Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

fikk ikke feilmeldinger når jeg hadde for lite volt, men bare restartet seg... Mener du Half Life 2 med HL2?

 

:yes:

 

Mente Half Life 2 ja, men har ordnet det nå, måtte bare slakke litt på timings.....

 

Skal prøve å se om jeg kommer opp til 2,7GHz på cpu'en, så har jeg en *AMD64 4300+* :D

 

[EDIT] Lå visst på 2,7GHz, prøve litt mer så jeg får en 4300+ da....

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er AMD64 systemet mitt i hus, og jeg skal bryne meg på klokking om litt. Var litt mer å sette seg inn når det gjaldt 64 CPU'ene, grunnet HTT. :)

 

HK: Gigabyte K8NSNXP-939

CPU: Winchester 3000+

RAM: Corsair Value PC3200 2x512 MB

CPU kjøler: CNPS7000B-Cu

 

Veit at rammen ikke er den beste, men hvor langt er det mulig å nå med dette? Så jeg får noe å strebe etter. :D

Lenke til kommentar
HK: Gigabyte K8NSNXP-939

CPU: Winchester 3000+

RAM: Corsair Value PC3200 2x512 MB

CPU kjøler: CNPS7000B-Cu

 

Veit at rammen ikke er den beste, men hvor langt er det mulig å nå med dette? Så jeg får noe å strebe etter. :D

Er ikke akkurat overklokkings villig RAM det du har kjøpt. Så hvis du kjøpte det oppsettet for å overklokke så tror jeg du har driti deg selv på leggen...

 

Men med riktig minne divider i BIOS'n så vil du sikkert få overklokka din CPU høyt da. Trøste deg med det :!:

Lenke til kommentar

Veit at rammen ikke er noe OCZ revisjon 2 eller noe i ligaen der. Men de brikkene koster så jævlig mye, og har litt smått med pæng for tida.

 

Satte HTT på 3 no, og FSB til 223, noe som skulle gi like over 2000 Mhz. Får feil etter to minutter i Prime95. Faen for noe drit.

 

Minnedivider har jeg ikke så stor peiling på akkurat... Lett forklaring? :)

Lenke til kommentar
Greit nok. Men trenger en liten innføring i minne "deviding" eller hva det no kalles. :)

Ser du har K8N Neo2.

 

Gå inn i Cell Menu -> DRAM Config-> Max Memclock (Mhz) -> og sett enten 200 =6/6, 166=6/5, 133=6/4 eller 100=6/3

 

Altså er FSB 240 kjører minnet på 200 ved 6/5

 

EDIT: Leif

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Divider settes opp som brøkdel, og da vanligvis i 6-deler - Eks 5/6 (=166/200) vil si at du kjører (5/6=) 0.83 x FSB på minnet.

 

Dersom FSB er 200 blir minnehastigheten 0,83 x 200 = 166 (dvs 2x166 = 333 Mhz på minnet)

 

Setter du FSB til 240 får du 0,83 x 240 = 199 MHz (398 DDR) på minnet...

 

Comprende?

 

:green:

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden går det ikke ann å legge ut bilder i denne tråden? :dontgetit: Fikk forresten etter litt kald luftstrøm presset opp på 275x10 altså 2750Mhz... er ikke lett når man bare har luft på CPU :(

Hvilken kjøler bruker du? Hva er din load temp?

Selv bruker jeg Thermaltake XP-120 og er strålende fornøyd med temperaturene.

AMD 3500+ "Winchester" OC 2,6Ghz har en load temp på drøye 40C, og det etter mange timer med PRIME 95 kjørende...

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden går det ikke ann å legge ut bilder i denne tråden? :dontgetit: Fikk forresten etter litt kald luftstrøm presset opp på 275x10 altså 2750Mhz... er ikke lett når man bare har luft på CPU :(

Hvilken kjøler bruker du? Hva er din load temp?

Selv bruker jeg Thermaltake XP-120 og er strålende fornøyd med temperaturene.

AMD 3500+ "Winchester" OC 2,6Ghz har en load temp på drøye 40C, og det etter mange timer med PRIME 95 kjørende...

Bruker Arctic Cooling Ultra 64 "etellerannet" og har load temp på 42c, som idle viser speedfan 30c, men har vansker med å tro at den er så lav... Det er derimot en eller annen bug i enten operativsystemet mitt, eller i Prime 95, for selv når jeg underklokker prosessoren til 1,4Ghz, dukker det opp feil etter kort tid. Men så lenge den holder seg stabil ved spilling, er jeg strålende fornøyd.

 

Får derimot vannblokken min i morgen, da blir det klokkings :)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Puh.. Lest gjennom hele tråden nå, og må si at jeg ikke fikk mindre lyst på en A64 nå da... :love:

 

Men det var jo de penga da, får vel klokke ihjel xp-m'en min først, og kjøpe en winnie senere..

 

(Lyspunktet er jo at de sannsynligvis har blitt enda billigere, + at hovedkort med nForce4 og AGP kanskje har blitt bedre/mer utbredt).

Lenke til kommentar

hehe, opp på 2850Mhz nå, hjalp godt med vannblokken gitt ;) stille ble det og :D 285x10, RAM = 1:1 (570Mhz) (2,5-3-3-5) Har tatt screenshot, men går ikke ann å laste opp bilder her...

 

edit: Dette er med stusselige 1,6V, blir nødt til å laste ned ny BIOS...

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...