Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

QUOTE (Snekker`n @ 18/11/2004 : 15:23)
Derfor er også et av mine forslag at dette bør forbys , feks at en kun har lov til å ha EN slik quote i hvert innlegg med link til den , sammtidig skal innlegget inneholde noe nytt og en konstruktiv begrunnelse skrevet med egne ord .

Å forby dette er kanskje ikke veien å gå, da det er forskjell fra situasjon til situasjon, men ja, jeg er enig i at man bør gå mer aktivt inn for å få inn linker og egne kommentarer til sitater.

 

Jeg irriterer meg selv grønn på brukere som presterer følgende i skjermforumet:

QUOTE
Er denne bra?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (enden @ 18/11/2004 : 15:38)
QUOTE (Snekker`n @ 18/11/2004 : 15:23)
Derfor er også et av mine forslag at dette bør forbys , feks at en kun har lov til å ha EN slik quote i hvert innlegg med link til den , sammtidig skal innlegget inneholde noe nytt og en konstruktiv begrunnelse skrevet med egne ord .

Å forby dette er kanskje ikke veien å gå, da det er forskjell fra situasjon til situasjon, men ja, jeg er enig i at man bør gå mer aktivt inn for å få inn linker og egne kommentarer til sitater.

 

Jeg irriterer meg selv grønn på brukere som presterer følgende i skjermforumet:

QUOTE
Er denne bra?

Som du sikkert ser sier jeg forby slike som kun har dette og at jeg samtidig setter opp et alternativ , dermed skulle begge gruppene bli fornøyde

Lenke til kommentar

QUOTE (snorreh @ 18/11/2004 : 15:28)
Ja, la oss forby alt som er saklig og påby alt som er usaklig for da blir alt så mye bedre.  Det er jo alltid like givende at noen heller velger å fokusere på personene i "diskusjonen" å bidra med noe relevant til saken, ikke sant?

snorreh: Du sa selv i Itaniumtråden at denne qoutingen kunne oppfattes som arrogant. Da nytter det ikke uansett hvor saklig quotingen er, det har også noe med hvordan en velger å fremstå på forumet.

 

Du er blant en håndfull medlemmer på forumet med mest datakunnskap, hvorfor skal du sløse vekk disse kunnskapene ved bare å henvise til hva andre mener ?

 

Edit: ord som manglet

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

QUOTE (el-asso @ 18/11/2004 : 15:49)
snorreh: Du sa selv i Itaniumtråden at denne qoutingen kunne oppfattes som arrogant.

Nei, det jeg sa (for å sitere meg selv) var følgende:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3117162

QUOTE
problemet er at slike forumer som dette tiltrekker seg mange kverulanter som velger å se helt bort fra fakta. Det er disse jeg som regel beskylder for å ha skylapper på, og slike er det pyton å diskutere med og derfor velger jeg å se bort ifra dem (les: ignorere). Dette oppfattes selvsagt av dem som arroganse, men det er det slett ikke - jeg har bare ikke tid eller interesse av å diskutere med dem

Jeg mente altså at de som jeg velger å ignorere kanskje vil oppfatte det som arrogant.

 

QUOTE (el-asso @ 18/11/2004 : 15:49)
Da nytter det ikke uansett hvor saklig quotingen er, det har også noe med hvordan en velger å fremstå på forumet.

Hvis man kommer med direkte personangrep og ikke klarer å holde en høflig og saklig tone, så kan man ikke forvente svar fra meg så enkel er den saken. Da velger jeg heller å ignorere dem, men det betyr ikke at jeg forlater tråden for jeg liker å følge opp saker etterhvert som nye ting skjer.

 

QUOTE (el-asso @ 18/11/2004 : 15:49)
Du er blant en håndfull medlemmer på forumet med mest datakunnskap, hvorfor skal sløse vekk disse kunnskapene ved bare å henvise til hva andre mener ?

Jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn å "diskutere" med kverulanter som velger å se helt bort fra fakta og ikke respekterer andre sine meninger.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Hei,

 

Som tilstanden er nu, syns jeg ikke man har noget valg - om man vil være seriøs eller bare vil ha lidt gøy og chatte. Alle forummerne er flyt sammen!

 

Irreterende når man sitter med et akut HW problem - og efter et søk på forummet - finner en tråd. Da må man se igennem 3 sider med useriøst sh*t, før man nederst på side 3 finner et brukbart innlegg fra Snekkern (eller noen av de andre resourcer). Man har kanske prøvt 3-4 ubrukelige løsninger (incl formatering) før man finner frem.

 

Jeg vil foreslå at man deler opp forummerne i 3 kattegorier(med tilhørende underkattegorier) - med registrering i hver kattegori.

Da har man jo i utgangspunktet et valg, der passer til ens 'humør'.

 

Til Snekkern: Helt enig med dig!

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Snorreh , det er jo åpenlyst at det er meg du henvender deg til så nei jeg oppfatter deg ikke som arrogant fordi du "overser " meg , dette vet vi er fordi du "furter" fordi jeg går ut mot din måte å tvinge frem ditt syn , samtidig som du anntyder en viss aroganse for at andre holder på sitt syn .

