Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått trikset litt med min Winchester.

 

Så langt:

 

HTT: 3

FSB: 285

VCore: 1.5

VDIMM: 2.85

 

Minne: 190Mhz @ 2-3-3-6

CPU: 3000+@ 2565

 

Profil for mer spec.

 

Tror det er noe gale med minnet, klarer ikke å kjøre det på høyrere enn 205 før pc'en fryser.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Har nå fått trikset litt med min Winchester.

 

Så langt:

 

HTT: 3

FSB: 280

VCore: 1.5

VDIMM: 2.85

 

Minne: 180Mhz @ 2-3-3-6

CPU: 3000+@ 2520

 

Profil for mer spec.

 

Tror det er noe gale med minnet, klarer ikke å kjøre det på høyrere enn 205 før pc'en fryser.

hvordan minne har du? kan vel i alle fall kjøre 200mhz er vel pc3200 mine du har?

Lenke til kommentar
Har nå fått trikset litt med min Winchester.

 

Så langt:

 

HTT: 3

FSB: 280

VCore: 1.5

VDIMM: 2.85

 

Minne: 180Mhz @ 2-3-3-6

CPU: 3000+@ 2520

 

Profil for mer spec.

 

Tror det er noe gale med minnet, klarer ikke å kjøre det på høyrere enn 205 før pc'en fryser.

hvordan minne har du? kan vel i alle fall kjøre 200mhz er vel pc3200 mine du har?

Har OCZ 1024MB EL Dual Channel

Lenke til kommentar

Noen som vet hva man max bør gi en Winchester av volt? Jeg har vel ikke hatt høyere enn 1,55v, men ser flere her som har hatt 1,6v og lignende. Begynner ikke dette å bli litt vel høyt og farlig??

 

Jeg får 2,6GHz stabilt på 1,55v, kanskje 2,7GHz hadde gått med 1,6v??

 

 

 

Edit: Og nå har jeg bestilt Kingston HyperX, Ukens tilbud på Netshop. Håper på 1:1 ved 260MHz eller kanskje mer. :D

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Noen som vet hva man max bør gi en Winchester av volt?

Jeg har lest at 1.700V er absolutt det maksimale man bør gi en Winchester. Har desverre ikke noen referanser for hånden.

 

Hvor høyt du kan sette den avhenger naturlig nok av temperatur. Jeg kjører min nå på 1.650V. Da ligger prosessoren på 50-55 grader ved full load over lengre tid.

Lenke til kommentar
Har nå fått trikset litt med min Winchester.

 

Så langt:

 

HTT: 3

FSB: 280

VCore: 1.5

VDIMM: 2.85

 

Minne: 180Mhz @ 2-3-3-6

CPU: 3000+@ 2520

 

Profil for mer spec.

 

Tror det er noe gale med minnet, klarer ikke å kjøre det på høyrere enn 205 før pc'en fryser.

hvordan minne har du? kan vel i alle fall kjøre 200mhz er vel pc3200 mine du har?

Har OCZ 1024MB EL Dual Channel

Den ramen klarer jo av og til opp til over DDR 600 :D Kan hende at det er noe galt ;) Sett opp CAS til 2.5

Lenke til kommentar

Legger ved litt nyttig info (sikkert kjent, men):

When you get to 250, you need to set the HTT multi to 3x...Any FSB over 250 with a HTT multi of 4 gives you an HTT of over 1000Mhz....You need to keep the HTT frequency as close to 1000Mhz or less as possible. It is seperate from the CPU speed.

 

To calculate HTT frequency: FSB x HTT multi = HTT frequency (should be 1000Mhz or less - some can go further)

To calculate CPU frequency: FSB x CPU multi = CPU frequency (can be set to whatever despite HTT frequency)

 

You can still lower the HTT frequency while OCing the CPU at the same time. You just need to change the HTT multi to correspond with the FSB speed you are running to maintain a HTT frequency of 1000Mhz or less.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva man max bør gi en Winchester av volt?

Jeg har lest at 1.700V er absolutt det maksimale man bør gi en Winchester. Har desverre ikke noen referanser for hånden.

 

Hvor høyt du kan sette den avhenger naturlig nok av temperatur. Jeg kjører min nå på 1.650V. Da ligger prosessoren på 50-55 grader ved full load over lengre tid.

Hva er maks spenning på f.eks. MSI K8N Neo da?

Lenke til kommentar
Noen som vet hva man max bør gi en Winchester av volt?

Jeg har lest at 1.700V er absolutt det maksimale man bør gi en Winchester. Har desverre ikke noen referanser for hånden.

 

Hvor høyt du kan sette den avhenger naturlig nok av temperatur. Jeg kjører min nå på 1.650V. Da ligger prosessoren på 50-55 grader ved full load over lengre tid.

Hva er maks spenning på f.eks. MSI K8N Neo da?

Med BIOS 1.4 som er den nyeste offisielle fra MSI er maks spenning 1.705V (1.55x10%).

 

Ellers tror jeg det finnes eldre og nyere betaversjoner der man kommer opp mot 2.000V. Skjekk linken i signaturen min - du finner nok noe der.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått noe dårligere enn 2.5Ghz som max OC med Winchester? Har bestillt meg en A64 3200+ s939, men den kommer ikke på lager før den 25.01. men da regner jeg med at den er spill ny fra Taiwan/Dresden. Lurer på å kjøre den på 10x250 med 1:1 mot RAM, siden jeg har 500Mhz sertifisert Geil minne.

Er det vits i å sette ned FSB:RAM ratioen for kanskje å klokke den ytterligere 2-300Mhz til?

 

K :w00t:

Lenke til kommentar

Hvilket Geil-minne da? Geil Ultra X? Eller bare annen Geil PC4000 RAM? Med Ultra X har folk klart nærmere 300MHz, så isåfall skal du nok ikke bekymre deg for å sette ned CPU:RAM-ratioen.

 

Uansett kan det godt hende at PC4000-RAM klarer 260MHz eller mer.

 

Jeg skrev den fulle steppingen min før i tråden her. Sammenlign den med din når du får Winchestern din, og skriv her hvilken stepping det er (alt som står på CPU).

Lenke til kommentar

Jeg tror det er vanlig Geil Platinum PC 4000 minne, uten noe Gold og Ultra-X. Dual sett 2x512. Det ble kjøpt for snart 1 og et halvt år siden. Men de har fungert fint, selv om de overhodet ikke liker å kjøres på CAS-2, kun 2,5 som er ihh til spec.

 

K :w00t:

 

Edit: Ser at Geils PC4300 minne har samme 3.5ns hastighet på minnet som mine PC4000 brikker, men kjører med Cas 3 i steden for 2.5. Så da har jeg sikkert en mulighet for å få klokket FSB til nærmere 270Mhz om jeg endrer Cas. Time will show :thumbup:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...