At det forekommer meningsløse innlegg er det liten tvil om, men jeg stiller spørsmål ved sannheten i utsagnet når det sies at dette kun gjøres i den hensitk å øke postcounten. Jeg vil påstå at dette er en uttalelse basert på vage antagelser, og vil derfor ha litt mer basis for uttalelsen. At folk kommer med meningsløse innlegg betyr ikke at de gjør dette kun i den hensikt å øke post count. OT-delen er vel den delen som er mest preget av denne typen innlegg, noe som bør indikere at hensikten ikke er å øke post counten.

 

Mange bruker forumet på en lignende måte som man ville brukt IRC, og det er en uting. Det er derimot dumt å trekke feil konklusjoner ut av en slik observasjon. Måten å møte dette på, som tydeligvis ikke har noen direkte sammenheng med post count (som OT bør bevise), blir derfor sletting av innlegg, og eventuelle advarseløkninger, for å lære folk at IRC og forum er to forskjellige medier som brukes forskjellig.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 17/11/2004 : 13:39)
Når det gjelder alder på moderatorer kan det godt være at man f.eks. bør sette denne vedt endt videregående utdanning. Spørsmålet er om alder i seg selv er noe som bør avgjøre en persons egnethet som moderator. Skal dog ikke gå inn på enkeltmoderatorer her i offentlighet, dette har vi en dialog på utenfor forumet.

Mange gamle poster her jeg kunne tenke meg å kommentere, men OK.

 

Det er en grunn til at "barn" ikke blir myndige før ved 18års alder. Nøyaktig hvordan noen har kommet frem til at 18år er en passende alder vet jeg ikke. Det kunne sikkert fungert bedre med psykologiske tester av ungdommer gjennom hele ungdomstiden for å finne ut når de er modne nok til å kjøpe øl, stemme ved valg og ta lappen, men det er vel ikke særlig realistisk. Det samme kunne vært gjort med evt. moderatorspirer, men det er vel heller ikke særlig realistisk. Myndighetene i Norge har satt 18 år som aldersgrense, hvorfor skulle ikke da hw-forumet kunne sette 18år som en moderatoraldersgrense?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...