Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

Vel dette synest jeg faktisk var noen "lettvinte" svar , dette med hele tiden og si " hva kan vi gjøre" blir for lettvint . Om du drev en bedrift med problemer skulle du da bare lene deg tilbake å si " tja, hva kan vi gjøre" og hvisst de annsatte på bedriften ikke ordnet opp lot du den gå adundas ?

Så treker du inn min advarselsøkning her, og nei jeg likte den ikke . Dette sett i sammenheng med det som skjedde i den posten og flere andre , vi var flere som henvendte oss til vedkommende ang kun limin/klippings metoden og det eneste svaret var flere slike , ja opptil 6 stk ette hverandre , jeg har sagt det før og gjentar det gjerne . Ved slike annledninger er det umulig og ta ballen dermed blir jeg å fortsette å ta spillern , eneste måte dere kan stoppe meg på er å stenge meg ute eller rydde opp i slike ting .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Snekker'n

Re: bøllefrø.

 

Når noe av det første en ny bruker gjør, er å bryte et par regler som står helt på toppen i retningslinjene, så har man en grei pekepinn bare der.

 

Men, jeg får veldig tvetydige signaler i denne tråden. Alle syns kvaliteten på forumet har sunket, de fleste vil ha hw-forumet tilbake som det var "i gamle dager, da alt var bedre og ungdommen hadde respekt for de eldre". Når vi så reagerer på de som ikke bidrar med noe konstruktivt (ved å stenge feilpostete tråder, slette off-topic-innlegg i seriøse diskusjoner, og generelt rydder opp), blir vi bedt om å bruke silkehansker og være mer hyggelig.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Jeg har et kjapt spørsmål, før dere diskuterer videre:

Jeg er ikke særlig HW-interessert, litt SW-interessert (bidrar gjerne litt i form av photoshopping eller lignende), men jeg er for det meste opptatt av film. Jeg liker veldig godt filmdelen av forumet, og lurer på om dette regnes som off-topic. Jeg er nemlig her for den, og blir den fjernet, samt at det må betales for å være medlem og det kun kan diskuteres hw vil jeg nok forlate forumet.

Jeg liker hw-forumet, jeg liker mangen av de jeg er blitt kjent med her og håper at det forblir noenlunde sånn som det er (litt fjortissfjerning og lignende er jo greit).

Når det gjelder P&R syns jeg at for mange gode og lærerike diskusjoner blir stengt pga noen få innlegg med usakligheter/personangrep. Forumet er som resten av verden; mange gode, snille, flinke personer og noen få drittsekker.

Jeg støtter forresten mod'ene, jeg syns de gjør en god jobb (selv om det er noen diskusjoner som er blitt avbrutt i P&R).

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 17/11/2004 : 15:32)
QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 15:18)
Joda , men hvordan vet du hvem som er bøllefrø her på forumet ?
Nå har ikke jeg sagt at en skal slutte med advarsler eller utestenging . Det jeg prøver å si er at den "hyggelige" metoden bør prøves først , da ser dere jo hvem som står igjen som bøllefrø samtidig som respekten blant resten av forumbrukerne stiger et hakk eller to .

Å finne bøllefrø på forumet her er ikke så vanskelig...

 

Når det gjelder den hyggelige metoden.... Jeg mener å huske at jeg sendte flere PMs med deg for en stund siden der vi snakket om å diskutere person. Dette er den "hyggeligste" måten man som moderator kan handle. Om jeg ikke husker feil så gav du da klart uttrykk for at du ikke var interessert i å følge oppfordringene, og det har du forsåvidt gjort etter at du fikk advarseløkningen også. Du har med andre ord gitt klart uttrykk for at du ikke vil høre på administratorer eller følge retningslinjer. Hvilke metoder har vi da igjen?

Ja jeg har gitt klart utrykk for dette , det fordi dette var en spesiell sak , der en bruker ensidig og tildels usaklig klippe/limemetode for å ignorere de andre , dette er merkelig nok tillat mens det å da ta en slik sak direkte ikke er tillatt . Det er sammenhengen her jeg ikke godtar , er du bare smart nok kan du neglisjere andre med moderatornes støtte , men kaller du en spade for en spade så er det advarsel .

