Gå til innhold

Kristne: Hvordan forklarer dere dette?


Anbefalte innlegg

Hvorfor i skal vi ateister vise respekt for religiøse menneskers vrangforestillinger? Respekt er ikke noe man får, men noe man gjør seg fortjent til. Og når vi ser på den blodige historien til kristendommen og kirken så er det soleklart at kristendommen ikke fortjener respekt fra noen.

 

"Jammen, selv om kirken har gjort mye galt så er det ikke noe galt med selve religionen og de kristne? Det var jo bare mennesker som feiltolket Bibelen..." Det har alltid vært kristendommen slik den uttrykkes i den "hellige" bok som har vært grunnlaget for kirkens lære og handlinger. Er det først nå i dag at kirken er blitt "ordentlig" kristen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig lett å ta den vitenskapelige veien, men hvis alle var bombesikker på at Gud finnes og at himmelen fantes, hadde ikke du begått selvmord? Paradiset venter på deg...

Jeg vet ikke at Gud finnes.

Jeg tror.

 

Så jeg sier igjen, ettersom det ikke er jeg som prøver å overtale dere om at Gud finnes men heller dere som prøver å overtale meg om at han ikke finnes, bevis at Gud ikke finnes.

 

 

edit: Døm meg utifra det de som kom før meg har gjort. God idé.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke sett et eneste fnugg med bevis på at det ikke finnes en Gud.

Det er den som legger fram en påstand som har bevisbyrden.

 

Edit: Kristne påstår det finnes en Himmelnisse, ergo har de bevisbyrden. Vi ateister slipper å bevise noe.

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar
Det finnes andre guder, så lenge de blir trodd på vet du zyklon ;)

Det har gjerne med å skape falske idoler. (ergo: Idol er blasfemisk, og alle som er med bør henrettes.)

 

Støtter Jerre i denne saken.

Du er syk og hjernevasket av kristen piss! Søk hjelp umidelbart!

Vær så snill?

 

 

 

 

Og som jeg egentlig sa med den setningen, var at det finnes andre guder for de som tror på de. Virkeligheten er relativ. Tror noen at gud finnes, finnes den for de. De driter i deres virkelighet

Lenke til kommentar
Hvorfor i skal vi ateister vise respekt for religiøse menneskers vrangforestillinger? Respekt er ikke noe man får, men noe man gjør seg fortjent til. Og når vi ser på den blodige historien til kristendommen og kirken så er det soleklart at kristendommen ikke fortjener respekt fra noen.

Så folk som ikke deler dine verdier, meninger osv fortjener ikke respekt? Du kan ikke dømme noe kun basert på fortiden. I likhet med de fleste andre religioner har kristendommen blitt modernisert og gitt mer frihet til å tolke den slik vi selv vil.

 

Uansett, klarer meg helt fint uten din respekt.

Lenke til kommentar
Det er veldig lett å ta den vitenskapelige veien, men hvis alle var bombesikker på at Gud finnes og at himmelen fantes, hadde ikke du begått selvmord? Paradiset venter på deg...

Jeg vet ikke at Gud finnes.

Jeg tror.

 

Så jeg sier igjen, ettersom det ikke er jeg som prøver å overtale dere om at Gud finnes men heller dere som prøver å overtale meg om at han ikke finnes, bevis at Gud ikke finnes.

 

 

edit: Døm meg utifra det de som kom før meg har gjort. God idé.

Hva i alle dager snakker du om?

Selvmord? Paradiset? Dømme deg ut ifra de som kom før deg? Nå skjønner jeg ingenting... Kan du ikke bare komme med et svar til det jeg sa om bevis av eksistens? Bare en liten kommentar?

Lenke til kommentar

En liten kommentar: jeg har like mye bevis for at Gud finnes som du har for at han ikke finnes.

Og da er det spørsmål om tro.

 

Uansett, klarer meg helt fint uten din respekt.

Slenger meg på denne. Jeg postet bare i denne tråden for å si at man ikke kan skylde alt som er vondt på Gud, og plutselig får jeg slengt i trynet at jeg lever i en drømmeverden. Hva med å gi faen i hva jeg tror på, så gir jeg faen i hva du tror på, så lever vi alle i fred?

Lenke til kommentar
Og bare vi som ikke tror på ting som ikke kan bevises har noe som helst grunnlag for det vi sier. Ha dere ut av politikken og samfunnsdiskusjoner hvis dere ikke har noe med feste i virkeligheten å komme med.

Greit, da får dere diskutere religion med hverandre. Men siden dere bare er enige, så blir det ikke noe særlig diskusjon. Er ikke meningen med en diskusjon at det skal være mer enn én part? Jeg forsvarer bare det jeg tror på, noe som også var meningen med hele tråden. Right?

 

At dere synes at kristendommen/religion bare er bullshit er det helt greit for meg. Jeg bryr meg ikke, og dømmer ikke på grunnlag av religiøs tilhørighet. Men det går allikevel an å vise respekt og ikke bare trampe helt på våre verdier og vår tro.

Lenke til kommentar

Aaaargh! Det går jo ikke an å snakke med dere når dere nekter å grunngi deres påstander på en fornuftig måte! Hvor hadde verden vært i dag dersom folk ikke hadde trengt å grunngi påstander etter visse fastsatte kriterier?

 

Nei, jeg går og gjør noe annet, dette er bortkastet tid. Jeg sier som den store Øverland:

Dessuten, hvad tjener det til? Man kan ikke appelere til noen fornuft hos den troende. Alle argumenter preller av på den kristne som vann på gåsen. Dumheten er udødelig, kristendommen har også evig liv. Jeg er ikke så sikker på det.
Lenke til kommentar

OK, jeg gikk ikke helt, måtte bare si en ting til. Zethyr har skjønt det. Hvorfor tror folk at denne "Gud" eksisterer, men ikke Ratamatata eller usunlige grønnrosa elefanter, når bevisene som foreligger er akkurat like gode (ikke-eksisterende)?

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...