Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Playmofetish hva mener du med msi [email protected] og hvorfor klokker man opp hypertransport eller va det hetter? eller skjer det automatisk

Sorry, det var mitt "gamle" Socket 754-oppsett. Nå har jeg oppdatert profilen min! Sjekk en gang til du ;)

 

 

Okay, disable dynamic overclock, og prøv deg heller frem manuelt. Husk å ta hensyn til RAM-timings og forskjellige spenninger. RAMen din er heller ikke noen klokke-RAM, så det er ikke sikkert du kommer så langt med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, rart problem med 3dmark03/05...

Jeg har hele tiden kjørt mitt 6800LE med 16 pipelines, noe som har fungert så og si feilfritt. Men så, etter å ha klokket og tweaket med min nye Shuttle og Winchester, fikk jeg nå plutselig beskjed om at programmet /3dmark) hadde forårsaket en feil og måtte bli avsluttet. Jeg fikk dessuten reboot i Half-Life2, og har hatt noen problemer med å få rebootet systemet, uten å måtte slå helt av og noen ganger måtte resette CMOS. Jeg prøvde å klokke prosessor til stock speed, men samme problem med 3dmark.

Nå har jeg skrudd av pipelines, så skjermkortet kjører originalt, 8 pipelines. Winchestern min er fortsatt på 2,6GHz, og nå går ihvertfall HL2 glatt uten reboot. Dessuten fikk jeg startet 3dmark03 igjen, nå nettopp.

 

Fant ut at 6800LE med stock speed og 8 pipelines faktisk klarte HL2 i fulle detaljer med tilfredsstillende fps, så hvorfor risikere ustabilt system.

 

Håper bare jeg ikke får problemer med rebooting igjen. Det kan jo også ha vært en AGP-lock som ikke helt har ville slå seg inn, eller annen ustabilitet i maskinen.

Noen som har noen formeninger?

 

Nå kjører jeg:

DDR-speed: 166 (ratio 166:200)

FSB: 260MHz

DDR: 216MHz

vcore: 1,55v

DDRvolt: 2,8

timings: 2,5-3-3-10

chipsetvolt: 1,8-1,9v

AGP frequency: 66-68

HT: 3x

Multiplier: 10x

Lenke til kommentar

Kult å se at det er mange som får klokka disse cpune sikkelig. :)

Begynner å bli en stund sia jeg gjorde det nå, gleder meg bare til å få vannkjøling nå, og da se om jeg kommer no lenger. Var en av de som heiv meg på TT Bigwater salget, men ser ut til at det blir laaaang vente tid........

 

Playmofetish: hvor lang kommer du med rammen på 200 (sync)?

Vil en ikke tjene på å kjøre rammen sync, men kansje litt dårligere timings, f. eks 2,5-4-3-10 istedet for 2,5-3-3-10?

Lenke til kommentar
Playmofetish: hvor lang kommer du med rammen på 200 (sync)?

Vil en ikke tjene på å kjøre rammen sync, men kansje litt dårligere timings, f. eks 2,5-4-3-10 istedet for 2,5-3-3-10?

Geil-Ramen min klarer vel såvidt 240MHz på 2,5-3-3-(7-10), men da mangler jeg jo fortsatt 20MHz for å nå 2,6GHz som jeg nå kjører på helt stabilt. Derfor har jeg CPU på 260MHz (x10) og RAM på 216MHz (ratio 166:200).

 

Men jeg har bestilt Kingston HyperX (Samsung TCCD) fra efast nå, så bare de får fingern ut av baken skal jeg prøve meg på 250-260-270(?) med 1:1

 

Jeg heiv meg også på vannkjølingstilbudet, men ikke sjangs om at jeg får pressa den inni Shuttelen min. Har problemer nok med å få montert vanlige komponenter.

Lenke til kommentar

Har fått kicka min CPU opp litt lengre nå. Har ikke prima den i 20timer ennå. Men den var stabil i natt med folding på = 100% cpu. så den er vell relativt satbil.

Kjører ram og cpu synkront.

 

Corsair PC3200 XL Pro | 2,5 4 4 8 | 2,85V corsair tar fra meg meg garantien om jeg setter den høyere :p.

 

Cpu 9*245 = 2205Mhz 1,53V på Core. 5.0% over vid.

3x HT

38S på super pi 1m.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Hvis man kjører htt over 270-280, lønner det seg da å kjøre minnet 1:1 med slake timings?

 

Kan ikke dere som har cpu'er som klokker bra skrive hvilken stepping dere har?

 

Edit: Cpu'er som klokker bra = 2,7ghz+ :p Bare skriv opp dere andre og :yes:

 

Edit2: Dere kan poste res i denne tråden, da får vi samlet det og det blir mye ryddigere!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Hmm.. svært så varm min var da.

 

Har ikke fått den nye OCZ rammen min enda, så har ikke prøvd å overclocke skikkelig.