Her er forøvrig det jeg skrev som gav meg advarselsøkning , dette skrev jeg etter at både jeg og andre hadde bemerket hans oppførsel med lim/klipp metoden .

Kan forøvrigikke se at jeg skriver noe krenkende om personen heller .

 

"Knick Knak , vi som liker Intel er jo ikke seriøse nok , så derfor har enkelte lagt ned boikott , vi klipper og limer ikke de riktige sitatene skjønner du "

Lenke til kommentar

DG: hyggelig mtp #3, #4 & #5 at disse kan utføres, men du missforsto #2.

Jeg mente ikke FAQ som i svar på FAQ, men heller søk på noe som er et "frequently asked question".

 

Altså at om jeg skal poste en tråd i "Skjermkort" avdelingen får jeg se denne meldingen:

 

Er spørsmålet ditt allerede svart?

Her er en liste over de vanligste spørsmålene i denne kategorien:

-Får bare svart/hvitt på TV-OUT

-Enda et vanlig spørsmål

-Enda et vanlig spørsmål

-Enda et vanlig spørsmål

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 17/11/2004 : 15:32)
Hvilke metoder har vi da igjen?

Innvilge vedkommende en tenkepause? Det burde være strengere reaksjoner synes jeg, spesielt imot dem som ikke retter seg etter hint, tilsnakk eller advarsler. Folk må lære å ta konsekvensen av sine handlinger. God oppførsel bør også premieres, kanskje innføre en måndtlig "Fair Play" pris e.l?

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 15:37)
Vel dette synest jeg faktisk var noen "lettvinte" svar , dette med hele tiden og si " hva kan vi gjøre" blir for lettvint . Om du drev en bedrift med problemer skulle du da bare lene deg tilbake å si " tja, hva kan vi gjøre" og hvisst de annsatte på bedriften ikke ordnet opp lot du den gå adundas ?
Så treker du inn min advarselsøkning her, og nei jeg likte den ikke . Dette sett i sammenheng med det som skjedde i den posten og flere andre , vi var flere som henvendte oss til vedkommende ang kun limin/klippings metoden og det eneste svaret var flere slike , ja opptil 6 stk ette hverandre , jeg har sagt det før og gjentar det gjerne . Ved slike annledninger er det umulig og ta ballen dermed blir jeg å fortsette å ta spillern , eneste måte dere kan stoppe meg på er å stenge meg ute eller rydde opp i slike ting .

Hvis jeg drev en bedrift, og de ansatte kom og la fram et problem for meg, så ville jeg ansett det som en selvfølge at de også kom med forslag til endringer som de meste ville gjøre situasjonen bedre. Det handler om å lytte til sine ansatte, eller brukere i dette tilfellet.

 

Vi kan ikke bare sette oss ned og lage nye regler fordi du er uenig i en advarsel som du fikk. Hvis man skal få til forandringer må man få på bordet forslag til hva som kan gjøres for å gjøre ting bedre. Selv om vi sitter med makten til å gjennomføre forslag, er det langt fra sikkert at vi har de beste idéene til hvordan det skal gjøres. Ser man på forrige side kom det flere konkrete, gode, forslag om hva som burde endres, og jeg hadde i alle fall ikke tenkt på mange av dem.

 

At du ikke liker at du får advarseløkning etter å ha brutt retningslinjene flere ganger, fått henvendelse om dette flere ganger per PM osv, blir litt ditt problem. Dette har noe med å ta konsekvenser av egne handlinger.

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 17/11/2004 : 15:38)
Til Snekker'n
Re: bøllefrø.

Når noe av det første en ny bruker gjør, er å bryte et par regler som står helt på toppen i retningslinjene, så har man en grei pekepinn bare der.

