Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Jeg har riktignok ikke en Winchester, men FX-55. Men jeg fant ut at jeg fikk mer fps i Quake3 og Doom3 ved å kjøre 13 x 208 2-2-2-10 og agressiv chipset timings, enn da jeg kjørte 10 x 270 2.5-3-3-10 og standard chipset timings. Go figure :roll:

(2.7 Ghz på CPU)

det er fordi du har en FX og kan bare sette xX til hva du vil :) Oss andre her med lav FSB får ikke like høye klokkehastigheter på CPU , dermed må vi øke FSB, og ha ram som henger med :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har riktignok ikke en Winchester, men FX-55. Men jeg fant ut at jeg fikk mer fps i Quake3 og Doom3 ved å kjøre 13 x 208 2-2-2-10 og agressiv chipset timings, enn da jeg kjørte 10 x 270 2.5-3-3-10 og standard chipset timings. Go figure  :roll:

(2.7 Ghz på CPU)

det er fordi du har en FX og kan bare sette xX til hva du vil :) Oss andre her med lav FSB får ikke like høye klokkehastigheter på CPU , dermed må vi øke FSB, og ha ram som henger med :O

derfor jeg har kjøpt PC4400 RAM til min 3200+ "win" og MSI NEO2 :)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Da har jeg overklokket min 3000+ og ligger på 2,6GHz på 46'c idle og 50'c+ ved full load.... :w00t:

 

Så til spørsmålet: er det flere som har problemer med at prime95 feiler ved overklokking men at cpu'en er fjellstabil i andre applikasjoner som spill osv?

Min feiler fort i Prime95 men er fjellstø i alle spill som jeg har, kan det ha noe med den ''feilen'' som ble sagt med 3500+? :(

Lenke til kommentar
Jeg har riktignok ikke en Winchester, men FX-55. Men jeg fant ut at jeg fikk mer fps i Quake3 og Doom3 ved å kjøre 13 x 208 2-2-2-10 og agressiv chipset timings, enn da jeg kjørte 10 x 270 2.5-3-3-10 og standard chipset timings. Go figure  :roll:

(2.7 Ghz på CPU)

det er fordi du har en FX og kan bare sette xX til hva du vil :) Oss andre her med lav FSB får ikke like høye klokkehastigheter på CPU , dermed må vi øke FSB, og ha ram som henger med :O

?

 

Setter bare ned HT til 3 eller 4 .... setter minnet til 5/6 (166/200) eller 4/6 ....

Minnet og systembus går jo asynkront uansett!!!!

Lenke til kommentar

OK, da har jeg litt resultater, HW i sig...

 

2700Mhz på CPU, med 270Mhz X 10, 1,62V, Idle 37C/ Load 47C

Minne kjører 540Mhz med 2,5-3-3-6

HT bussen er på 4 x 250Mhz = 1000Mhz

 

Dette er bare luft derimot, skal slå skikkelig til med vann i begynnelsen av neste måned

 

(hadde det fremdeles vært slik at man kan laste opp bilde, ville jeg gjort det.. er for mye styr å finne seg et nettsted og greier...)

 

Noen som vet hvor jeg får tak i de litt eldre BIOSene til MSI K8N NEO2 Platinum?

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig dreven når det kommer til overklokking. Men har prøvd så smått på min 3000+ "Winchester" Når jeg setter "FSB" opp til 220 så setter multiplieren seg ned til 5!? Skjønner ikke hvorfor dette skjer.

 

Jeg har ASUS A8N Deluxe, 3000+, Corsair 512mb 3200XL 2-2-2-5 (kjører ikke dual)

 

Hva slags instillinger burde jeg sette på, tenkte jeg skulle kjøre CPU'n på 2,2ghz..

Hva takler rammen min.. Kunne noen si hva jeg burde stille på?

Lenke til kommentar
Kjør rammen på standard eller rundt der.-.. bruk divider funksjonen.

Pass på å holde HTT under 1000

 

Dersom dette var gresk, men du kan engelsk... les her!

til vanlig kjører jeg 265 X 10 X 4HT, så det er ikke no problem å kjør fks. 1060MHz på HT bussen ;)

Men ytelsemessig så er det ikke noe å feks hente på å kjøre HTT på 1Ghz enn feks S754 sin 800Mhz. Så det å holde HTT mellom 800-1000Mhz har ikke noe å si for ytelsen. ;)

Lenke til kommentar
Kjør rammen på standard eller rundt der.-.. bruk divider funksjonen.

Pass på å holde HTT under 1000

 

Dersom dette var gresk, men du kan engelsk... les her!

til vanlig kjører jeg 265 X 10 X 4HT, så det er ikke no problem å kjør fks. 1060MHz på HT bussen ;)

Men ytelsemessig så er det ikke noe å feks hente på å kjøre HTT på 1Ghz enn feks S754 sin 800Mhz. Så det å holde HTT mellom 800-1000Mhz har ikke noe å si for ytelsen. ;)

jeg reagerte bare på at du sa at han måtte holde bussen under 1000Mhz... mens det tydelig er et faktum at det ikke er nødvendig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...