Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (Snekker`n @ 17/11/2004 : 23:32)
Vel det som uansett blir inntresangt å se er om det i det hele tatt kommer noe "positivt" ut av denne tråden , eller om alt dør stille hen .

Etter at denne tråden til slutt utviklet seg til å bli konstruktiv så har vi fått tatt opp en del konstruktive forslag til endringer. Du skal ikke se bort i fra at det skjer noen endringer framover - noe er raskere å implementere enn andre ting.

 

Forøvrig kan det nevnes at de tekniske endringene neppe kommer før vi gå over til IPB2 i desember (forløpig dato satt til 9.) da det er rimelig meningsløst å begynne å programmere på forandringer på dette forumet da det uansett straks skal kastes på dør.

Lenke til kommentar

QUOTE (Snorre123 @ 18/11/2004 : 00:18)
QUOTE (Kimmer @ 17/11/2004 : 16:03)

1.
Dere i moderatorteamet må få en 100% uniform (ensartet) holdning.
Der skal kanske renskes ut i rekkerne.
Ungdommerne mister respekten hvis moderatorer har forskellig oppfattelse av, hva der er rett og feil.

God idè, forhåpentligvis slipper man slike dobbeltmodereringer da. ;)

Dårlig eksempel.

Ingen kan kreve at alle moderatorene skal vite hvilke tråder som er hvor, til enhver tid.

Afseths moderering i denne tråden var helt riktig.

Lenke til kommentar

QUOTE (Opus @ 18/11/2004 : 00:23)
QUOTE (Snorre123 @ 18/11/2004 : 00:18)
QUOTE (Kimmer @ 17/11/2004 : 16:03)

1.
Dere i moderatorteamet må få en 100% uniform (ensartet) holdning.
Der skal kanske renskes ut i rekkerne.
Ungdommerne mister respekten hvis moderatorer har forskellig oppfattelse av, hva der er rett og feil.

God idè, forhåpentligvis slipper man slike dobbeltmodereringer da. ;)

Dårlig eksempel.

Ingen kan kreve at alle moderatorene skal vite hvilke tråder som er hvor, til enhver tid.

Afseths moderering i denne tråden var helt riktig.

Saken var vel heller den at dere hadde forskjellig oppfatning av hva som måtte gjøres, Afseth mente posten burde flyttes, mens du mente den burde stenges.

Lenke til kommentar

QUOTE (Snorre123 @ 18/11/2004 : 00:27)
Saken var vel heller den at dere hadde forskjellig oppfatning av hva som måtte gjøres, Afseth mente posten burde flyttes, mens du mente den burde stenges.

oppfatningen om riktig moderering er nok ikke forskjellig her nei, men jeg visste at det fantes en annen tråd om dette emnet, det visste sikkert ikke Afseth.

Hadde han gjort det, hadde han garantert stengt tråden.

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 18/11/2004 : 00:24)
Jeg tror ikke det er noen moderatorer/brukermoderatorer som har en brennende interesse for generell hardware, overklokking, mobiltelefoner, biler, båter, sport, film, musikk, programmering, digitalkamera, videokamera, og i tillegg har full oversikt over alle de flittigst brukte trådene i de aktuelle kategoriene.

Nei,

 

Det har du ret i.

 

Kunne kanske være en idè å ha en/eller flere moderatorer med speical interesse/viden innen hver katagori.

 

Jeg savner i allefall moderatorer (i hw-relaterede forummer), der kan skelne mellem alle de totalt ukorrekte svar der kommer fra den ofte yngre del av forumbrukerne.

 

Dette ville også være mye lettere å holde styr på. Brukerne lærer fort, hvad moderatoren 'aksepterer' og hvad han ikke gør - hvis det er den samme moderator altid.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

QUOTE

oppfatningen om riktig moderering er nok ikke forskjellig her nei, men jeg visste at det fantes en annen tråd om dette emnet, det visste sikkert ikke Afseth.
Hadde han gjort det, hadde han garantert stengt tråden.

 

Hei,

 

Du sku nok ikke ha dobbeltmoderert der nei.

 

Dette kan jo sidestilles med at f.eks Mama straffer 'mindstemand' ved å lægge han tidligt i seng, fordi han har gjort noget han ikke måtte. En halv time efter går Papa inn på rommet og stikker mindstenmand et par 'lussinger' (veldig groft sagt).

 

Dette er jo ikke bra - syns jeg.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

QUOTE (Kimmer @ 18/11/2004 : 00:38)

Hei,

Du sku nok ikke ha dobbeltmoderert der nei.

Dette kan jo sidestilles med at f.eks Mama straffer 'mindstemand' ved å lægge han tidligt i seng, fordi han har gjort noget han ikke måtte. En halv time efter går Papa inn på rommet og stikker mindstenmand et par 'lussinger' (veldig groft sagt).

Dette er jo ikke bra - syns jeg.

Mvh
Kimmer

Jeg er ikke helt enig i den sammenligningen. Flytting av tråd er jo ingen straff, det er hjelp. Og stengning av tråd er ikke noe ille heller, så lenge det blir henvist til en annen tråd der saken kan diskuteres.

 

Jeg mener begge handlet riktig utfra de opplysninger de hadde.

Lenke til kommentar

QUOTE (Kimmer @ 18/11/2004 : 00:32)
Kunne kanske være en idè å ha en/eller flere moderatorer med speical interesse/viden innen hver katagori.

Løysninga her vil då være å opprette mange flere brukermoderatorer som blir rekrutterte frå alle sidegreinene i forumet, slik at det til ei kvar tid er moderatorer som er godt kjente i alle delene på forumet online.

