Gå til innhold

Fredrik's pc vs. Jonas's pc


Nissen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart velge dette hvis jeg var deg

 

Intel Northwood P4 1.8

Abit TH7 II-RAID Hovedkort for S478/P-4

og RDram (rambus)

da vil du ha ett meget bra system

 

cpuen kan klokken til over 2.2 uten problemer

 

en kamerat av meg har dette systemet og han har ett GF2pro skjermkort og har over 200 FPS i Quake3

 

quake3 elsker RDram og P4 :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 14:35, Virezz skrev:

Jeg ville helt klart velge dette hvis jeg var deg


Intel Northwood P4 1.8

Abit TH7 II-RAID Hovedkort for S478/P-4

og RDram (rambus)

da vil du ha ett meget bra system


cpuen kan klokken til over 2.2 uten problemer


en kamerat av meg har dette systemet og han har ett GF2pro skjermkort og har over 200 FPS i Quake3


quake3 elsker RDram og P4 :wink:


 

øøh.. har du røyka fluesopp igjen? RDram har sinnsvakt lite innvirkning på FPS'en i q3. Jeg har xp1600, gef3ti500, og 1024DDR ram. Gir q3 768MB med ram.. tada.. 270fps i snitt

Lenke til kommentar

Håper virkelig at alle dere er klar over at AMD's XP serie har navn etter hvilken P4 prosessor de tilsvarer i ytelse. Det har vist seg i så og si alle tester utført både av profesjonelle pc blad og private brukere. Da skulle altså xp 2100 tilsvare en P4 2100 mhz, så xp 2100 er nokså mye bedre enn P4 1600 mhz!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 15:03, larsmk skrev:

Håper virkelig at alle dere er klar over at AMD's XP serie har navn etter hvilken P4 prosessor de tilsvarer i ytelse. Det har vist seg i så og si alle tester utført både av profesjonelle pc blad og private brukere. Da skulle altså xp 2100 tilsvare en P4 2100 mhz, så xp 2100 er nokså mye bedre enn P4 1600 mhz!


 

Bedre eller raskere?

 

Det er da ikke slik at jo raskere jo bedre. Kan ikke komme her å si at XP 2001 slår ut p4 1.6 på alle områder.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 14:13, Nissen skrev:

Hei jeg lurte på hvilken av disse prosessorene dere mener er best:


AMD XP 2100+ vs. Intel Pentium 4 1.8GHz Northwood

Socket A Socket 478



 

De er like jevngode. Trust me, du merker ingen forskjell om du sitter på den eller den PC-en. Bare det at dere må spørre her på forumet for å finne ut hvilken som er best beviser jo at de er like gode. Tror forøvrig ikke du kan få noe fasitsvar. Ender bare opp med nok en "intel vs amd" krangel.

 

(jeg skjønte denne saken slik at det er snakk om 2 personer som krangler om hvem som har best CPU mao en annen form for "min pappa er sterkere enn din" :wink:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 15:28, Vegard20 skrev:

Larsmk:


AMD`s PR rating refererer ikke til Pentium 4.



 

"Det er jo sant. AMD referer jo til de mye brukte cyrix-prosessorene. At disse ikke er raskere enn 800mhz, nei det gjør ikke skade på sammenligningsgrunnlaget."

 

Tenk litt før du prater plz, sef sammenlignes de med p4, de er jo de eneste konkurrentene på markedet. I AMD sin "benchmarkingModelNumbering[1].pdf" (kan lastes ned fra http://www.amd.com) så står det at de har kjørt mange benchmarks OPP MOT INTEL SINE CPUER. BÅDE P4 OG ELDRE!! Og kommet ut med disse resultatene.

Lenke til kommentar

Så klart blir de sammenlignet. Sa jeg noe mot det?

Jeg sa hva de refererer til. Og når det gjelder det så har jeg hørt litt av vært forskjellig selv om jeg selv mener dem refererer godt til T-Bird. Kanskje en grunn til at T-Bird stoppet på 1400 Mhz og XP begynnte på 1500+ rating.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 15:51, Vegard20 skrev:

Så klart blir de sammenlignet. Sa jeg noe mot det?

Jeg sa hva de refererer til. Og når det gjelder det så har jeg hørt litt av vært forskjellig selv om jeg selv mener dem refererer godt til T-Bird. Kanskje en grunn til at T-Bird stoppet på 1400 Mhz og XP begynnte på 1500+ rating.


 

Du graver din egen grav...

Lenke til kommentar

kommentar til ID:1

 

P4 1800MHz vs Athlon XP 2100+

 

etter hva jeg har lest her på forumet og på andre større datasider så...

 

P4 vil trolig være "best" hvis du ønsker å overklokke

 

XP'en er trolig "best" hvis det f.x. er en bedriftpc eller sitter hos noen uten "guts" til å overklokke. Dette fordi XP'en har en rating som tilsier at den tilsvarer en P4 2100MHz.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 15:25, Anders Leipsland skrev:

Quote:


Den 2002-05-22 14:13, Nissen skrev:

Hei jeg lurte på hvilken av disse prosessorene dere mener er best:


AMD XP 2100+ vs. Intel Pentium 4 1.8GHz Northwood

Socket A Socket 478



...

 

(jeg skjønte denne saken slik at det er snakk om 2 personer som krangler om hvem som har best CPU mao en annen form for "min pappa er sterkere enn din" :wink:)

 

 

 

Du har helt rett!!'

 

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...