Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det verste... Ultra X er virkelig god for høy FSB!!!

Vet du forresten hva rekord er på generell RAM-hastighet? (DDR1...) Det kan ikke være så veldig langt unna.

Men det er vel sikkert en eller annen som har fasekjølt RAM-brikkene sine som har den rekorden.

 

Hvor langt tror du Kingston Hyper X (TCCD) kommer med 2,9v?

Har sett folk over 700MHz på DDR1, men ikke stabilt. Vil du se på slike xtreme ting, så bør du ta en titt på www.xtremesystems.org

Lenke til kommentar

Det er det verste... Ultra X er virkelig god for høy FSB!!!

Vet du forresten hva rekord er på generell RAM-hastighet? (DDR1...) Det kan ikke være så veldig langt unna.

Men det er vel sikkert en eller annen som har fasekjølt RAM-brikkene sine som har den rekorden.

 

Hvor langt tror du Kingston Hyper X (TCCD) kommer med 2,9v?

Er jo ikke vits å kjøre minnet så høyt ... det viktigste er jo å ha lave timings....

Lenke til kommentar
Er jo ikke vits å kjøre minnet så høyt ... det viktigste er jo å ha lave timings....

Timings har ikkje så mye å si på socket 939, som på for eksempel socket a.

Og når han ( Jimramse ) kjører minne på 324 ( 648MHz effektivt ) så overgår den speeden dårligere timingsene. Så det kommer an på kor mye ein klare å klokka brikkene, i tillegg har det vell mye å si om en klarer å kjøre T1 eller T2.

 

Jimramse har du sett tester av OCZ VX brikkene, eg fant ei internet sida der brikkene kjørte på 260MHz på 2-2-2-5 på 3,4V :love:

Ganske imponert over de brikkene!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Er jo ikke vits å kjøre minnet så høyt ... det viktigste er jo å ha lave timings....

Timings har ikkje så mye å si på socket 939, som på for eksempel socket a.

Du tar feil!

 

... men det trodde jeg og

 

Right, so I said that low timings are (damn near) everything in your A64 system. In fact, they are more important than running your ram 1:1, because with A64's, there is no such thing as running the Ram 1:1. Huh? You say, but let me explain. The A64's don't have an FSB ("Huh?" again lol), but the motherboard does have a clockgenerator, very funny and all, but to say clockgenerator all the time is a bit long, so we'll call it the HyperTransportTechnology. Or for short: the HTT.

http://forums.extremeoverclocking.com/show...ad.php?t=107925

Lenke til kommentar
Når det gjelder stramme timings vs høy HTT så må man nesten teste det ut selv. Hos meg er f.eks 400MHz CL.2 -2 -2 -5 mye tregere enn 500MHz CL.2.5 -3 -3 -6. Det greieste er å teste selv, å se hva resultatene blir.

Hvis du leser linken jeg oppgir så sier i hvertfall den noe annet....

 

Tror gutta der vet mer enn de fleste ang. OC'ing.

 

PS: Høy HTT har i hvertfall ikke en drit å si... du tenker på DDR frekvens... mange uttryk å holde styr på i AMD64 verden. HTT betyr nada og så lenge den er over 800 er det greit (minimal forskjell opp til 1000MHz)

 

Er en fin tanke dette med "å teste selv" etc., men man skal lytte til erfarne fjellfolk og ;)

Endret av Okay
Lenke til kommentar

HTT er det samme som FSB ja. Jeg vet bare at jeg driter i hva folk skriver hvis jeg får ett annet resultat på min. Det er derfor jeg sier test selv. Noe kan være bedre på mitt oppsett, å andre ting på ditt. alt avhengig av hovedkort osv. Uansett, cl.2.5 -3 -3 -6 er stramme timings. Når jeg går videre opp til f.eks cl.3 -4 -4 7 så synes jeg også det er for slapt. Med TCCD chipper så er cl.2.5 -3 -3 -6 veldig bra å bruke. Skal ikke så høyt før man drar fra 400 cl.2 -2 -2 -5. Uten å ha testet helt nøyaktig så vil jeg tro at når du forsvinner over 500 cl.2.5 -3 -3 -6 så drar du ifra. Men som sagt det beste er å teste selv. Vet ihvertfall at jeg klarte 30sek i Super PI med 2.8GHz å 510MHz cl.2.5 -3 -3 -10. Sånn det går nå så er fremdeles CPU på 2.8GHz men RAM går på 400MHz cl.2 -2 -2 -5 å da klarer jeg 32sek. Så hos meg er det endel forskjell.

Lenke til kommentar

Men da må vell OCZ VX være et godt altarnativ, eg så ein kar som kjørte det minne på 260Mhz ( 520 effektivt ) på 2-2-2-5 på 3,4Volt vell å merke. Så enten kjøper man en booster ellers kjøper du et DFI HK, som gir opp til 4,0V

 

Edit: Dette var kanskje litt OT. Men det er jo helg.

 

Ps. Har forresten ikkje fått den mobilen eg bestilte heller ikkje den ledningen, eg som tok hjem på kvelden og alt!! :realmad:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
HTT er det samme som FSB ja. (...)
HTT (or HT):

HTT (HyperTransportTechnology) is what the Athlon 64 uses as sort of an fsb, the complete story is above so I won't tell it all here. The HTT is the link between the CPU and the Chipset, that runs at a certain speed. The A64 systems get a lot of advantage out of this fast connection. Here are the speeds for the different chipsets:

 

VIA K8T800pro/nForce4: HTT Multiplier: 5, Actual speed at 200Mhz: 1Ghz

 

VIA K8T800/nForce3 250: HTT Multiplier: 4, Actual speed at 200Mhz: 800Mhz

 

nForce3 150: HTT Multiplier: 3, Actual speed at 200Mhz: 600Mhz

 

Note that any speed above 800Mhz is pretty much overkill, you don't need it because you simply have too little devices to use all the bandwidth. In fact, the 600Mhz of the nForce3 150 hardly gives it a disadvantage, its just not being used...

 

 

EDIT:

Møkk... fant nettopp dette ut

Core Stepping DH8-D0

 

EDIT2: Hm... alle er hvis med C0 stepping;

Socket 939

3000+: ADA3000DIK4BI 1.4V (DH8 D0 rev, 00010FF0h) <- Winchester, 512 KB L2, 1.8GHz, x9

3200+: ADA3200DIK4BI 1.4V (DH8 D0 rev, 00010FF0h) <- Winchester, 512 KB L2, 2.0 GHz, x10

3500+: ADA3500DIK4BI 1.4V (DH8 D0 rev, 00010FF0h) <- Winchester, 512 KB L2, 2.2 GHz, x11

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Men da må vell OCZ VX være et godt altarnativ, eg så ein kar som kjørte det minne på 260Mhz ( 520 effektivt ) på 2-2-2-5 på 3,4Volt vell å merke. Så enten kjøper man en booster ellers kjøper du et DFI HK, som gir opp til 4,0V

Er det denne ramen dere snakker om?

 

Syntes ikke 2-3-3-8 på 400mhz hørtes så veldig bra ut, men den blir vel bedre med litt spenning ja :)

 

Edit: Men når man kjører med 3,4V, må man bruke ekstra kjøling da?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...