Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Ved fsb mellom 235og 250 (ikke prøvd høyere) så restarter den ved bootup når winxp logoen dukker opp. Ved 220-235 restarter den seg i windows bla. når jeg spiller, surfer på internett eller hører musikk. Har satt vcore til 1.525 på det meste, tør ikke gå høyere. Greier ikke se i bios hva vdimm er på, men den står på +0,2 volt. Ram timings når jeg har prøvd ganske høy fsb har jeg pleid å sette til auto.

 

Burde jeg kanksje sette høyere vcore ? Isåfall hvor høy vcore kan jeg sette før jeg evt. kan ødelegge noe?

 

Er også mulighet for å sette opp agp-volt og ht-volt, er det noe som kan hjelpe, eller bør jeg holde meg unna det?

Endret av feed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke gigabyte kortet som har så lav volt på rammen?

Prøv å sette timings selv, f.eks 2,5-4-3-10 og se om det har noen effekt.

Og hvis du skal langt med rammen så trenger den nok 2,8-2,85v for å funke sikkelig. Men du må bare prøve deg fram.

Kan selv skrive under på at den rammen kan komme godt oppunder 300 ;)

Lenke til kommentar
Det dær minnet er meget bra...

Geil har en tendens til å virke overalt, og har aldri problemer med annen HW! :thumbup:

men jeg tror kansje Cl er 2.5 4 4 7 ved 500mhz er det helt elendig?

 

tror det er det minnet her

 

GeIL Ultra Platinum PC4000 500MHz Dual Channel DDR Kit

 

Available only in 512MB (2X256MB) and 1GB (2X512MB) Dual Channel DDR Kits.

 

184pin, Non-ECC, Un-buffered, high performance DDR memory modules.

GeIL 3.5ns 32x8 Density DDR Chip.

6 Layers Ultra Low Noises Shielded PCB with Gold 30u" Plating.

Optimized SPD for Intel 875/865 chipset Dual Channel DDR motherboards.

Platinum Copper Heat Spreader.

Lifetime Warranty .

CAS 2.5 7-4-4 @ DDR500MHz PC4000,

2.65v-2.95V

Retail package with clear acrylic case and instructions

 

koster jo ingjen ting under 2000 men er de timigsene bra? kan de settes ned har det mye og si?

Lenke til kommentar
Har en Zalman CNPS7000B-AlCu vil denne holde for å kjøle en 3000+@2,5ghz?

Og er dette minnet bra?  Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC4000 500MHz DC CL2.5 3.5nS 2.65-2.95V Retail linky så det var ganske billig kan vel kjøre dette på 260*2=520mhz uten noe problem

Det går nokk fint ja. Kjører min på 40 C Idle. Og 52 i load (Prime95) . Veldig bra kjøler :thumbup: .

Du hadde en veldig lav score i 3DMark05 til slik en PC må jeg si... får over 6000 selv...

Lenke til kommentar

ibsen: tror du får mer ut av rammen ved å kjøre 1t ved lavere klokk, burde ihvertfall teste hvordan det slår ut

hva er forskjellen i ytelse på 1t og 2t? Og ved hvilken ddr hastighet bør en swithce til 2t pga stabilitet? Vet det er litt rart spørsmål :)

 

mvh -Ø-

1T kan, i forhold til 2T, gi en forskjell på rundt 6-8% (Ihvertfall på min PC) i SiSoft Sandra sin minnetest.

 

I f.eks. spill vil du nok ikke merke forskjell i det hele tatt.

 

Du svitsjer til T2 hvis *du* får stabilitetsproblemer. Det finnes ingen fasitsvar.

Noen får bedre totalytelse med lav frekvens og T1, andre får bedre totalytelse med høy frekvens og T2.

 

De andre RAM-timingsene har mye mindre å si.

 

Håper det hjalp: :p

Lenke til kommentar

*off-topic*

 

hei! jeg er ny til dette med overklokking...

 

sitter å ser på cpu-z her og ser at min ram har 2,5-3-2-7 (OCZ E.B. Dual Ch), og at den kjører på 167,4Mhz, og at den ikke kjører dual channel, men single!!!!.. noe som irriterer meg grønn-jæ*elig, ettersom den hvertfall skal ligge på 200Mhz...(skal den ikke?)

