Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da svært så mye oppstyr for et ord da :grin:

Glem hele saken , jeg kommenterte det kun fordi det ble tatt opp av andre her , jeg kan også retningslinjene , men det er vel menneskelig å feile også for brukerne av forumet .

Det var ikke i mine tanker å verken klage på dette eller noe annet .

Så vær så snill og ro ned, nå begynner det å bli vel morro her :roll:

Lenke til kommentar

var en hypotetisk tanke da..

Men problemet er at dere kan modere den uten noe spes grunn.. Det at du modererte snekkern`s innlegg.

Det er en regel som gir dere rett til å gjøre som dere vill..

Visst du syns jeg er helt på bærtur med mine meininger.. og du da finner ut,.. Nei dette er bare tull og redigerer innlegget.. er DET som er problemet.. er det som skjedde i snekkrn`s innlegg

Lenke til kommentar

Hvis en moderator gjør det, sender du en mail til forumstyret og forklarer situasjonen. Det skal ikke skje, og en moderator som hypotetisk sett skulle ha gjort dette, ville blitt fratatt sine rettigheter.

 

Det vi fjerner, er unødvendige innlegg. Innlegg som ikke tilfører diskusjonen noe som helst, annet enn å muligens egge noen opp slik at det blir en storstilt krangel.. som vi har sett litt for mange tilfeller av i det siste.

Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 22/11/2004 : 23:04)
var en hypotetisk tanke da..
Men problemet er at dere kan modere den uten noe spes grunn.. Det at du modererte snekkern`s innlegg.
Det er en regel som gir dere rett til å gjøre som dere vill..
Visst du syns jeg er helt på bærtur med mine meininger.. og du da finner ut,.. Nei dette er bare tull og redigerer innlegget.. er DET som er problemet.. er det som skjedde i snekkrn`s innlegg

Jeg editerte ikke meningen på grunn av meningen, men på grunn av fremføringen. Det er hele forskjellen :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Fur @ 22/11/2004 : 22:57)
Swag: hvis du ikke liker OT delen av forumet så ikke post der dah? :roll:

Når sa jeg at jeg ikke liker OT-delen? Les hva jeg skriver før du rabler ned masse fjas. Jeg skrev at jeg mener den bør begrenses, ikke at den skal forsvinne. Jeg stilte et spørsmål om hvorfor den ikke kunne fjernes, dette fordi jeg var nyskjerrig.

Lenke til kommentar

QUOTE (el-asso @ 22/11/2004 : 23:13)
QUOTE (Stig-Arne @ 22/11/2004 : 23:04)
var en hypotetisk tanke da..
Men problemet er at dere kan modere den uten noe spes grunn.. Det at du modererte snekkern`s innlegg.
Det er en regel som gir dere rett til å gjøre som dere vill..
Visst du syns jeg er helt på bærtur med mine meininger.. og du da finner ut,.. Nei dette er bare tull og redigerer innlegget.. er DET som er problemet..  er det som skjedde i snekkrn`s innlegg

Jeg editerte ikke meningen på grunn av meningen, men på grunn av fremføringen. Det er hele forskjellen :)

det som var galt med fremføringen der var overdreven bruk av caps.. ved å fjerne tullprat fjernet du også meningen til snekkers..

 

Er ikke alltid man trenger, eller faktisk har grunn eller i det hele tatt gidder å skrive grunn.. og visst dere skal holde samme tempo å fjerne alle 1 ords varene.. så blir det bare tull og vas

Lenke til kommentar

Sitat: Det vi fjerner, er unødvendige innlegg. Innlegg som ikke tilfører diskusjonen noe som helst, annet enn å muligens egge noen opp slik at det blir en storstilt krangel.. som vi har sett litt for mange tilfeller av i det siste. Sitat slutt.

 

Regner med at denne var ekspress til meg da , men gjør oppmerksom på at den "krangelen" som jeg fikk 10% for ikke var en krangel i det hele tatt ,men et resultat av frustrasjon fra meg og flere andre , dette pga en måte å overse/ignorere andre som desverre er tillatt her på forumet og som moderatorne ikke synest er feil .

Etter mitt og andres syn er denne metoden minst like ille som om en skrev feks " Pisspreik" i en post . :hmm:

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen her er så full av selvmotsigelser at jeg blir direkte kvalm. I det ene øyeblikket klager man på for slapp moderering av meningsløse innlegg. Så når man begynner å modere strengere på den typen innlegg som man klager på, så får man kritikk for å ha for lite å gjøre, og overmoderering.

 

Det er dundre meg umulig å gjøre noe som helst på dette forumet uten at noen stikker et horn i siden på deg og klager på at det er noe galt.

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 22/11/2004 : 23:39)
Når det gjelder å stikke horn i siden , ja så stikkes vel også disse "begge" veier .