Men, jeg får veldig tvetydige signaler i denne tråden. Alle syns kvaliteten på forumet har sunket, de fleste vil ha hw-forumet tilbake som det var "i gamle dager, da alt var bedre og ungdommen hadde respekt for de eldre". Når vi så reagerer på de som ikke bidrar med noe konstruktivt (ved å stenge feilpostete tråder, slette off-topic-innlegg i seriøse diskusjoner, og generelt rydder opp), blir vi bedt om å bruke silkehansker og være mer hyggelig.

Vel nå er det forskjell på å snyte seg og å fjerne hele nesen .

Du ser tydeligvis ingen mellomting eller evne til å bruke skjønn , det du forfekter her er enten skal du kunne slå ned alle ellers så får det bare være .

Er det virkelig så vanskelig å prøve noe nytt??

Ja mange av de "nye" gjør overtramp allerede i første post , men dette kan også ha med den generelle holdningen her til lands , nemmelig at " bruksanvisningen" skal kun leses etter at skaden er oppstått , nettop derfor kunne det vel være på sin plass med å forsøke en hyggelig rettelse før en trør søveln i ræva på de .

Lenke til kommentar

QUOTE (JohndoeMAKT @ 17/11/2004 : 15:47)
DG: hyggelig mtp #3, #4 & #5 at disse kan utføres, men du missforsto #2.
Jeg mente ikke FAQ som i svar på FAQ, men heller søk på noe som er et "frequently asked question".

Altså at om jeg skal poste en tråd i "Skjermkort" avdelingen får jeg se denne meldingen:

Er spørsmålet ditt allerede svart?
Her er en liste over de vanligste spørsmålene i denne kategorien:
-Får bare svart/hvitt på TV-OUT
-Enda et vanlig spørsmål
-Enda et vanlig spørsmål
-Enda et vanlig spørsmål

Tror ikke jeg missforstod din FAQ, mulig jeg bare formulerte meg litt galt. Det å opprette og vedlikeholde en FAQ er en stor og omfattende jobb, og det stilles mange krav rundt dette. Som sagt, tror vi eventuelt får ta opp dette i en egen tråd slik at denne tråden her ikke blir enda mer uoversiktlig enn den allerede er.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 17/11/2004 : 15:50)
QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 15:37)
Vel dette synest jeg faktisk var noen "lettvinte" svar , dette med hele tiden og si " hva kan vi gjøre" blir for lettvint . Om du drev en bedrift med problemer skulle du da bare lene deg tilbake å si " tja, hva kan vi gjøre" og hvisst de annsatte på bedriften ikke ordnet opp lot du den gå adundas ?
Så treker du inn min advarselsøkning her, og nei jeg likte den ikke . Dette sett i sammenheng med det som skjedde i den posten og flere andre , vi var flere som henvendte oss til vedkommende ang kun limin/klippings metoden og det eneste svaret var flere slike , ja opptil 6 stk ette hverandre , jeg har sagt det før og gjentar det gjerne . Ved slike annledninger er det umulig og ta ballen dermed blir jeg å fortsette å ta spillern , eneste måte dere kan stoppe meg på er å stenge meg ute eller rydde opp i slike ting .

Hvis jeg drev en bedrift, og de ansatte kom og la fram et problem for meg, så ville jeg ansett det som en selvfølge at de også kom med forslag til endringer som de meste ville gjøre situasjonen bedre. Det handler om å lytte til sine ansatte, eller brukere i dette tilfellet.

 

Vi kan ikke bare sette oss ned og lage nye regler fordi du er uenig i en advarsel som du fikk. Hvis man skal få til forandringer må man få på bordet forslag til hva som kan gjøres for å gjøre ting bedre. Selv om vi sitter med makten til å gjennomføre forslag, er det langt fra sikkert at vi har de beste idéene til hvordan det skal gjøres. Ser man på forrige side kom det flere konkrete, gode, forslag om hva som burde endres, og jeg hadde i alle fall ikke tenkt på mange av dem.

 

At du ikke liker at du får advarseløkning etter å ha brutt retningslinjene flere ganger, fått henvendelse om dette flere ganger per PM osv, blir litt ditt problem. Dette har noe med å ta konsekvenser av egne handlinger.