Om du skal nevne det ene så nevn nå det andre , nemmelig at jeg med flere bla i DELL posten , gikk ut på en høflig tone til deg , ditt svar var å tilslutt bare poste Lim/klipp poster , noe som er en av årsakene til hardere skyts , da dette viser en arrogant holdning der dine premissser skal gjelde uansett .

Som person kan jeg ikke uttale meg om deg da jeg ikke kjenner deg , men gjennom en god del av dine poster så er jeg ikke i tvil om at du vet og kan mye mye mere enn meg ang data , det har du min fulle respekt for . Det du ikke har min respekt for er ditt ensidige mål og ditt korstog mot Intel her på forumet .

Så la nå diskusjonen ang meg/deg ligge i denne tråden , med mindre at den tas opp i ønske om å få tråden stengt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Mange gode forlag som er kommet opp. Og jeg foreslår følgende som bedring av forumet.

 

Igjen er det jeg som skriver på veiene av meg selv og ikke hw.no

 

Punkt 1:

 

OT delen av forumet skal ikke komme opp på "vis nye innlegg", denne forums delen skal heller ikke vises på siste fra forumet på forsiden av hw.no

 

Ønsklig er det jo at de enkelte brukerne kan tilpasse selv hvilke forumsdeler som skal komme opp på "vis nye innlegg".

 

Punkt 2:

 

"fast reply" fjernes

 

Punkt 3:

 

En mer omfattende registreringsprosses, der nye brukere tvinges til å svare 10 spørsmål korrekt (eks om rettningslinjer og nettikette) for å bli medelem. Det kan vurderes om nyopprettede kontoer ikke kan benyttes de først 10 timene.

 

 

Punkt 4:

 

Brukermoderatorene får begrensning i hvilke modereringsegenskaper de skal ha. Jeg syns flytting av tråder, sletting av upassende innlegg og endring av tittel/innlegg holder i massevis.

 

Det kan også komme til en rekke flere brukermodisser, slik at de blir flere. Disse vør velges ut fra kunnskap og alder.

 

Å ha moderatorer som har egne områder for å moderere er ikke bra og vil ikke fungere. Alle brukermoder kan modde hele forumet.

 

Det er kun moderatorer og administratorer som skal ha tilgang til å gi advarsler og stenge tråder. Denne gruppen skal ha et viss aldersnivå, samt at de skal kunne vise til god kunnskap og forståelse av det forumet egentlig var for: data.

 

 

En brukermod som viser seg uverdig mister sin rolle som brukermod umiddelbart.

 

Punkt 5:

 

Faglig dyktige brukere kan godt få tittler som senior bruker etc. Dette gjør at forumet bedres.

 

Punkt 6:

 

Det som er viktig å huske er at alle som deltar på forumet er en del av et fellskap. Jeg syns vi bør ha en høy takhøyde for den datarelaterte delen av forumet, dog ikke like høy i OT delen.

 

Punkt 7:

 

Jeg er sterkt imot advarsel systemet slik det fungerer i dag. Det burde heller være en intern diskusjon når en bruker skal ut av forumet. Dette fordi det er ikke hyggelig å bli utvist fra et slikt forum som dette.

 

Åpenbare "jukse" brukere kan jo kastes ut uten intern diskusjon.

 

 

 

Dette er kun forslag, som vi kan jobbe videre med hvis noen er enige

Lenke til kommentar

QUOTE (datating @ 18/11/2004 : 16:51)
QUOTE (INGaR @ 18/11/2004 : 16:48)
QUOTE (Snekker`n @ 18/11/2004 : 16:38)
Øyvind Dahle , jeg sier bare  :thumbup:

enig, bøyer meg totalt i støvet for Øivind. Dette er mannen vi trenger i forumstyret!

Yes! Det er det vi trenger!!

Hei,

 

Bra forslag - disse forslag vil gi en umiddelbar virkning - tror jeg.

Stå på Øivind :thumbup:

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt vitsen med fjerning av "fast reply", dette er gjerne et greit alternativ for de med litt tregere internett. Jeg bruker fast reply akkurat nå, og med mindre jeg quoter bruker jeg alltid fast reply.

 

At en mod skal velges utifra alder syns jeg blir feil, hvis dere 30-åringer ikke greier å følge beskjeden gitt av en moddis på 17 ligger nok ikke problemet hos mod'en.

Lenke til kommentar

QUOTE (SteffyBoy @ 18/11/2004 : 17:39)
Skjønner ikke helt vitsen med fjerning av "fast reply", dette er gjerne et greit alternativ for de med litt tregere internett. Jeg bruker fast reply akkurat nå, og med mindre jeg quoter bruker jeg alltid fast reply.

At en mod skal velges utifra alder syns jeg blir feil, hvis dere 30-åringer ikke greier å følge beskjeden gitt av en moddis på 17 ligger nok ikke problemet hos mod'en.

Det var vel sagt kunnskap og alder .

Lenke til kommentar

QUOTE (Fur @ 18/11/2004 : 18:19)
QUOTE (Øivind Dahle @ 18/11/2004 : 16:35)
Punkt 5:

Faglig dyktige brukere kan godt få tittler som senior bruker etc. Dette gjør at forumet bedres.

Støttes :yes:

Fin ide, men ett problem (skal vi si utfordring?): Hvilke kritererier skal legges til grunn for dette, og hvordan skal det praktiske rundt det ordnes?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...