Gå til innhold

Hva sa dine foreldre da du begynte med røyk/snus?


Passasjer

Anbefalte innlegg

man blit ikke rusa av røyk eller snus, når det ikke er så godt som alle skal ha det til første gangen ser jeg seriøst ikke poenget med å fortsette.

 

"åhh. hvis jeg forsetter med dette dritt greiene her som smaker forferdelig, er utrolig usunt, vanedannende, gjør at jeg lukter vond og slipper opp med penger en stund til blir det godt til slutt"

 

...herregud våkne opp da! :roll:

Jeg blir rusa av snus. Det er veldig avslappende. Og man dør ikke av det.

Etter hva jeg har hørt er snus veldig farlig det også, det kan f.eks utvikle kreft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det argumentene?

 

Smaker "ekkelt"

Koster endel?

 

 

Hva bruker du i sukkerrelaterte matvarer i uken da?

hva er poenget ditt egentlig?

Mest sannsynlig at du hadde brukt de pengene på å føkke opp tenna dine med å kjøpe snop, brus, og annet rart.

Ikke finn på å tro at alle tenker som deg, i enhver posisjon i livet. Om du ikke fatter hvorfor folk begynte å røyke/snuse, så behøver du ikke spamme hele posten med det.

Det er en død diskusjon fordi det i bunn og grunn er rimelig teit å begynne å røyke/snuse.

Jeg kan heller ikke fatte hvorfor jeg begynte å røyke, men jeg røyker forde.

 

Hva foreldrene mine sa:

Mamma; vet faren din det?

Pappa; vet moren din det?

Lenke til kommentar

Poenget er at smaken er som baken. De som bruker snus har ikke noe imot "smaken."

 

Nok av ødeleggende stoffer utenom fy fy greier.

-så du mener at folk som snuser eller røyker ikke spiser godteri og at de som ikke røyker og snuser spiser godteri for 60kr om dagen

 

-du mener at godteri er like usundt som røyk og snus

 

-du mener at røyk og snus er så godt første gangen og derfor har de god grunn til å fortsette

Lenke til kommentar

Poenget er at smaken er som baken. De som bruker snus har ikke noe imot "smaken."

 

Nok av ødeleggende stoffer utenom fy fy greier.

-så du mener at folk som snuser eller røyker ikke spiser godteri og at de som ikke røyker og snuser spiser godteri for 60kr om dagen

 

-du mener at godteri er like usundt som røyk og snus

 

-du mener at røyk og snus er så godt første gangen og derfor har de god grunn til å fortsette

haha..Ta det med ro. Ikke anta hva jeg mener.

 

 

Nei sier ikke det. Men sier at selv om noe føles vondt for noen så er ikke det et godt argument.

Lenke til kommentar

Uansett om det er godt eller ikke, sunt eller usunt. Så virker det ødeleggende for folkene rundt. Er ikke noe særlig med røykende og snusende folk rundt meg som slimer og spytter rundt seg kvalmende slimklaser. Lufta blir også ødelagt med røyklukt, som også setter seg på klær, klær som egentlig luktet godt og rent. Gata forsøples med noe som ser ut som små dritklatter, digg! Etter min mening burde de hatt egne kupeèr for folk som "har røyka", fordi det rett og slett lukter vondt, og den lukta vekker en kvalme i meg.

 

Hva mora di sier kan egentlig være det samme, det er ditt valg.

Røyk om du vil, men ikke gjør det rundt meg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
wh1te: foreldrene dine vet ikke at du snuser? :blink: Du har mange hundre snusbokser på rommet, og forledrene dine merker det ikke?

Kankje de ikke er så ofte på rommet hans? :whistle:

foreldrene mine er aldri på rommet mitt, men det har de heller ingen grunn til.

Skjønner ikke de som gidder å bruke masse penger på snus og røyk fordi de tror de er "tøffe" :dontgetit:

Lenke til kommentar
Tror de bare ungår spørsmålet. Ingen diskuterer det, og jeg liker det sånn..

 

edit: unngår er det vel.

 

edit: Jesus kristus, dette var en gigantisk bump. La ikke merke til at jeg har svart på denne engang. Og det bare en to-tre poster lengre opp.. Jaja.. De "vet" det fortsatt ikke :p

Jeg vet, men synes det er en interessant tråd, så jeg vekket den til live :)

Lenke til kommentar

Pappa merket at jeg snuset da vi var på sydentur, og jeg hadde med meg et par dåser gjemt inni foret på en håndbag jeg hadde. Jeg gikk ut en tur for å kjøpe meg litt mat, og da jeg kom tilbake spurte han om jeg ville ha en pris, og gravde frem en av dåsene mine :]

 

Mamma bare forstod det, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nå snuser jeg foran resten av familien og ingen sier noe. Pappa bare pekte på boksene mine og lurte "har du snus alt det der"? Jeg kikket ned å så at mengden var passe stor til å si "nei, ikke alt".

Lenke til kommentar

Satt på rommet, så lå det en General LØS på skrivebordet mitt. Det banket på døren og muttern kom inn, jeg var for opptatt med datan og glemte snus boksen. Hun får øyene på den og spør: HVA ER DET?

Jeg blir litt stum og svarer: Det er Snus!

Hun spør høyt: HVEM ER DET SINN?

Jeg svarer lavt: Min!

Så gikk henne og smalt igjen døren.

 

Hun var sur bare i 3 dager, nå sitter jeg her med feit prell. Og gir ganske så faen! :!:

Lenke til kommentar
Satt på rommet, så lå det en General LØS på skrivebordet mitt. Det banket på døren og muttern kom inn, jeg var for opptatt med datan og glemte snus boksen. Hun får øyene på den og spør: HVA ER DET?

Jeg blir litt stum og svarer: Det er Snus!

Hun spør høyt: HVEM ER DET SINN?

Jeg svarer lavt: Min!

Så gikk henne og smalt igjen døren.

 

Hun var sur bare i 3 dager, nå sitter jeg her med feit prell. Og gir ganske så faen! :!:

hehehe :!:

 

Denne lo jeg litt av i grunnen.. :)

 

 

Men, for å få en mer utvidet diskusjon, kan vi jo også spørre/fortelle;

 

Hvorfor tror du "folka dine" reagerer slik som de gjorde/gjør?

 

Hvis de bli sure, er det fordi at DE føler at de "ikke har gjort jobben sin", med å oppdra deg til "å vite bedre"..

 

Hvis de ikke sier så mye, er det ikke fordi de ikke bryr seg, men kanskje tenker som så at "det var ikke det værste som kunne skje", og "er ikke mye jeg får gjort", eller "Jeg gjorde det selv, jeg vet hvordan det er.."

 

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...