Om det er mangel på argumenter fra din side vet jeg ikke , men her prøver du tydelig å vri hele denne posten om til å skulle dreie seg om min advarselsøkning .

Det er ikke det det dreier seg om her , jeg er uenig i den og du synest den er grei , så da lar vi den ligge .

Det blir et for "billig" argument å prøve å fokusere alt over på den , det virker som denne posten ble for populær og at ønket om en grunn til å avslutte/stenge den er stort .

Jeg har overhode IKKE bedt om nye regler fordi jeg fikk 10% av deg .

Kan forøvrig vise til at jeg fikk en henvendelse fra deg som jeg svarte på , men nok en gang det er ikke det som er hovedtema her .

Lenke til kommentar

Hei,

 

Lige først:

Når man har børn eller jobber med børn - der handler det i bunn og grunn og gensidig respekt. Mister den ene parten respekten for den andre (ofte børnene først) der krever det utroligt mye og vinne tilbake respekten.

 

Her er et par forslag jeg mener ku forbedre forummet og kanske (over tid) bringe forummet tilbake til dets gamle form:

 

1.

Dere i moderatorteamet må få en 100% uniform (ensartet) holdning.

Der skal kanske renskes ut i rekkerne.

Ungdommerne mister respekten hvis moderatorer har forskellig oppfattelse av, hva der er rett og feil.

 

2.

Moderatorteamet må lage en kraftig ompriotering av hva der er de verste 'lovbrud'.

Disse 'offtopic' innlegg i seriøse diskutioner er langt mere irreterende og skadelige end feilpostininger, tre ords reglen, dårlig topic osv

 

3.

Ved registrering av nye brugere skal der stilles 10 spørgsmål som der må svares rigtigt på før brukeren får adgang.

Dette vil ta bort en del impuls brukere, som sjelden bidrar med noget positivt.

Vi vett jo alle sammen at folk leser ikke reglerne når de registrerer sig

 

Disse 10 spørgsmål skal omhandle regler/etikkette delen og kan udformes på en måte så brukeren ikke kan gætte sig til svarene. Man kan tvinge brukeren til å lese regler/etikkete på følgende måte:

 

Det stilles et sprørgsmål og der blir presentert 5 svar (av klikktypen). Flere av svarmuligheterne kan være nesten enslydende - men kun eet er rigtigt. Det rigtige svar skal være en setning der er 'klippet' direkte ut av regelsettet. Dette vil tvinge brugeren til å lese reglerne for å finne den/de setninger som er det rigtige svar.

 

I tillegg kan man ha et spørgsmål der spør om hvor søkeknappen til forummet er placert :yes:

 

4. Andre har nevnt betaling som en løsning. 10 kr er for lite syns jeg. Jeg hadde gerne betalt 100 kr for et seriøst forum.

Der er også nevnt et elite-forum som jeg syns er en bra idè. Det kunne køre som en prøveordning for å se om det vil fungere.

Bra idè å stenge OT-forummet midlertidigt for å se om det hjelper - men jeg er bange for at brukerne derfra vil kaste sig over de andre forummer.

 

PS. Jeg syns på ingen måte at vi skal stenge ute ungdommerne. Ikke tale om!

Tiderne har forandret sig og utviklingen er enorm. Vi må ikke glemme at vi selv har vert unge/nybegyndere. Det handler om å tilpasse sig de nye tider og følge med på utviklingen.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

QUOTE (Kimmer @ 17/11/2004 : 16:03)
2.
Moderatorteamet må lage en kraftig ompriotering av hva der er de verste 'lovbrud'.
Disse 'offtopic' innlegg i seriøse diskutioner er langt mere irreterende og skadelige end feilpostininger, tre ords reglen, dårlig topic osv

Enig! :yes: Spesielt off-topic personangrep ødelegger enhver "god" diskusjon, og slikt bør straffes hardere etter min mening. En slik lavmålt oppførsel undergraver hele poenget med forumene og skremmer bort seriøse medlemmer. Det bør også være mer automatikk i dette, først en advarsel, så midlertidig utestengelse og hvis det gjentar seg igjen perm ban. Moderatorer bør også være flinkere med å slette støtende innlegg.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Kimmer:

Hva det gjelder punkt 3 og 4:

 

3: Det er allerede kommet en "spørreundersøkelse" når man registerer seg. Logg ut, gå inn på forum.hardware.no, klikk på "opprett ny konto", og hak av på "jeg godkjenner retningslinjene". Da kommer det opp en del spørsmål som må besvares.