Kjedelig for den som står midt i og som får horn fra begge sider, da? ;)

 

Men seriøst, karer! Nå har vi, som DG påpeker, diskutert hva som skal til for å få forumet litt nærmere det forumet som mange har gitt uttrykk for at de savner. En plass der man diskuterer og løser problemer. Da kan man ikke plutselig snu og kjefte når de prøver å etterkomme de ønsker som ble ytret! Den som ikke ser at det som skjedde er et direkte produkt av diskusjonen vi har hatt bl.a. i denne tråden bør nok lese tråden litt mer nøye. :)

 

Jeg synes det er flott at vi ser at noe kommer ut av diskusjonen, jeg. Så kan vi hjelpe til med å prøve å gå foran med gode eksempler. Det er liksom så liten vits i å poste flotte forslag her for så å trampe ut i resten av forumet og forbryte oss mot det vi har foreslått selv.

 

-KJ

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 22/11/2004 : 23:39)
Vel selvmotsigelser er det vel ikke , det er meninger fra mange brukere og en kan ikke forvente at alle brukere skal ha samme mening , selv om det kunne være ideelt for noen .
Når det gjelder å stikke horn i siden  , ja så stikkes vel også disse "begge" veier .

Tråden er full av selvmotsigelser, sa ikke at folk sa i mot seg selv.

 

Det som folk kanskje bør tenke gjennom er hvor vanskelig det faktisk er å sitte med ansvar her. Det er et sted mellom 10-15000 aktive brukere her, og det finnes et utall rådende meninger om hvordan ting skal gjøres. Svært mange av oppfattingene er helt motstridende, noe som gjør at uansett hva man gjør så må man regne med en uke med kjeft.

 

Som moderatorer ønsker vi å gjøre en så god jobb som mulig, og prøver å etterkomme rådende ønsker i så stor utstrekning som mulig. Det som dessverre ser ut til å være gjeldende for mange er at de ikke forstår at andre har andre meninger, og at moderatorene er noen inkompetente maktsyke/ignorante idioter som ikke har bedre å finne på.

 

Før folk legger frem sine klager uten å legge to pinner i kors for å moderere utsagnene sine, hadde det av og til vært greit at man reflekterte litt over hvorvidt andre kanskje har andre opplevelser av ting, og måten ting blir gjort på kanskje er litt gjennomtenkt, og ikke et resultat av maktsyke/ignorante moderatorers tilfeldig valgte strategier.

Lenke til kommentar

QUOTE (jevel @ 22/11/2004 : 23:55)
QUOTE (Snekker`n @ 22/11/2004 : 23:39)
Når det gjelder å stikke horn i siden  , ja så stikkes vel også disse "begge" veier .

Kjedelig for den som står midt i og som får horn fra begge sider, da? ;)

 

Men seriøst, karer! Nå har vi, som DG påpeker, diskutert hva som skal til for å få forumet litt nærmere det forumet som mange har gitt uttrykk for at de savner. En plass der man diskuterer og løser problemer. Da kan man ikke plutselig snu og kjefte når de prøver å etterkomme de ønsker som ble ytret! Den som ikke ser at det som skjedde er et direkte produkt av diskusjonen vi har hatt bl.a. i denne tråden bør nok lese tråden litt mer nøye. :)

 

Jeg synes det er flott at vi ser at noe kommer ut av diskusjonen, jeg. Så kan vi hjelpe til med å prøve å gå foran med gode eksempler. Det er liksom så liten vits i å poste flotte forslag her for så å trampe ut i resten av forumet og forbryte oss mot det vi har foreslått selv.

 

-KJ

Joda og som sagt tidligere jeg har ingen problemer med den slettingen som ble utført , men siden den ble nevnt her fra "begge" parter så kommenterte jeg dette .

Jeg gjorde en feil i forhold til 3 ordsregelen , men sett i sammenheng med innlegget over så var svaret forståelig og demed ikke like ille som noen mener .

Vi sier amen der og glemmer dette .

I utgangpunktet var det min feil , ferdig med det .

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 23:55)
QUOTE (Snekker`n @ 22/11/2004 : 23:39)
Vel selvmotsigelser er det vel ikke , det er meninger fra mange brukere og en kan ikke forvente at alle brukere skal ha samme mening , selv om det kunne være ideelt for noen .
Når det gjelder å stikke horn i siden  , ja så stikkes vel også disse "begge" veier .

Tråden er full av selvmotsigelser, sa ikke at folk sa i mot seg selv.

 

Det som folk kanskje bør tenke gjennom er hvor vanskelig det faktisk er å sitte med ansvar her. Det er et sted mellom 10-15000 aktive brukere her, og det finnes et utall rådende meninger om hvordan ting skal gjøres. Svært mange av oppfattingene er helt motstridende, noe som gjør at uansett hva man gjør så må man regne med en uke med kjeft.

