Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjedet meg litt idag. Har hele tiden kjørt min på 3000+ på 2.7GHz til vanlig bruk, å som 2.8GHz til benchmarking. Volten har hele tiden stått på 1.65v som er max kortet kan gi. Dette må den ha for å være stabil nok til å benche ved 2.8GHz. Men jeg har bare latt den stå der når jeg har kjørt den som 2.7GHz også. Da har den vært 100% stabil. Idag tenkte jeg at jeg skulle se hvor langt jeg kunne kjøre ned volten å fremdeles ha den stabil på 2.7GHz. Ikke vits å gi den mer volt en nødvendig. Her er det jeg endte opp med. Er imponert over hvor lite volt jeg trenger for å få den stabil på 2.7GHz

 

2.7GHz@1.45v.JPG

hva kjører du minne hastigheten på de er standar 550 dinne brikker er de ikke så du hadde finne timings :whistle:

Lenke til kommentar

Kan minnet gjøre så prime95 feiler?

 

Har en winnie som jeg ikke kommer over 289HTT, uansett spenning....

Det er ikke noe fare med temperaturen på cpu heller.

 

Kjører for øyeblikket cpuen på 2600MHz (289*9) 1:1 med minnet med timings: 2,5-4-4-7 2T @ 2,8V Kommer ikke noe høyere med 3-4-4-8 heller....

 

[EDIT] Endret første setning

Endret av morgus
Lenke til kommentar

Heisann.

Hva kan det ha seg at min 3200+ rebooter på 2500mhz men kjører stabilt på 2490mhz?

Jeg er litt ny i dettte og har satt på agp lock og litt mer volt.

Minnet mitt kjører 3.3.3.8 tror jeg, men det er org. (Corsar twinx 32000c2 2*512)

Minnet står på t2 eller hva det noe var også.

Hva kan jeg stille på for å komme høyere ytelse da?

(har msi hk)

 

Takk!

Lenke til kommentar

c[`]laburk: du kan jo prøve å sette minnetimings til 3-4-4-8, hvis det ikke det hjelper, kan du sette cpu/minne til 5:4 (DDR333 står det i bios) som jeg måtte gjøre nå....

 

Hvilke tester i Prime95 bruker dere til å teste stabiliteten?

Jeg har pleid å bruke ''Mersenne numbers to factor'', men da blir cpu'en ustabil som jeg sa i en tidligere post, men nå kjører jeg den på 301*9=2700MHz stabilt i en test som heter ''Request 10.000.000 digit numbers to test''

Er det riktig test for å sjekke stabilitet? :hmm:

 

Takk ManagHead for tips om å sette minne/cpu til 5:4 Tenkte ikke på det selv. :thumbup:

 

[EDIT] cpu'en var stabil med den testen i Prime95 men klikket i Counterstrike etter en liten stund.... :thumbdown:

Hva gjør jeg galt, er det hovedkortet som sier stopp eller hva kan det være?

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Noen som kan si noe om hvilke steppinger som klokker best på winniene? Har sett mye på xs, men jeg blir bare forvirret :p

Det hjelper lite å få vite hvilke steppinger som er gode OC'ere. Det er ingen plasser i Norge hvor du kan kjøpe forskjellige steppinger.

 

Generelt kan det sies at prosessorer produsert rundt årskiftet(dvs de du får kjøpt nå) klokker noe dårligere enn de som ble produsert i høst.

 

Jeg kjøpte nettopp en 3000+ på PSdata som er SuperPI og 3D-stabil på 2500MHz på 1.6 Volt. Dette er ikkke mye å skryte av i forhold til enkelte "gull-chips" som går på 2600MHz ved stock volt. Men dette var uansett en heftig oppgradering fra min XP-2000 prosessor ;)

 

Geir

Lenke til kommentar

Min er Super-Pi stabilt ved 2,72GHz og 3D-stabilt ved 2,8GHz... Dette er ved vanlig romtemperatur @ 22c. Når jeg åpner vinduet, nærmer meg 8c, og tar på meg jakke, lue og votter. Kan jeg presse den opp til 2,8GHz Super-Pi stabilt og 2,85GHz 3D-stabilt, windows booter og fungerer normalt ved 2,93Ghz, Windows booter, men fryser helt opp til 2,97GHz...

 

(Gleder meg til en kald dag jeg kan få den over 3GHz!)

Lenke til kommentar
Min er Super-Pi stabilt ved 2,72GHz og 3D-stabilt ved 2,8GHz... Dette er ved vanlig romtemperatur @ 22c. Når jeg åpner vinduet, nærmer meg 8c, og tar på meg jakke, lue og votter. Kan jeg presse den opp til 2,8GHz Super-Pi stabilt og 2,85GHz 3D-stabilt, windows booter og fungerer normalt ved 2,93Ghz, Windows booter, men fryser helt opp til 2,97GHz...

 

(Gleder meg til en kald dag jeg kan få den over 3GHz!)

ice ice baby.. skulle fått deg litt tørr-is du ;)

Skjønner at du ofrer om du sitter INNE med lue og votter, ikke bare sett dataen ute de sekundene du prøver eller noe ? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...