Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bios flash funka det!

 

Har lekt meg litt nå...

 

Har nådd 2500Mhz. 3HT. 278"FSB"x9 vcore er 1.500.

Minne har jeg på 2T, 2-2-2-5 spenning er på 2.65.

Temp ligger på 36-39 idle og 40-45 load.

 

Kommer jeg lengre en dette?

hvor hurtig er minnet da? 1:1?

 

edit: litt for sen gitt ;)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

"now the Ram can run "1:1" with the HTT link. And that's what it looks like in bios too, but in fact its running 1:1 with a divided speed, so its more like 10:1 in this example, the CPU's multi (10) vs. the ram speed (1)" Er det dette du refererer til? i så fall snakker vi jo bare om ordkløveri...

Lenke til kommentar

Nei... er samma om du kjører 10:1 eller 8:10 ... er ikke synkront likevell ...

noe som ga en liten ytelsesøkning med socketA

 

Right, so I said that low timings are (damn near) everything in your A64 system. In fact, they are more important than running your ram 1:1, because with A64's, there is no such thing as running the Ram 1:1. Huh? You say, but let me explain. The A64's don't have an FSB ("Huh?" again lol), but the motherboard does have a clockgenerator, very funny and all, but to say clockgenerator all the time is a bit long, so we'll call it the HyperTransportTechnology. Or for short: the HTT. This does pretty much the same as the FSB, but it works the other way around. Lets say you have a 3200+ Clawhammer, I'm not gonna give you any specs because you can read those in Part 1. Its 2Ghz being is said to have been created by the HTTxMultiplier (a general rule every overclocker knows, and in you bios, you'll still find it this way. The bios shows you the simplified version of the A64's technology), but it isn't. Its 2Ghz being is created by the motherboard, and then it gets divided by the multiplier, 10 (stuff can't get any weirder can it lol, told ya A64's were a different story ), to get what the Bios makes the HTT link. You can adjust the HTT link in your bios, but if you up the HTT in your bios by one, you are in fact upping the Clockspeed by 10. But because the bios shows you the CPU/Multi speed as the HTT, it looks like you've only upped it by 1. You still with me? Prolly not, but that doesn't really matter. What it comes down to is the next: Ram on A64's is always divided, unless you have ram that can handle 2Ghz, which would be PC32000. The Ram speed is in fact the CPU's speed / Multiplier. Then you can, in your bios, adjust the ram speed to say 5:4 (or 200:166), and with some logic you'll find that your indeed divided your ram somewhat further. But hey! If your Ram is divided further, well damn, you've just effectively upped your multiplier! So here's what you're dealing with: A upwards locked multiplier on your A64, but by dividing your ram you can still get it up!! Nice to know, and usefull as I'll tell you now.

 

Kompliserte saker .... :blush:

 

Jeg skal ikke være bastant og si at slik er det 100% sikker, men dette stemmer godt overens med annet jeg har lest....

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Har nå klokket cpu og ligger nå på 296*9 (2673MHz) som er ytelse som tilsvarer en AMD64 4200+. Minnet kjører jeg 1:1 med timings: 2,5-4-4-8 @ 2,8V.

 

Er dette bra eller burde jeg prøve å stramme timingsene litt mer?

Kjørte på samme hastighet som deg.. Har også 3000+ Timingsene på minnet var 2.5 - 3 - 3 - 6

 

Klarte å gjennomføre3DMark01SE på 2715 mhz

Lenke til kommentar
Kjørte på samme hastighet som deg.. Har også 3000+ Timingsene på minnet var 2.5 - 3 - 3 - 6

 

Klarte å gjennomføre3DMark01SE på 2715 mhz

:dribble:

 

Det var bra timings.

Jeg kjører for øyeblikket på 2673 (297*9), måtte klokke litt ned pga. at maskinen frøs når jeg skulle spille, men er fornøyd alikevel, har tross alt en *AMD64 4200+*

Lenke til kommentar
Kjørte på samme hastighet som deg.. Har også 3000+ Timingsene på minnet var 2.5 - 3 - 3 - 6

 

Klarte å gjennomføre3DMark01SE på 2715 mhz

:dribble:

 

Det var bra timings.

Jeg kjører for øyeblikket på 2673 (297*9), måtte klokke litt ned pga. at maskinen frøs når jeg skulle spille, men er fornøyd alikevel, har tross alt en *AMD64 4200+*

enda bedre minne her :D Gjennomfører 3DMark03 med 305*9 med 1:1 på minnet, altså 610Mhz med 2,5-3-3-5 timings... :p

Lenke til kommentar
enda bedre minne her :D Gjennomfører 3DMark03 med 305*9 med 1:1 på minnet, altså 610Mhz med 2,5-3-3-5 timings... :p

:dribble:

Hvordan har du klart det?

Hva slags spenning har du på minnet?

 

Jeg har forøvrig ASUS A8N-SLI, og det liker ikke stramme timings, har lest her på forumet at en bare kom til 250MHz(litt usikker) med 1T. Er nok derfor du har bedre timings.

Lenke til kommentar
enda bedre minne her :D Gjennomfører 3DMark03 med 305*9 med 1:1 på minnet, altså 610Mhz med 2,5-3-3-5 timings... :p

:dribble:

Hvordan har du klart det?

Hva slags spenning har du på minnet?

 

Jeg har forøvrig ASUS A8N-SLI, og det liker ikke stramme timings, har lest her på forumet at en bare kom til 250MHz(litt usikker) med 1T. Er nok derfor du har bedre timings.

Kjører forresten på 1T, nevnte ikke det, er helt fenomenale brikker, kjører på 2,85V, men er like stabil på 2,6V (liker derimot å være på den sikre siden)

Endret av ADT
Lenke til kommentar
enda bedre minne her :D Gjennomfører 3DMark03 med 305*9 med 1:1 på minnet, altså 610Mhz med 2,5-3-3-5 timings... :p

:dribble:

Hvordan har du klart det?

Hva slags spenning har du på minnet?

 

Jeg har forøvrig ASUS A8N-SLI, og det liker ikke stramme timings, har lest her på forumet at en bare kom til 250MHz(litt usikker) med 1T. Er nok derfor du har bedre timings.

Kjører forresten på 1T, nevnte ikke det, er helt fenomenale brikker, kjører på 2,85V, men er like stabil på 2,6V (liker derimot å være på den sikre siden)

Kanskje jeg kan stille opp spenningen på minnet for å bli kvitt meldingen om at minnet ikke kunne være ''read'' når jeg har de på 300MHz (HL2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...