Gå til innhold

Fredrik's pc vs. Jonas's pc


Nissen

Anbefalte innlegg

Da vil altså XP'n i dette tilfellet regne litt raskere enn NW'n, Siden det er snakk om skrytefaktor ala. min bil har flere hestekrefter enn din.... Bare sjekk sisoft og andre lett likegyldige syntetiske tallgeneratorer.

 

Om det var snakk om potensiale hadde det vel ikke vært vanskelig og tyne like mye fra P4'n som AMD'en.

 

Det som egentlig teller er jo at jeg banker dem begge i CS f.eks, med min gamle Duron.... :smile: (45 øre pr MHz) DET er noe å skryte av det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er XP 2100+ bedre enn en P4 1,8 Northwood når det kommer til ytelse.

Vi snakker da om en "original" prosessor, ikke en overklokket.

 

Det hadde hvert veldig fint om folk på dette forumet kunne "quote" kun det de vil kommentere og ikke alt som er sagt lengre opp i posten, det gjør det både mere kortfattet og interesant å lese.

Kanskje folk da gidder å lese hele posten istedenfor bare første side.

 

Det er heller ikke alle som sitter med bredbånd og gidder å vente på at den ene etter den andre siden skal loade.

 

Ofte kommer de mest seriøse innleggene litt lengre ut i posten.

Lenke til kommentar

det var noen her som skrev at amd's pr-rating ble brukt forsammenligne deres cpu'er med cyrix cpu'er.

Dette kan umulig stemme ettersom cyrix-cpu'er er totalt underlegne selv en duron ved samme klokkefrekvens.vil dette da si at en 1500+ erca. like god som en duron classic 800mhz

vås....

Lenke til kommentar

AMD har gjentatte ganger sagt at TPI ("PR" som den kalles her) ikke refererer til P4, men til andre AMD CPUer. Jeg tror Vegard20 har rett i at det er T-bird de snakker om. Dog er det litt uklart...

 

Når det er sagt så sammenliknes dog TPIen med Intel P4 av samtlige testsiter, men det er ikke det AMD laget TPI for å være. Husk at TPI kom ut LANG tid før P4 NW. En XP 1600/1700+ var jo raskere enn 2GHz P4 Willamette og 2000+ slåe 2 GHz P4 i samtlige tester, men på P4 2GHz NW er det mer jevnt. Så å si at TPI er målt opp mot P4 er helt feil.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 21:29, pgressum skrev:

AMD har gjentatte ganger sagt at TPI ("PR" som den kalles her) ikke refererer til P4, men til andre AMD CPUer. Jeg tror Vegard20 har rett i at det er T-bird de snakker om. Dog er det litt uklart...


Når det er sagt så sammenliknes dog TPIen med Intel P4 av samtlige testsiter, men det er ikke det AMD laget TPI for å være. Husk at TPI kom ut LANG tid før P4 NW. En XP 1600/1700+ var jo raskere enn 2GHz P4 Willamette og 2000+ slåe 2 GHz P4 i samtlige tester, men på P4 2GHz NW er det mer jevnt. Så å si at TPI er målt opp mot P4 er helt feil.


 

Korrekt, har lest på AMD sine info sider om XP at de sammenligner med Thunderbird. Det er media/andre som sier at det er sammenlikning med P4, det tror jeg ikke de(AMD) hadde hatt lov til...?

Lenke til kommentar

for å si det sånn, jeg tror ikke du hadde klart å merke noe forskjell på en blind test. kjøp det du selv vil ha ikke la deg påvirke av alle "AMD er BEST" eller "AMD er noe drit" innlegg. det er i praksis ikke noe spess forskjell tror ikke du merker noe, kanskje noen få fps, men det har jo ingenting å si når det er høy fra før.

Lenke til kommentar

For de som vil lese mer om TPI så kikk på denne filen;

http://athlonxp.amd.com/includes/content/w...elNumbering.pdf

 

"Independent Benchmark Auditing

 

To ensure customer confidence in AMD benchmarking methodology, Arthur Andersen L.L.P. is independently examining the AMD Athlon™ and AMD Athlon XP

processor performance benchmarks. This examination includes independent observation and tests of the system configuration, benchmark procedures and the recording of results.

 

A full report detailing the results of the auditing process will be available on the AMD Web site."

 

Med andre ord;

 

det er ikke engang AMD som har lagt grunnlaget for TPI..

