Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

ArchEnemy:

Helvete så digg, åssen for du det til, har samma CPU og hk som deg, men den greier ikke en gang og kjøre stabilt i Prime95 en gang. Har tatt ut en ram, kjører på stokk klokk på cpu og ram. Kjører en Torture test som bruker masse ram og da bare kræsjer den etter 1:30 min.

 

Funka lengre hele tiden jeg gadd ivhertfall på lite load på rammen. Men nå greier den heller ikke 3dmark03 men 05 går helt fint. Merkelig synes jeg. Funka fint med alle 3dmarkene med 2 rammer.

 

Har du stilt noe spess i bios eller?

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører rammen på 2,5-4-3-10-1t 1:1 på 2,85v, cpu er nesten 1,6v.

Bios er 1,3.

 

Har ikke gjort no spes, bare prøvd meg fram litt etter litt. Kjører med 3x HTT, har ikke testa mec 4x, veit ikke hvor smart det er heller på 275. Noen som veit no om det????

 

Pci lock finner du vel ved å trykke shift+f2 og så alt+f3 i biosen, så dukker det opp no ekstra greier under cell manu.

 

Systemet har vært prime stabilt i over 5 timer nå, på 2750mhz, så det må sies å være godkjent. Skal se om jeg kan få ut en screenie etterhvert.

 

Som jeg har sagt før, så har jeg det veldig kaldt på rommet, idle temp nå er 32c og load etter en god stund med prime ligger rundt 50.

 

Spiller mye Call of Duty, og dette er det eneste som jeg ikke får til å funke :(

Ikke stock engang!

Noen andre som har hatt problemer med dette?

Endret av ArchEnemY
Lenke til kommentar
Det jeg også lurer litt på. Har lest at den ikke burde overstige 1000, mens noen har visstnok sagt at å holde den rundt 800 var smart.

Jeg kjører ihvertfall 3x275, så er jeg på den sikre siden.

 

kjerts: får du ikke kjørt rammen 1:1 på 270?

vil det si den øverste settingen, eller det valget under (Auto/1T/2T)?

 

skal se hva det står på, kommer en edit om resultatet :p

 

 

CPU-Z sier

Frekvens er 220 MHz

FSB:DRAM = CPU/11

 

2.5, 4, 3, 10

 

 

burde OCZ premium rev.2 klare strammere, kanskje?

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

Nei, 1:1 vil si 200mhz på rammen. Altså samme på ram og htt.

Hvis HTT er 210, så vil rammen også være på 210

1t/2t er vel no command greier. ikke helt sikker på den. kjører min 1t som skal være den raskeste (ihvertfall den som scora best hos anandtech :p )

 

Ved 220 skal du nok klare strammere timings ja, kjører samme timings som deg på 275.

 

Du må nok bare prøve deg fram litt her og der. Det har ihvertfall jeg gjort :)

Kan være jeg tar fryktelig feil angående diverse ting her, dette er bare sånn jeg har forstått det. Jeg er ikke akkurat en "dreven" klokker ;)

Endret av ArchEnemY
Lenke til kommentar

hva gir mest ytelse av stramme timings, eller høyere clock på minne da?

 

 

PCI clock auto detect? enabled er default.. skal det av?

 

 

 

 

EDIT:

 

da kjører jeg også 1:1 på minne! (270FSB)

 

Edit 2:

 

error reading memory 0x8291blabla under spilling av HL2...

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

ArchEnemy, drøøøy klokk mann. Hva slags kjøler har du? Her sitter jeg med en Zalman cnps7000b-cu, og har 39 idle / 54 load. Og det er bare med 260 x 9 og 1,5v!!

 

Må bare si at det er _sykt_ at du klarer å kjøre ram'en i 1:1 med så høy FSB!!! Er du klar over at du kjører PC3200 ram som DDR550 ?! Den OCZ rammen har fortjent det gode ryktet sitt. Jeg vurderer å kjøpe meg booster også, Winbond BH-5 brikkene mine er sultne på mer enn 2,85v...

 

Når det gjelder hva som gir best ytelse av stramme timings og høy frekvens, er det ikke bare å kjøre en memtest i PcMark '04 på de ulike settingene? Spør du meg, tror jeg at høyere frekvens er viktigere.

 

 

Edit: OMG...

 

Dette er utrolig merkelig. Jeg ble inspirert av overklokken din ArchEnemy, og bestemte meg for å tyne litt mer ut av systemet. Så jeg slakket litt på minnet (fra 2-3-3-7 1T til 2,5-2-2-6 2T, 133 divider) og skrudde opp fsb fra 260 til 280... Og tro det eller ei, men tempen har gått NED! Idle har gått fra 39 til 32, load fra 54 til 47. Hva i all verden? Noen som har en idè om hva som kan ha skjedd her???

Endret av ibsen
Lenke til kommentar

Bruker en Thermalright slk-948u med en zalman 92mm på 2600prm.

Som jeg har sagt før så kjører jeg det veeeeldig kaldt på rommet nå, er sikkert ikke mer en 10 grader :p

 

Ja, den rammen er rå! Absolutt verdt penga. Har egentli ikke tenkt på at jeg har dratt den så langt :innocent:

Nå har jo diverse tester vist at ocz klarer rundt 300, regner med at det var 1:1, har ikke sett no som sier no annet (plz si ifra hvis dette ikke er tilfellet)

 

Har latt prime stå og gå sia klokka 4 og der skal den stå til imorra. Er ikke hjemme så veit ikke om det går bra da :p

Regner ikke med at jeg kommer til å la den være på 275, kommer sikkert til å kjøre lavere ved gaming. Detta var mest for morroskyld.

 

 

Det jeg gjorde var at jeg satte rammen til 250 og sjekka om det var stabilt. Siden den var det satte jeg divider til 5:6, slik at rammen blei kjørt under 250, og fant da ut hvor langt cpun var villig til å gå. Når jeg fant "maks" der, jobba jeg meg oppover med rammen. Mulig jeg setter ned cpu multi for å prøve å få ut mer HTT, burde helt klart være mulig. Skal prøve meg fram imorra, så skal si ifra hvordan det går.

 

ibsen: tror du får mer ut av rammen ved å kjøre 1t ved lavere klokk, burde ihvertfall teste hvordan det slår ut

 

EDIT: Nå har prime stått og gått i neste 23 timer, og fortsatt all good :thumbup:

Endret av ArchEnemY
Lenke til kommentar

Maskinen min restarter seg når jeg klokker. Har prøvd med forskjellig fsb, vcore, ram timings etc.. Har aldri opplevd at maskinen henger seg ved klokking. Bare det at den restarter seg uten videre. Har noen tips om hva som kan hjelpè?

 

Har 3500+, Gigabyte K8nsxnp 939 og OCZ 3200 P.E. rev.2.

Lenke til kommentar
Maskinen min restarter seg når jeg klokker. Har prøvd med forskjellig fsb, vcore, ram timings etc.. Har aldri opplevd at maskinen henger seg ved klokking. Bare det at den restarter seg uten videre. Har noen tips om hva som kan hjelpè?

 

Har 3500+, Gigabyte K8nsxnp 939 og OCZ 3200 P.E. rev.2.

Når henger den seg? Når du kjører programmer/spill, prøver å komme inn i windows.....etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...