 

Som moderatorer ønsker vi å gjøre en så god jobb som mulig, og prøver å etterkomme rådende ønsker i så stor utstrekning som mulig. Det som dessverre ser ut til å være gjeldende for mange er at de ikke forstår at andre har andre meninger, og at moderatorene er noen inkompetente maktsyke/ignorante idioter som ikke har bedre å finne på.

 

Før folk legger frem sine klager uten å legge to pinner i kors for å moderere utsagnene sine, hadde det av og til vært greit at man reflekterte litt over hvorvidt andre kanskje har andre opplevelser av ting, og måten ting blir gjort på kanskje er litt gjennomtenkt, og ikke et resultat av maktsyke/ignorante moderatorers tilfeldig valgte strategier.

Selvfølgelig kan en ikke forvente at alle har samme mening , ei heller kan en forvente at alle blir fornøyde med dem som modererer .

Det har her dukket opp både store og små problemer og det finnes sikkert flere måter å løse dem på og ingen løsning vil gjøre alle tilfreds , hverken på moderatorsiden eller brukersiden , det kan vi være enige om .

Personelig har jeg kjørt frem en spesiell sak jeg kjemper for , denne vet du hva gelder , her kjemper jeg ikke for bare mitt syn , men for en god dels brukere her på forumet .

At det ikke skal være lov å skrive feks kun " LOL" i et svar har jeg full forståelse for , men at det samtidig skal være lov å ignorere andre brukere og deres syn med kun lim og klipp poster har jeg derimot ingen forståelse for . Spesielt når det blir bedt om at dette opphører fra flere brukere , men eneste svar er en fire- fem nye poster med samme gørra .

Dette blir faktisk sett på som like nedlatende som om du skrev kun "lol" eller "tufs" eller lignende i en post.

Men dette er øyensynelig noe dere ikke er enige i , så dermed blir vel dette å fortsette, med det resultat at vi får flere "kriger2 på forumet .

 

Jeg vet sånn ca hvor jeg står her på forumet både positivt og negativt hos andre brukere og hos de fleste moderatorer , for uansett om ikke deres syn på enkeltbrukere er offentlig så "lekker " det fra den ballongen også , og for å si det slik så har også den flere små "hull"

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 23:55)
Det som folk kanskje bør tenke gjennom er hvor vanskelig det faktisk er å sitte med ansvar her. Det er et sted mellom 10-15000 aktive brukere her, og det finnes et utall rådende meninger om hvordan ting skal gjøres. Svært mange av oppfattingene er helt motstridende, noe som gjør at uansett hva man gjør så må man regne med en uke med kjeft.

Dere gjør en kjempegod jobb i å moderere forumet. Men av og til trør dere skikkelig over grensa.

At forumet har 10-15000 aktive brukere er ingen unnskyldning. Om dere ikke klarer å moderere den mengden skikkelig, ja da har dere tatt dere skikkelig vann over hoder. Men akkurat den saken lar man ligge i denne tråden.

Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 23/11/2004 : 01:03)
QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 23:55)
Det som folk kanskje bør tenke gjennom er hvor vanskelig det faktisk er å sitte med ansvar her. Det er et sted mellom 10-15000 aktive brukere her, og det finnes et utall rådende meninger om hvordan ting skal gjøres. Svært mange av oppfattingene er helt motstridende, noe som gjør at uansett hva man gjør så må man regne med en uke med kjeft.

Dere gjør en kjempegod jobb i å moderere forumet. Men av og til trør dere skikkelig over grensa.

At forumet har 10-15000 aktive brukere er ingen unnskyldning. Om dere ikke klarer å moderere den mengden skikkelig, ja da har dere tatt dere skikkelig vann over hoder. Men akkurat den saken lar man ligge i denne tråden.

Jeg tror ikke du forstår hva jeg sier over. Poenget med at det er 10-15000 aktive brukere er at det er svært mange meninger om hvordan ting bør gjøres, og det du anser for å være "å trø over grensa" er noe som kanskje majoriteten ønsker at skal gjøres.

 

Eksempelet er da at det fremkommer klare ønsker om at det skal modereres hardere på småinnlegg som ikke tilfører tråden noe. Så gjør vi det, og så får vi da klager på at vi trår over grensa av andre.

Lenke til kommentar

joda, skjønner godt hva du mener..

Selvfølgelig er det vanskeligere å blidgjøre 15000 brukere enn 5000 brukere. Det vet vi da alle.

 

Men her er det ikke snakk om å blidgjøre folk.. her er det snakk om å holde forumet oppe på ett skikkelig nivå, etter at dere fikk en mengde off topic foum så har forumet etter min mening dalt loddrett ned på kvalitets skalaen, og med Off topic forumene så drar dere med dere en mengde brukere som har NULL interesse for hardware / overklokking osv.

 

Og det er måten håndteringen av disse, la oss si 1000 brukerene som har kommet hit pga off topic kategoriene, som er feil..

Men jeg skjønner jo at dere tenker mest på ant brukere og hvor stort forumet er enn hvor god kvalitet det er på forumet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...