Gå til innhold

Fredrik's pc vs. Jonas's pc


Nissen

Anbefalte innlegg

EG VET AT MIN Æ BÆRE EN FREDRIK SIN PC

 

_________________

intel pentium 4 1.8 rive vilt

ASUS P4B533

kabinett chifetec dragon

512 ddr ram

sjikkele høytalara

goe logitech mus så virke

got tastatur

2 kabinett viftye

hansol 710d virke den ao

pioneer dvd spiler

hekkans LG brenar

 

austa

 

[ Denne Melding var redigert av: Fa så Quvasse på 2002-05-29 12:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gutter gutter. kommet til no løsning? min løsning er..

 

intel er best hvis klokker..

amd er best hvis du kjører default settings.

 

intel sine kan man klokke langt lenger og bussen kommer også gaanske høyt.

 

så hvis man klokker intel sin cpu (1,6 northwood) feks så er den bedre en amd sine. sikkert mange som enige og uenige.

Lenke til kommentar

Quote:


Radiax skrev (2002-05-29 19:09):

Det flere har sagt om tpi/pr rating, vil det si at det er XP målt mot tbird? Altså, ikke hvordan en XP yter i forhold til P4?


 

Korrekt. Dog yter vel T-bird ganske likt med NW / 533 pr MHz slik at det er mer eller mindre sammenliknbart.

Lenke til kommentar

Den 2002-05-29 12:24, Fa så Quvasse skrev:

EG VET AT MIN Æ BÆRE EN FREDRIK SIN PC

 

_________________

intel pentium 4 1.8 rive vilt

ASUS P4B533

kabinett chifetec dragon

512 ddr ram

sjikkele høytalara

goe logitech mus så virke

got tastatur

2 kabinett viftye

hansol 710d virke den ao

pioneer dvd spiler

hekkans LG brenar

 

austa

 

Burde kanskje rette litt på noen av orda i signaturen din.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 18:18, Dollar skrev:

Ang CPU - komplett har allrede senket P4 prisene (4 dager før tiden) og jeg må si at 2.0GHz Northwood til 2300kr er et BRA kjøp.


Samme er 2.26/533 til 2800kroner, mao 1.8GHz er ikke det gunstigste valget lenger.



 

Tatt i betrakning at du er så konsekvent P4 fan at du foretrekker P4 på radio'n, så skjønner man at du ikke engang har skjekket AMD CPU'ene :wink:

 

Selv om jeg er helt enig...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 12:57, CdBuRnR skrev:

P.S. slutt å bitch hva som er best av amd / intel .. ingen er generelt best.. slutt å GNÅL! kjøp det dere vil! men personlig anbefaler jeg northwood og et greit ddr/rdram kort .. bl.a sis hovedkortene er meget billige (900kr ca)


 

Syns det er fint jeg, skal snart kjøpe meg pc. Og pga. denne posten og mange andre poster skal jeg kjøpe meg P4.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

austa

 

Burde kanskje rette litt på noen av orda i signaturen din.

 

 

 

Fa så quasse = Jonas = En gutt som har problemer på skolen og som har fått seg bærbar pc av skolen pga. at han ikke kan skrive!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dumme folk blir betre tatt vare på enn kloke!

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

Det jeg vil si er at AMD er best når du lager DivX. Grunnen til det er at AMD XP CPU-ene har en veldig god FPU. Hvis du bruker FPU-en under encodingen vil resultatet blir mye bedre enn med Integer SSE. Har testet selv! Og jeg er erfaren med DivX encoding. Du kan nok bruke FPU-en til P4 også, men den er utrolig svak, så er ikke sikker på hvilket resultat du får, hvis det blir noe annerledes, eller om det bare går mye, mye senere.

Lenke til kommentar

Quote:


Nostradamus skrev (2002-07-26 01:12):

Denne tråden er jo da 2 måneder gammel. La den dø ut i fred og ignorer slike tråder i fremtiden! (skal ihvertfall jeg gjøre!)



Ingenting skal dø her!

 

Og P4 er kjappere på diVX, ihvertfall hvis man bruker X-mpeg! Har gjort en del tester med en P4-1,7(willamette) og en t-bird1400/200@1500 og en t-bird1400/266@1533 og i Vdub hadde den gamle P4 akkurat overtaket, med ca 2-3fps. Men i X-mpeg, som utnytter SSE2 veldig bra så lå den ca 8-9fps foran!

 

Alle hadde 512MB RAM...

Lenke til kommentar

Quote:


en kamerat av meg har dette systemet og han har ett GF2pro skjermkort og har over 200 FPS i Quake3


quake3 elsker RDram og P4 :wink:


 

tja..med en amd t-bird 1.4, gf 3 ti500 og debian fikk en kompis over 300 fps i q3...

 

quake3 elsker geforce og linux? :grin:

Lenke til kommentar

Er det virkelig sååå mye å krangle på? med dårlig windows config så har forskjellen jevnet seg ut alt;)

AMD'n skal være raskes uklokket av de to på papiret iallefall. (2100+ VS 1.:cool: men det har så lite å si pr i dag.

 

Skal man ha en reel ytelsesmåling av det der, må man ha helt likt system rundt, legge inn windows, sp2 osv i samme rekkefølge og sånn før det blir -HELT- likt. Med andre ord; mye mas!

 

Magnus

Lenke til kommentar

Quote:



Og P4 er kjappere på diVX, ihvertfall hvis man bruker X-mpeg! Har gjort en del tester med en P4-1,7(willamette) og en t-bird1400/200@1500 og en t-bird1400/266@1533 og i Vdub hadde den gamle P4 akkurat overtaket, med ca 2-3fps. Men i X-mpeg, som utnytter SSE2 veldig bra så lå den ca 8-9fps foran!


Alle hadde 512MB RAM...


 

Ja, den er oftest raskere slik, men hvis du skal få et skikkelig resultat med DivX coding bruker du ikke Integer SSE 2! Da bruker du FPU! Og der vinner AMD XP, siden FPU til XP-en er mye bedre en P4 sin.

Det sier jo seg selv at å bruke FPU gir bedre resultat. Tro meg, har prøvd og sammenliknet! SSE 2 er 32-bit, mens FPU kjører 64-bit.

Lenke til kommentar

 

Ja, den er oftest raskere slik, men hvis du skal få et skikkelig resultat med DivX coding bruker du ikke Integer SSE 2! Da bruker du FPU! Og der vinner AMD XP, siden FPU til XP-en er mye bedre en P4 sin.

Det sier jo seg selv at å bruke FPU gir bedre resultat. Tro meg, har prøvd og sammenliknet! SSE 2 er 32-bit, mens FPU kjører 64-bit.

 

 

Hmmm, kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...