 

4: Et elite-forum vil være svært ødeleggende for de som ikke blir tatt inn i varmen. Det blir et kraftig klasseskille, de smarte og snille, og de dumme og onde.

 

Betaling for å bruke forumet har jeg foreslått før, og jeg er fremdeles positiv til det. Folk som bare spammer og ødelegger, gidder ikke å betale for å gjøre det.

 

Snekker'n: hva det gjelder bruksanvisning som skal leses etterpå, så viser jeg til punkt 3 over. Det er nok en stund siden du registrerte deg, så jeg antar du ikke har fått med deg dette. :)

 

Uansett, når du registrerer deg på forumet, sier du i bunn og grunn "ja, jeg har lest retningslinjene, jeg aksepterer det som står i dem, og vil ikke bryte dem". Da kan man liksom ikke komme og si at "øi, jeg visste ikke at det var sånn ting fungerte her, at man må være hyggelig og poste i riktig kategori med en beskrivende emnetittel".

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

QUOTE (SteffyBoy @ 17/11/2004 : 15:39)
Jeg har et kjapt spørsmål, før dere diskuterer videre:
Jeg er ikke særlig HW-interessert, litt SW-interessert (bidrar gjerne litt i form av photoshopping eller lignende), men jeg er for det meste opptatt av film. Jeg liker veldig godt filmdelen av forumet, og lurer på om dette regnes som off-topic. Jeg er nemlig her for den, og blir den fjernet, samt at det må betales for å være medlem og det kun kan diskuteres hw vil jeg nok forlate forumet.
Jeg liker hw-forumet, jeg liker mangen av de jeg er blitt kjent med her og håper at det forblir noenlunde sånn som det er (litt fjortissfjerning og lignende er jo greit).
Når det gjelder P&R syns jeg at for mange gode og lærerike diskusjoner blir stengt pga noen få innlegg med usakligheter/personangrep. Forumet er som resten av verden; mange gode, snille, flinke personer og noen få drittsekker.
Jeg støtter forresten mod'ene, jeg syns de gjør en god jobb (selv om det er noen diskusjoner som er blitt avbrutt i P&R).

1) Off topic blir ikke fjernet, det har vært diskutert hundrevis av ganger før.

2) Ei heller vil forumet gå over til å kun være hardware relatert.

 

QUOTE

3.
Ved registrering av nye brugere skal der stilles 10 spørgsmål som der må svares rigtigt på før brukeren får adgang.
Dette vil ta bort en del impuls brukere, som sjelden bidrar med noget positivt.
Vi vett jo alle sammen at folk leser ikke reglerne når de registrerer sig

Et slikt system brukes allerede og det har nok forh.vis hjulpet litt på. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 15:59)
QUOTE (DesertGlow @ 17/11/2004 : 15:50)
QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 15:37)
Vel dette synest jeg faktisk var noen "lettvinte" svar , dette med hele tiden og si " hva kan vi gjøre" blir for lettvint . Om du drev en bedrift med problemer skulle du da bare lene deg tilbake å si " tja, hva kan vi gjøre" og hvisst de annsatte på bedriften ikke ordnet opp lot du den gå adundas ?
Så treker du inn min advarselsøkning her, og nei jeg likte den ikke . Dette sett i sammenheng med det som skjedde i den posten og flere andre , vi var flere som henvendte oss til vedkommende ang kun limin/klippings metoden og det eneste svaret var flere slike , ja opptil 6 stk ette hverandre , jeg har sagt det før og gjentar det gjerne . Ved slike annledninger er det umulig og ta ballen dermed blir jeg å fortsette å ta spillern , eneste måte dere kan stoppe meg på er å stenge meg ute eller rydde opp i slike ting .

