Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Hadde vært morro å se hva folk får med disse CPU'ene. Jeg regner med å få min neste uke, å da skal den testes skikkelig ut. Har sett endel på XS forumet, å folk får veldige forskjellige resultater.

 

Skriv hvilken type CPU dere har (3000+/3200+/3500+), hvilken volt den kjøres på å hva slags kjøling dere bruker. Ett lite screenshot som bevis hadde vært fint (CPU-Z)

 

Håper det kommer endel resultater etter hvert, men det er kanskje ikke så mange som har den enda. Vi får ta tiden til hjelp. Jeg poster så fort jeg har fått testet min ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, mitt Msi hovedkort tok kvelden før jeg rakk å teste klokking på en 3200.

Men kjørte den sammen med en Twinmos Twister pc4000 brikke, og det var max ustabilt. Tålte overhodet ikke stress, selv ikke på 333mhz med elendige timings.

Skal bestille OCZ brikker en av de nærmeste dagene, håper det gjør susen.

Dessuten må jeg vente på nytt hk. Håper bare ikke cpun tok kvelden å, for da blir det lang ventetid :(

Men skal hive opp resultater så fort tingene er på plass :)

Lenke til kommentar
Vel, mitt Msi hovedkort tok kvelden før jeg rakk å teste klokking på en 3200.

Men kjørte den sammen med en Twinmos Twister pc4000 brikke, og det var max ustabilt. Tålte overhodet ikke stress, selv ikke på 333mhz med elendige timings.

Skal bestille OCZ brikker en av de nærmeste dagene, håper det gjør susen.

Dessuten må jeg vente på nytt hk. Håper bare ikke cpun tok kvelden å, for da blir det lang ventetid :(

Men skal hive opp resultater så fort tingene er på plass :)

msi k8n neo2 plat.? :ohmy: det var det jeg bestilte, har hørt at det er _sinnsykt_ ustabilt. du har vel prøvd å resette bios?

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar

Har akkurat slengt min 3500+ Winchester i nå. Veldig morro CPU. Fikk egentlig aldri kjørt den opp orginalt. Skal jo ikke brukes der alikevel. Kjørte rett inn i bios å satt den til 10x260=2600MHz. Ville da ikke inn i bios. Økte like godt volten til 1.55 for å teste litt mer. Gikk da rett inn i Windows. Dette er maks den vil Prime stabilt. Regner med å kunne benche på 2.7GHz etterhvert når AS5 har gått seg til. Er veldig kjølig å fin. Max temp jeg har hatt til nå er 53, å det er med stillegående vifter. Min gamle 3500+ på den gamle kjernen lå ca 5 -6 grader høyere. Har nok noe med at jeg har 0.1v mindre nå selv om jeg kjører 100MHz høyere hastighet. Blir vel litt mer testing ut over helga, men tenkte jeg skulle poste her med en gang.

 

Winchester%2010x260%201.55v.JPG

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
hvilken cpu-kjøler, Jim?

Kjører med en CoolerMaster Hyper 6 med 2x80mm stillegående vifter. Senket akkurat volten til 1.45v, å den er akkurat like stabil på 2.6GHz da. Slo av Prime95 istad, etter 2 timer med Torture test ved 2.6GHz å 1.45v. Blir mer å mer fornøyd med denne jeg :D

ok. jeg har en zalman 7000b-Cu til min 3000+, men venter fremdeles på et passende HK. muligens med PCI-e. kjipt å vente :(

 

 

Edit: du må jo få en heftig 3dmark-score med det oppsettet ditt? 6800U og greier :dribble:

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

Har ikke testet så mye. 6800Ultra kortet vil ikke klokke noe særlig på MSI hovedkortet av en eller annen grunn. Vet ikke helt hvorfor. Når jeg brukte det på Intel hovedkortet mitt, så kunne jeg klokke det masse. Uansett, har faktisk ikke testet 3DMark med denne CPU'en. Har bare kjørt en på den andre CPU'en jeg har liggende her. En 4000+. Det er en sample jeg har liggende fra jobb. Den går på denne testen som 2.7GHz. 6800Ultra er uklokket

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8236768

 

X800XTPE er bestilt. Regner med å få det til tirsdag, så da skal det testes. Regner med at 30k men Winchesteren å X800 kortet bør være mulig i 2001. Regner med jeg kommer til å poste alt av resultater til uke under de forskjellige postene (3DMark01, 3DMark03 å 3DMark05)

Lenke til kommentar

sorry om jeg bumper denne litt, men...

 

 

msi neo2 platinum ble ikke med på bestillingen, så jeg trenger tips for både RAM og hovedkort for overklokkingen..

 

skal ha ram som ikke hindrer meg å klokke winchestern, ingen andre krav.

 

neo2-kortet får litt pepper i et innlegg over.. er det alternativer som er gode klokkere?

Lenke til kommentar

MSI kortet får litt pepper ja, men det er nok ett av de beste, hvis ikke det beste kortet man får til S939 nå. Så da er ikke valget så stort. Var ihvertfall ikke det for meg. Har ikke hatt noe problemer med det heller, så jeg er veldig fornøyd med det. Hadde kjøpt lik RAM som jeg bruker over ja. Den klarer 400MHz med veldig stramme timings, men man kan fint kjøre de som 550MHz med litt slappere timings. The best of two worlds ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Ok, her er mine resultater så langt på en 3000+ i et MSI K8N Neo2 (Nforce3, 939) med Zalman cnps7000B-Cu og Arctic Silver 5

 

2340 Mhz ! 540 Mhz over stock :dribble:

 

Idle temp er på 35 C, load maxer ut på 48 C

 

Timings på ram'en (Twinmos/Winbond 3200 BH-5) er CL2-7-3-3 (cas-tRas-tRcd-tRp)

 

Bus på 260, HTT på 780Mhz, multiplier på 9x (Neo2 vil ikke høyere!)

 

Gikk fra 3362 til 4361 i CPU score (PCmark04) og fra 4182 til 5572 i Mem score...

 

 

 

:w00t:

Endret av ibsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...