Men på 2053mhz, som er det høyeste jeg klarer med billig rammen min uten å øke timings, er temp oppe i 50c når jeg kjører Prime95. Det lover ikke bra..

 

Winchester 3200+

MSI Neo2 platinum

Thermalright Xp-90

92x92mm Zalman vifte, på max.

Artic Silver 5

 

Prøvde å snu viften også, slik at den blåser utover.. Ble kanskje en grad kjøligere da.

 

Tror jeg tester å legge et nytt lag med Artic Silver når jeg får rammen.. håper det bare er dårlig kontakt.

Den goopen som følger med Xp-90 er vel ikke bedre enn Artic Silver?

Lenke til kommentar
Hmm.. svært så varm min var da.

 

Har ikke fått den nye OCZ rammen min enda, så har ikke prøvd å overclocke skikkelig.

Men på 2053mhz, som er det høyeste jeg klarer med billig rammen min uten å øke timings, er temp oppe i 50c når jeg kjører Prime95. Det lover ikke bra..

 

Winchester 3200+

MSI Neo2 platinum

Thermalright Xp-90

92x92mm Zalman vifte, på max.

Artic Silver 5

 

Prøvde å snu viften også, slik at den blåser utover.. Ble kanskje en grad kjøligere da.

 

Tror jeg tester å legge et nytt lag med Artic Silver når jeg får rammen.. håper det bare er dårlig kontakt.

Den goopen som følger med Xp-90 er vel ikke bedre enn Artic Silver?

sank 5c med as5 isteden for boxed goop det var en zalman vifte da men

Lenke til kommentar
Hvis man kjører htt over 270-280, lønner det seg da å kjøre minnet 1:1 med slake timings?

Så vidt jeg vet lønner det seg alltid å utnytte så stor båndbredde som mulig på tross av høye tilgangstider. Eksempelvis er 2.2 GHz den høyeste stabile frekvensen jeg får på min (Prime95 i 25 timer+). Nå stresstester jeg følgende oppsette for å prøve å dra mest mulig ytelse ut av systemet:

 

HT buss: 275

HT, multiplikator: 3

Effektiv HT bus: 825 (275x3)

 

Prosessor, multiplikator: 8

Prosessor, klokkefrekvens: 2200 (275x8)

Prosessor, spenning: 1.400V

 

Minne klokkefrekvens: 275 (1:1)

Command rate: 1T

Tilgangstider: 2.5-3-3-10

Minne, spenning: 2.850V

 

Bare skriv opp dere andre og :yes:

Se her.

Lenke til kommentar

specs: 3200+

MSI (det som nesten alle andre har)

Corsair Twinx 1024

 

Pælma opp på 240*10 men en gang je, og je sitt her enda!

Tørr ikke rørs trimmingsene til minnet, for det skjønner jeg ikke noe av!

Tror de er 3-3-3-8, men men.

Hvor mye tror dere jeg klarer da?

Kjøler med Bigwater for en 500lapp

:thumbup:

Lenke til kommentar

OK, da har jeg fått klokket maskinen min litt. Ser ut som om den stopper på 2565mhz, med boxed kjøler. Vet ikke hva som er problemet men lurer på om det kan være fsb som ikke takler 295mhz.

Et annet problem er minnet, siden det bare pc3200, så må sette minnet til 133 for å kunne komme inn i windwows. Har vel fsb på 285mhz, og da ligger minnet på 190mhz, noe som er litt lavt, lurer på å gå til innkjøp av et par meget gode pc3700 eller pc4000.

Vel er uansett meget fornøyd med min kjære 3000+ cpu.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Da var det meg igjen da!

Klarte som sagt 2,0@2,4.

Da jeg prøvde å dra den opp på 2,5, fikk jeg reboot da jeg tok det siste steget til 2,5.

er det noe jeg kjan gjøre med minnnet for å kommer høyere?

Har disse: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25199

Trimmings tror jeg er: 3-3-3-8

 

Eller er det noe annet jeg kan stille på? Volten står på 1,50 (et hakk opp fra org)

Og hvis noen finner på å hjelpe meg, så husk jeg er noob! veldig noob.

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar

Jeg kommmer ikke så langt som jeg vill med min Winchester grunnet at mine PC3200 CL Pro ikke greier høyere en 250FSB på 1:1. Men det betyr bare at jeg må kjøre den asynkront da. Men åssen jeg får det til er jeg ikke 100% sikker på.

Gidder noen og gji meg noen tips.

 

MSI K8N NEO2

Winchester S 939 3000

 

Noen som vet om en RAM som greier 320FSB 1:1?

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Nå klarer jeg 2,0@2,5 men litt øking i volten.

glemte faktisk å save bios sist gang :p

Ikke rart det ikke gikk :thumbup:

 

Hva er det meste noen har klart med en 3200+(939)

bare lurer :whistle:

 

Hvordan laster jeg opp bilder fra min data når jeg skal svare på et innlegg?

Klarer det fint når jeg lager topic!

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...