Hvis jeg drev en bedrift, og de ansatte kom og la fram et problem for meg, så ville jeg ansett det som en selvfølge at de også kom med forslag til endringer som de meste ville gjøre situasjonen bedre. Det handler om å lytte til sine ansatte, eller brukere i dette tilfellet.

 

Vi kan ikke bare sette oss ned og lage nye regler fordi du er uenig i en advarsel som du fikk. Hvis man skal få til forandringer må man få på bordet forslag til hva som kan gjøres for å gjøre ting bedre. Selv om vi sitter med makten til å gjennomføre forslag, er det langt fra sikkert at vi har de beste idéene til hvordan det skal gjøres. Ser man på forrige side kom det flere konkrete, gode, forslag om hva som burde endres, og jeg hadde i alle fall ikke tenkt på mange av dem.

 

At du ikke liker at du får advarseløkning etter å ha brutt retningslinjene flere ganger, fått henvendelse om dette flere ganger per PM osv, blir litt ditt problem. Dette har noe med å ta konsekvenser av egne handlinger.

Om det er mangel på argumenter fra din side vet jeg ikke , men her prøver du tydelig å vri hele denne posten om til å skulle dreie seg om min advarselsøkning .

Det er ikke det det dreier seg om her , jeg er uenig i den og du synest den er grei , så da lar vi den ligge .

Det blir et for "billig" argument å prøve å fokusere alt over på den , det virker som denne posten ble for populær og at ønket om en grunn til å avslutte/stenge den er stort .

Jeg har overhode IKKE bedt om nye regler fordi jeg fikk 10% av deg .

Kan forøvrig vise til at jeg fikk en henvendelse fra deg som jeg svarte på , men nok en gang det er ikke det som er hovedtema her .

Forsøke å vri hele tråden? Jeg gir et ganske direkte svar på ditt innlegg, så den kjøper jeg ikke. Tråden starter med din advarsel, og jeg svarer når du informerer om at du ikke likte advarselen. Enkelt og greit. At vi skal la den advarselen ligge er greit for meg.

 

At jeg har gått tom for argumenter forstår jeg ikke helt. Helt siden starten av denne posten har jeg forsøkt å få fram konkrete tiltak som kan gjøres for å forbedre forumet, og heldigvis er det noen som har tatt den oppfordringen og kommet med konkrete forslag til løsning på konkrete problemer :)

Lenke til kommentar

QUOTE (snorreh @ 17/11/2004 : 16:10)
QUOTE (Kimmer @ 17/11/2004 : 16:03)
2.
Moderatorteamet må lage en kraftig ompriotering av hva der er de verste 'lovbrud'.
Disse 'offtopic' innlegg i seriøse diskutioner er langt mere irreterende og skadelige end feilpostininger, tre ords reglen, dårlig topic osv

Enig! :yes: Spesielt off-topic personangrep ødelegger enhver "god" diskusjon, og slikt bør straffes hardere etter min mening. En slik lavmålt oppførsel undergraver hele poenget med forumene og skremmer bort seriøse medlemmer. Det bør også være mer automatikk i dette, først en advarsel, så midlertidig utestengelse og hvis det gjentar seg igjen perm ban. Moderatorer bør også være flinkere med å slette støtende innlegg.

Jepp , men hva er så "off-topic" :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

QUOTE (Kimmer @ 17/11/2004 : 16:03)
Hei,

Lige først:
Når man har børn eller jobber med børn - der handler det i bunn og grunn og gensidig respekt. Mister den ene parten respekten for den andre (ofte børnene først) der krever det utroligt mye og vinne tilbake respekten.

Her er et par forslag jeg mener ku forbedre forummet og kanske (over tid) bringe forummet tilbake til dets gamle form:

1.
Dere i moderatorteamet må få en 100% uniform (ensartet) holdning.
Der skal kanske renskes ut i rekkerne.
Ungdommerne mister respekten hvis moderatorer har forskellig oppfattelse av, hva der er rett og feil.