 

*on-topic*

 

Ser at folk som OC mye har stort sett peiling... Kunne da fått en ultra-liten innføring i hvordan å overklokke... er jeg nødt til å kjøpe meg ny vifte til cpu(som er en 3500+Newcastle boxed)?

 

leste første sida, men skjønnte veldig lite, annet enn at jeg må inn i bios og justere opp og ned på fsb og mp... er noe vits i å overkloke med boxed vifte uansett?

 

MvH Daniel

Lenke til kommentar
*off-topic*

 

hei! jeg er ny til dette med overklokking...

 

sitter å ser på cpu-z her og ser at min ram har 2,5-3-2-7 (OCZ E.B. Dual Ch), og at den kjører på 167,4Mhz, og at den ikke kjører dual channel, men single!!!!.. noe som irriterer meg grønn-jæ*elig, ettersom den hvertfall skal ligge på 200Mhz...(skal den ikke?)

 

*on-topic*

 

Ser at folk som OC mye har stort sett peiling... Kunne da fått en ultra-liten innføring i hvordan å overklokke... er jeg nødt til å kjøpe meg ny vifte til cpu(som er en 3500+Newcastle boxed)?

 

leste første sida, men skjønnte veldig lite, annet enn at jeg må inn i bios og justere opp og ned på fsb og mp... er noe vits i å overkloke med boxed vifte uansett?

 

MvH Daniel

Minne ditt må stå feil for å ikke kjøre dual. De skal stå på hver sin kanal. På mitt msi-hk skal de stå i spor 1 og 2.

 

 

Tror ikke det er så mye å hente på overklokking av newcastle-prosessoren din. den vil ikke gå så høyt. Boxed-vifte funker langt, i allefall på winchester'n.

Lenke til kommentar

Tok ut 3500+ idag, som var god for 2.6GHz. Ligger på pulten min å hviler nå :) Synes det var for mange som klarte rett rundt 2.5 -> 2.6 GHz, at det var ikke noe gøy lengre. Satt i en flunka ny 3000+ istedet. Å ja, denne var SLEMMM!!!!

 

Her ett bilde av den på max jeg kommer inn i Windows på. Er dønn stabil 100MHz under, altså @ 311x9=2800MHz :w00t:

 

3000+%20@%202.9GHz.JPG

 

Her er litt Sandra resultater ved 2.8GHz

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Hvilket hoved kort har du jimRamse? hvordan ram hvordan kjøing helt sinsykttttttttttttttttttttttttt :D

MSI K8N NEO2 Platinum

 

A64 3000+ "Winchester" 1.8GHz @ 2.8GHz kjølt med CoolerMaster Hyper 6 med 2x80mm vifter

 

2x512MB OCZ 3200 Rev.II @ 510MHz

 

PowerColor X800XT PE @ 640/625 kjølt med Arctic Cooling ATI Silencer 4

 

Har ett par å 50 grader max på CPU'en. Skal ha i vannkjøling, men det blir ikke før over nyttår.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Fy Faen JimRamse EID overklokk da dette er total overkill. Bruker en sånn 3000 i min pc nå. Den 3200 jeg hadde var helt gåen. Men fytte helvete åssen i grønn helvete greide du 1,1 ghz OC. det er villt. Min ligger nå på 51C på Idle med 24C rom temp. Og jeg har bare overklokka 200Mhz. Ligger på 9*223 1,52 V core. Timmings 3 3 3 10. På corsair PC3200 XL Pro. Du må gji noen hint.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Sliter også her med å overklokke min cpu til noe brukbart. Føler å ha prøvd det meste utenom den eminente ram-boosteren da. Vurderer da å kjøpe den om det er det som må til. Men er det mulig det er den jeg mangler da systemet mitt bare restarter helt uten videre på hastigheter som (2,5ghz -> fsb: 230mhz) ?Cpuen er en 3500+ winchester.

 

Hva er maks volt jeg burde gi den? Og er agp -og ht-volt noe å stille på i forbindelse med klokking?

---

 

Må legge til at pcen aldri har frøset, bare restartet. Har også fått sånn blåskjerm med irq_bla_bla_bla feil iblant. Noen som vet hva dette kan tyde på?

Endret av feed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...