Gå til innhold

Kristne: Hvordan forklarer dere dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett. Som svar på tråden. Det er mild sagt bedrøvelig å stille spørsmål om det var guds vilje som forårsaket dette dødsfallet. Ikke troende vil skrike at "det finnes ikke noen gud". Og troende vil komme med den forklaringen de finner mest logisk i henhold til sin egen tolkning av bibelen.

 

Og en ting til. Hvis tråden bare var ment for å "ta de kristne" så er det ikke bare lengre bedrøvelig, men tragisk. :(

Lenke til kommentar

Nåh, han var jo visstnok temmelig aktiv for 2000-3000 år siden...utraderte armeer, sakesløse ørkenstammer, byer og alle som ikke ville adlyde ham. Virker som om han var i mental ubalanse. Var rasende sint og ville både drepe sitt eget utvalgte folk hele tiden under ørkenvandringen. Stakkars Moses, han måtte roe ned Himmelnissen nesten hele tiden.

 

Og sønnen hans skulle liksom spre kjærlighetsbudskapet, men klarte ikke å følge det selv engang...

Lenke til kommentar

Legg merke til ordet "visstnok".

 

Jeg forventer faktisk at alminnelige kristne skal vite hva Himmelnissens vilje er. Det er for meg litt søkt å underkaste seg en gud når man ikke vet den gudens vilje. Men kanskje mange kristne har innsett hvor inkonsekvent Bibelen er og er dermed veldig usikre på dette selv? Når jeg ser på de 10 bud, så ser jeg kun generelle regler som finnes i alle religioner...og en gud som nærer på folks kjærlighet til ham. "Du skal ikke ha andre guder enn meg." Så det finnes andre guder? Eller er det bare slik at vi, menneskeheten, har skapt gudene...og ikke motsatt?

 

Når det er hevet over all tvil at Bibelen har blitt tuklet med, manipulert og sensurert, hvordan kan man da vite hva som er Guds ord....og hva som er mennesklig innblanding?

Lenke til kommentar
Jeg forventer faktisk at alminnelige kristne skal vite hva Himmelnissens vilje er. Det er for meg litt søkt å underkaste seg en gud når man ikke vet den gudens vilje. Men kanskje mange kristne har innsett hvor inkonsekvent Bibelen er og er dermed veldig usikre på dette selv?

Som en katolikk, så er det slik jeg tolker hele den "Guds vilje"-saken:

Gud ga mennesket fri vilje til å selv bestemme hvordan de ønsker å leve livet. Alt som skjer og har skjedd er resultatet av våre egne handlinger. Derfor mener jeg det er tåpelig når folk spør: "hvorfor gjorde ikke Gud noe?" eller "hvor var Gud når dette skjedde?".

Lenke til kommentar
Jerre:

Gud har skapt mennesker. Viljen vår er en del av menneske.

Ergo; gud har skapt viljen til menneske.

 

Altså.... snakk om å drite på draget når en lager en vilje som gjør at enkelte går imot en?

Hvorfor skulle ikke Gud akseptere at folk ikke tror på ham? Er jo ikke fri vilje dersom du blir tvunget til å tro på noen.

Lenke til kommentar

Så Himmelnissen har visstnok gitt oss en fri vilje, hvorfor vil da kristendommen ta den bort igjen? Følg Jesus og kom til Paradis, eller brenn i helvete.

 

Litt av et "valg" hva?

 

Og Himmelnissen & Sønn var jo ikke spesielt snille mot de som stod opp mot dem, ansikt til ansikt. Jesus fordømte jo sine "fiender" han og, kalte dem ormeyngel og det som verre er...

Lenke til kommentar

1. Ikke alle kristne er enig med alle andre kristne. Jeg er ikke spesiellt stolt av korstogene.. Jeg føler ikke at andre er nødt til å være kristen, og jeg er ikke kristen for å komme inn i himmelen. Jeg er kristen fordi det gir meg inspirasjon og styrke.

2. Nok en gang nevner jeg at ikke alt som står i Bibelen er fakta, selv om noen tolker det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...