2.
Moderatorteamet må lage en kraftig ompriotering av hva der er de verste 'lovbrud'.
Disse 'offtopic' innlegg i seriøse diskutioner er langt mere irreterende og skadelige end feilpostininger, tre ords reglen, dårlig topic osv

3.
Ved registrering av nye brugere skal der stilles 10 spørgsmål som der må svares rigtigt på før brukeren får adgang.
Dette vil ta bort en del impuls brukere, som sjelden bidrar med noget positivt.
Vi vett jo alle sammen at folk leser ikke reglerne når de registrerer sig

Disse 10 spørgsmål skal omhandle regler/etikkette delen og kan udformes på en måte så brukeren ikke kan gætte sig til svarene. Man kan tvinge brukeren til å lese regler/etikkete på følgende måte:

Det stilles et sprørgsmål og der blir presentert 5 svar (av klikktypen). Flere av svarmuligheterne kan være nesten enslydende - men kun eet er rigtigt. Det rigtige svar skal være en setning der er 'klippet' direkte ut av regelsettet. Dette vil tvinge brugeren til å lese reglerne for å finne den/de setninger som er det rigtige svar.

I tillegg kan man ha et spørgsmål der spør om hvor søkeknappen til forummet er placert  :yes:

4. Andre har nevnt betaling som en løsning. 10 kr er for lite syns jeg. Jeg hadde gerne betalt 100 kr for et seriøst forum.
Der er også nevnt et elite-forum som jeg syns er en bra idè. Det kunne køre som en prøveordning for å se om det vil fungere.
Bra idè å stenge OT-forummet midlertidigt for å se om det hjelper - men jeg er bange for at brukerne derfra vil kaste sig over de andre forummer.

PS. Jeg syns på ingen måte at vi skal stenge ute ungdommerne. Ikke tale om!
Tiderne har forandret sig og utviklingen er enorm. Vi må ikke glemme at vi selv har vert unge/nybegyndere. Det handler om å tilpasse sig de nye tider og følge med på utviklingen.

Mvh
Kimmer

1. Det å ha en 100% ensartet holdning vil nok være helt umulig siden man alltid er nødt til å bruke skjønn, men vi prøver så godt vi kan å ordne på dette. At vi kan bli bedre er det nok ingen tvil om.

 

2. Det å slette enkeltinnlegg med meningsløst innhold har kommet opp tidligere i tråden, og kan være noe vi bør bli flinkere på. Det å få inn en minimumsbegrensning på antall ord/tegn i en post vil nok også hjelpe godt på.

 

3. Vi har allerede en registreringstest (ble innført for en måned siden eller noe), denne kan man vurdere å utvide videre. Til min store overraskelse så finnes det folk som ikke klarer å svare riktig på denne :ermm:

 

4. SMS-resgistrering har vi satt i gang diskusjonen på internt, og det ser ut til å være holdning for dette. 100 kroner er ikke mulig å gjennomføre med SMS, og er nok også for dyrt. Mye av poenget med en slik SMS-registrering er at det skal bli vanskeligere å registrere seg flere ganger, samtidig som det skal være en konkret interesse for forumet før man gidder å betale 10 kroner (eller lignende).

 

Det å stenge OT-forumene synes jeg personlig er en dårlig idé. Det bør man nok i så fall anse som en absolutt siste løsning, hvis alt annet feiler.

