Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Lurifaksen:

Min stopper også på 2200 Mhz cirka. Når jeg overklokker manuelt. Men jeg tror det er fordi rammen min ikke greier og holde følge.

Du kommer ganske langt til og ha den Rammen der. Har du justert på Timmings på Rammen din eller?

Jeg kjører mine Corsair PC3200 XL Pro på 3-3-3-8 orginalt kjører de på 2-2-2-5. Står Dual i CPU z så det kjører i Dual nå. Dimm 3 og 4. Er ikke plass i Dim 1 :p.

AMD64 Winchester 9*200 1800Mhz @ 9*223 2007

 

 

Har du satt Agp Lock på 67?

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke gjort noe annet enn å justere FSB høyere... Hvor kan jeg justere RAM timings, og agp lock? (er dette mulig fra windows?)

 

2200 kom den bare til før den låste seg uten å bli brukt - etterpå når jeg skulle forsøke å bruke den kom jeg ikke lenger enn til ca 2000. Men da har jeg altså ikke justert noe annet enn FSB. Burde jeg ikke justere volt, og slikt også? HT? AGP? etc? Ram timings? Det er de innstillingene jeg er usikker på...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Har MSI K8N NEO2 Platinum

Jeg tolker bruksanvisningen som at det er DIMM1+DIMM2 eller DIMM3+DIMM4 skal brukes for å "aktivere" dual-channel. I følge CPU-Z har jeg det hvertfall.

 

By the way har vi to skremmende lik maskinvare :)

Sakset herfra:

 

"Always insert the memory modules into the GREEN slots first, and it is strongly recommended not to insert the memory modules into the PURPLE slots while the GREEN slots are left empty."

 

Og i følge grafen jeg linket til er de grønne plassene DIMM1 og DIMM3.

Lenke til kommentar
Sakset herfra:

 

"Always insert the memory modules into the GREEN slots first, and it is strongly recommended not to insert the memory modules into the PURPLE slots while the GREEN slots are left empty."

 

Og i følge grafen jeg linket til er de grønne plassene DIMM1 og DIMM3.

I følge tabellen på siden du sakser fra forelås det å okkupere DIMM1+DIMM2 eller DIMM3+DIMM4.

Lenke til kommentar

Hei!

Nå har jeg kjøpt en Shuttle SN95G5 og en 3200+ WInchester!

Har ennå ikke helt tid til å ta backup av gammelt system og installere nytt, men gleder meg veldig til det!

 

I mellomtiden kan vi se litt på hva som står på min lille CPU:

 

AMD3200DIK4BI

CBBHD 0446SPDW

1157737L40324

 

Har noen en link til program hvor man sjekker batch eller lignende, eller er det noen som kan si noe om min CPU?

 

Setter veldig pris på om noen har noe info, om dette er en gullfugl, eller bare en god gammel traver.

Skal uansett ha den i en Shuttle, så noe ekstremOC blir det ikke.

Lenke til kommentar

Foreløpig klokking:

 

Shuttle SN95G5 v1.3

Geil Ultra PC3200 2x512MB spd 2-3-3-6

AMD Athlon 64 3200+ Winchester, stepping to poster over.

 

BIOS:

vcore: 1,55v

ddr: 2,8v

chipset: 1,9v

HT: 3x

HTT/FSB: 265

DDR-ratio: 166 (resulterer i 221MHz)

DDR timings: 2,5-3-3-10

multiplier: 10

 

Winchester2650MHz.jpg

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Foreløpig klokking:

 

Shuttle SN95G5 v1.3

Geil Ultra PC3200 2x512MB spd 2-3-3-6

AMD Athlon 64 3200+ Winchester, stepping to poster over.

 

BIOS:

vcore: 1,55v

ddr: 2,8v

chipset: 1,9v

HT: 3x

HTT/FSB: 265

DDR-ratio: 166 (resulterer i 221MHz)

DDR timings: 2,5-3-3-10

multiplier: 10

 

Winchester2650MHz.jpg

ka du ta bilde av minne delen?

Lenke til kommentar
Prime95 feila etter en god stund. Senket FSB til 260MHz og skal kjøre Prime i natt.

Min erfaring med overklokking av Winchester og Prime95 er at P95 bør surre å gå over 20 timer. Jeg tok utgangspunkt i at min 3000+ var stabil på rundt 2.5 GHz siden P95 sto på over natten og vel så det. Ved lengre testing 20-25 timer feilet P95. Jeg har problemer med å få mitt system stabilt på 2.3 GHz nå da P95 pleier å feile etter 18-25 timer. Jeg har testet HTT buss og minne i Prime95 mens prosessorens multiplier var senket for å utelukke eventuelle feil der i gården.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

19 timer med Prime95 er godt nok for meg. Det eneste jeg vil reagere på, er om spill og lignende fryser, og da vil jeg bare klokke ned igjen.

 

Her er et samlet skryte-screenshot:

Winchester1.th.jpg

 

 

Men en ting jeg lurer på, er det ikke Cool´n´Quiet på Socket 939/min Shuttle? Har ikke sett noe sted om det på spesifikasjonene til Shuttle, og jeg har også lagt inn de nyeste driverne mener jeg å tro. Skal nå sjekke dette ut litt til.

 

Fra 2GHz til 2,6GHz helt stabilt, 33% klokk, ganske fornøyd ihvertfall. PR-rating på ca 4000+.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...