 

 

Har ingen problem med strengere regler her på forumet, men det virker som at problemet for mange er at det er formange diskusjoner rundt ting som ikkje er direkte hardware relatert. Men eg trur ikkje at det vil ha noke for seg å dele forumet opp i ein mengde sjølvstendige forum, då kvar enkelt tråd vil bli lest av langt færre brukarar. Eg frykter at forumet då blir eit forum der folk poster spørsmål men ingen gidd å svare på dei.

Lenke til kommentar

QUOTE (The Avatar @ 18/11/2004 : 01:43)
oro2: Problemet er vell då at det er for få skribenter med moderatorstatus, og sjølv om dei har god peiling på akkurat det dei skriv om er det ikkje sikkert dei veit kor dei forskjellige trådane som tar for seg enkelt emner er plasert.
Forumet treng fleire moderatorer.

Vel, det er vel derfor man har begynt med brukermoderatorer. Er nok ikke alle skribenter som i tillegg ønsker å være moderator. Det er heller ikke slik at man automatisk er egnet til å være moderator selv om man har innsikt i et spesielt fagfelt.

 

En moderator bør ha oversikt over hvor tråder av de ulike emner skal plasseres, og det tror jeg er tilfelle her i forumet.

Lenke til kommentar

Men bare en tanke , hva med å ikke være så veldig snare med å stenge en post som er feilpostet , spesielt om det er kommet svar i denne .

Jeg har selv opplevd dette da jeg var i tvil om hvor jeg skulle legge posten ( og jeg har vært her en stund) så kommer det et par svar og så en mod med beskjed "feilpost stenges" der var den ødlagt . Det kan vel ærlig talt ikke være så vanskelig å flytte den til riktig kategori , dermed er brukerne fornøyde og ingen har en følelse av at de ble "overkjørt" uten forvarsel .

Bare en tanke i natten :whistle:

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 18/11/2004 : 02:28)
Men bare en tanke , hva med å ikke være så veldig snare med å stenge en post som er feilpostet , spesielt om det er kommet svar i denne .
Jeg har selv opplevd dette da jeg var i tvil om hvor jeg skulle legge posten ( og jeg har vært her en stund) så kommer det et par svar og så en mod med beskjed "feilpost stenges" der var den ødlagt . Det kan vel ærlig talt ikke være så vanskelig å flytte den til riktig kategori , dermed er brukerne fornøyde og ingen har en følelse av at de ble "overkjørt" uten forvarsel .
Bare en tanke i natten  :whistle:

Det er mindre tidkrevende for moderator å stenge en post enn å flytte den. I tillegg vil flytting føre til at mange ikke tenkte seg så nøye om før de poster, "jaja, mod flytter den likevel".

 

Jeg tror kanskje det er mindre sjanse for at den stenges hvis du rapporterer din egen post, der du opplyser om at du er usikker på plassering og spør om en moderator kan se på det.

 

Er forresten enig i at man bør være forsiktig med stenging hvis en god diskusjon er i gang.

Endret av oro2
Lenke til kommentar

QUOTE (oro2 @ 18/11/2004 : 02:26)
En moderator bør ha oversikt over hvor tråder av de ulike emner skal plasseres, og det  tror jeg er tilfelle her i forumet.

Hei,

 

Denne kvalifikation er da den mindste av alle de, der kreves av en god moderator og og burde ikke proriteres særligt høyt.

De eneste der bryr sig om dette, er noen få av moderatorene og så alle hobby-moderatorene. Tror ikke folk har de store problemer med dette - uten om dem jeg har nevnt.

Som snekkern skriver er det veldig irreterende at en tråd blir stengt når den egentligt er en seriøs tråd og bare kunne flyttes. Men dette er et resultat av 'report' knappen og klager i PM's til en moderator - der så plutseligt kommer 'flyvende' inn fra høyre og stenger uten å tenke sig lidt om.

 

Til snekkern:

Natten fostrer ofte mange bra tanker :thumbup:

 

Edit: Hmmm...! Tråde i 'Tilbakemeldinger' blir ikke vist i "Siste fra Forummet" - Hvorfor ikke? Bare en tanke!

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

QUOTE (Kimmer @ 18/11/2004 : 02:53)
QUOTE (oro2 @ 18/11/2004 : 02:26)
En moderator bør ha oversikt over hvor tråder av de ulike emner skal plasseres, og det  tror jeg er tilfelle her i forumet.

Denne kvalifikation er da den mindste av alle de, der kreves av en god moderator og og burde ikke proriteres særligt høyt.

De eneste der bryr sig om dette, er noen få av moderatorene og så alle hobby-moderatorene. Tror ikke folk har de store problemer med dette - uten om dem jeg har nevnt.

Det er jeg enig i, det var bare et svar til The Avatar som skrev at det ikke var sikkert alle moderatorer visste hvor tråder skulle plasseres... :) Er helt klart andre egenskaper som er viktige for en god moderator.

 

QUOTE (Kimmer @ 18/11/2004 : 02:53)
Edit: Hmmm...! Tråde i 'Tilbakemeldinger' blir ikke vist i "Siste fra Forummet" - Hvorfor ikke? Bare en tanke!
Tror det bare er tråder fra hardware-delen av forumet som viser på "Siste fra forumet" på hw.no
Lenke til kommentar

Er veldig bemerkelseverdig at moderatorene aksepterer alle de forskjellige HL2 trådene som er her på forumet nå...Noen ligger på half life kategorien mens andre ligger på skjermkort, spørsmål og svar osv...Kan huske når f.eks FarCry kom ut så ble alt som hadde med FarCry og gjøre henvist til denne kategorien...Rart at ikke dere moderatorer gidder og pirke på de syns jeg eller er det ikke prioritert høyt nok??Skal det være strengt her på forumet så får dere jaggu meg være konsekvense og ikke stenge de en dag og la det gå en annen dag..... :hrm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...