 

Når det gjelder elite-forum så tror jeg de fleste som har diskutert dette har kommet fram til at dette er begynnelsen på den sikre død. Det vil også være umulig å sette grenser for hvem som er verdig å diskutere der og ikke.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 17/11/2004 : 16:19)
QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 15:59)
QUOTE (DesertGlow @ 17/11/2004 : 15:50)
QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 15:37)
Vel dette synest jeg faktisk var noen "lettvinte" svar , dette med hele tiden og si " hva kan vi gjøre" blir for lettvint . Om du drev en bedrift med problemer skulle du da bare lene deg tilbake å si " tja, hva kan vi gjøre" og hvisst de annsatte på bedriften ikke ordnet opp lot du den gå adundas ?
Så treker du inn min advarselsøkning her, og nei jeg likte den ikke . Dette sett i sammenheng med det som skjedde i den posten og flere andre , vi var flere som henvendte oss til vedkommende ang kun limin/klippings metoden og det eneste svaret var flere slike , ja opptil 6 stk ette hverandre , jeg har sagt det før og gjentar det gjerne . Ved slike annledninger er det umulig og ta ballen dermed blir jeg å fortsette å ta spillern , eneste måte dere kan stoppe meg på er å stenge meg ute eller rydde opp i slike ting .

Hvis jeg drev en bedrift, og de ansatte kom og la fram et problem for meg, så ville jeg ansett det som en selvfølge at de også kom med forslag til endringer som de meste ville gjøre situasjonen bedre. Det handler om å lytte til sine ansatte, eller brukere i dette tilfellet.

 

Vi kan ikke bare sette oss ned og lage nye regler fordi du er uenig i en advarsel som du fikk. Hvis man skal få til forandringer må man få på bordet forslag til hva som kan gjøres for å gjøre ting bedre. Selv om vi sitter med makten til å gjennomføre forslag, er det langt fra sikkert at vi har de beste idéene til hvordan det skal gjøres. Ser man på forrige side kom det flere konkrete, gode, forslag om hva som burde endres, og jeg hadde i alle fall ikke tenkt på mange av dem.

 

At du ikke liker at du får advarseløkning etter å ha brutt retningslinjene flere ganger, fått henvendelse om dette flere ganger per PM osv, blir litt ditt problem. Dette har noe med å ta konsekvenser av egne handlinger.

Om det er mangel på argumenter fra din side vet jeg ikke , men her prøver du tydelig å vri hele denne posten om til å skulle dreie seg om min advarselsøkning .

Det er ikke det det dreier seg om her , jeg er uenig i den og du synest den er grei , så da lar vi den ligge .

Det blir et for "billig" argument å prøve å fokusere alt over på den , det virker som denne posten ble for populær og at ønket om en grunn til å avslutte/stenge den er stort .

Jeg har overhode IKKE bedt om nye regler fordi jeg fikk 10% av deg .

Kan forøvrig vise til at jeg fikk en henvendelse fra deg som jeg svarte på , men nok en gang det er ikke det som er hovedtema her .

Forsøke å vri hele tråden? Jeg gir et ganske direkte svar på ditt innlegg, så den kjøper jeg ikke. Tråden starter med din advarsel, og jeg svarer når du informerer om at du ikke likte advarselen. Enkelt og greit. At vi skal la den advarselen ligge er greit for meg.

 

At jeg har gått tom for argumenter forstår jeg ikke helt. Helt siden starten av denne posten har jeg forsøkt å få fram konkrete tiltak som kan gjøres for å forbedre forumet, og heldigvis er det noen som har tatt den oppfordringen og kommet med konkrete forslag til løsning på konkrete problemer :)

OK, men som du selv skrev "etter å ha brutt retningslinjene flere ganger og fått henvendelser flere ganger "

Det stemmer vel ikke helt , jeg skrev et svar du ikke likte fikk en henvendelse , skrev et nytt svar og advarselen var et faktum .

Bare så den saken iallefall er korrekt og ute av verden .

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 16:25)
OK, men som du selv skrev "etter å ha brutt retningslinjene flere ganger og fått henvendelser flere ganger "
Det stemmer vel ikke helt , jeg skrev et svar du ikke likte fikk en henvendelse , skrev et nytt svar og advarselen var et faktum .
Bare så den saken iallefall er korrekt og ute av verden .

De PM-ene var ikke ikke noen form for forhandling. Retningslinjene er til for å følges, og du gav klart og tydelig uttrykk for at du ikke aktet å følge dem. Du fortsatte å bryte retningslinjene, og da var advarselen et faktum. Egentlig en ganske ryddig sak.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...