Lenke til kommentar

Vel JMW og Cervesa....

 

Kanskje jeg skal være litt eplekjekk tilbake! :lol:

 

Setter tommelen opp for at det er T-Bird det er for Per Øivind. Er jo en grunn for at det ble 1400/1500 skifte. Jobber delvis med AMD så jeg er temmelig sikker på det.

 

Stemmer det Dollar sa så ville jeg nok ha kjøpt en Pentium 4 2Ghz, totalt sett så taper du ikke noe (isåfall ikke mye) på en slik innvestering selv om man ikke skal overklokke. Ifølge meg blir det jo enda en bonus med RDRAM!!

 

Kan love deg at XP strøyk ikke i matte. :smile:

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen er jo egentlig latterlig..

 

Det ser ikke ut til at Fredrik eller Jonas vet hva de skal bruke cpu kreftene sine til.

 

Hva som er best varierer etter hva som er behovet ditt. Man trenger ikke 2Ghz for å skrive i word eller spille cs!

Da rekker det fint med 600mhz :smile:

 

Og hva du kan bruke den lille ekstra prosesorkraften på den beste prosessoren til, vet jeg ikke. Og sansynligvis ikke Fredrik eller Jonas!

 

Jeg tror begge burde være fornøyde etter å ha kjøpt en prosessor som begge koster alt for mye penger i forhold til hva du får! :smile:

 

min duron 600@859 rocker fortsatt den :smile:

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt P4 NW 1.6 som seff skal klokkes laaangt opp i hå. Jeg syns at det ikke er store forskjellen på AMD og Intel. Med intel gikk jeg bare etter det jeg hadde på feelingen, for det er jo tross alt bare... penger og deler..... Ikke noe stort egentlig....

 

Men F*** så gøy det er! =)

Lenke til kommentar

for tiden så hadde jeg kjøpt Intel P4 1,6A (northwood) og Asus P4S533 hovedkort og PC2700 ddr sdram. overklokkes lett til 2,13 ghz, mest sannsynelig 2,4-2,5 ghz. ikke kjøp 1,8 ghz'n det er jo bare å kaste penger ut vinduet, 1,6 ghz'n overklokker ca like bra :smile:

 

angående amd.. de kan så å si ikke overklokkes, ihvertfall ikke noe særlig over 2100+ ratingen og ja, som folk nevnte tidligere, det er i forhold til thunderbird cpu'ne

 

til sist.. hvis du ikke skal overklokke gå for amd.. hehe men.. seriøst.. hvem er det her inne som ikke overklokker? :smile:

Lenke til kommentar

Sier bare en ting.. den maskina jeg har nå er den mest digge pc'en og stabile burken jeg har ever hatt .. Har hatt mye forskjellig.. men dette var bare herlig .. 1600@2200 (ja vet den går sikkert mye høyere men gidder ikke eller hakke behov, desuten gidder jeg ikke øke pci/ide for mye) .. med oem vifta.. den er god og varm ja , klaska bare rett på uten videre lissom .. hehe den blir over 60c når jeg gamer q3 og er varmt på rommet .. men ekke tegn te ustabilitet whatsoever! Gamle tbirden min bugga jo over 50c .. + generelt sett så føles maskinen veldig rask og stabil, er kongefornøyd.. jeg driter i om amd er raskere , eller andre har raskere pc .. jeg kjøpte en maskin jeg er godt fornøyd med til en billig penge , som er dønn stabil .. ps skal aldri ha amd + via mer :smile:

 

Northwood 1600a m vifte - 1550 kr

msi 845ultra-ar ata133 raid, 4x usb, 5 pci o.s.v i845d - 1290 kr

Aopen geforce3 ti 200 128 mb dvi/tv-ut - 1495

apacer 256mb pc2100 ddr (klarer 280 mhz 2-2-2-5 uten prob) 599 (skal ha en til)

 

Er veldig fornøyd med kjøpet jeg.. ps data leverte dagen etterpå bestilling :smile:

 

Nå skal jeg hjem og spille GTA3 gitt ..

 

P.S. slutt å bitch hva som er best av amd / intel .. ingen er generelt best.. slutt å GNÅL! kjøp det dere vil! men personlig anbefaler jeg northwood og et greit ddr/rdram kort .. bl.a sis hovedkortene er meget billige (900kr ca)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...