Gå til innhold

Hvordan dimme fra militæret?


andnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ikke starte ny tråd.. så spør her..

Fyller 18 ca midten av august.. Når får jeg innkallelse til militæret?

Er der virkelig verdt og dra inn til militæret?

Hvordan får man skaffet seg en god plass?

Kan man ta lærlingtiden som elektriker i militæret, og få fagbrev?

Kan ejg melde meg inn i Transport-delen i militæret?

Hvilken del er den "slækkeste"?

Og, det viktigste spørsmålet.. Slipper man militæret hvis man virker helt bajas og spør" Får jeg se på AG'en nå eller?! Får vi skyte nå elelr?!" eller blir man bare ledd av og kasta rett på feltsenga? :cry:

Vil ikke bort fra AMD'en, senga mi og jenta mi... :blush: Er jeg en "mammagutt"? :p

 

Er det mange som mister forholdet til kjærestene sine når de er i militæret?

Nå har jo ikke jeg kjærste enda, men er vel ikke lenge før.. :D Håper jeg :blush::p

 

Mvh: Mammuten :D

BTW: Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Råtips: Få deg trailerlappen i militæret. Du får den gratis, og det kan komme godt med senere. F.eks. så kan du bli russebussjåfør når du er 40 og skilt, og da kan du kose deg med fulle og villige russeberter som er såååå takknemlige for at du kjører russebussen deres.

 

:)

Lenke til kommentar
Gidder ikke starte ny tråd.. så spør her..

Fyller 18 ca midten av august.. Når får jeg innkallelse til militæret?

Gudene vet.

Er der virkelig verdt og dra inn til militæret?
Nope. Men andre her har sikkert annet syn på det.
Hvordan får man skaffet seg en god plass?
Hva er en god plass? Militæret eier ræva di, du lever på deres nåde og derfor er det de som bestemmer om du får en "god plass".
Kan man ta lærlingtiden som elektriker i militæret, og få fagbrev?
Tror det.
Kan ejg melde meg inn i Transport-delen i militæret?
Kan vel alltids søke deg dit, men du er ikke garantert noe som helst.
Hvilken del er den "slækkeste"?
"ikke-operativ"-tjeneste. Gjerne stillinger i staben og annet kontorarbeid.
Og, det viktigste spørsmålet.. Slipper man militæret hvis man virker helt bajas og spør" Får jeg se på AG'en nå eller?! Får vi skyte nå elelr?!" eller blir man bare ledd av og kasta rett på feltsenga?
Det fins bedre metoder, innebærer grining og sutring overfor psykolog/lege/prest.
Vil ikke bort fra AMD'en, senga mi og jenta mi...  :blush: Er jeg en "mammagutt"?
Om du hadde ønsket deg bort fra de tingene du liker best ville du vært unormal.
Er det mange som mister forholdet til kjærestene sine når de er i militæret?
Jepps. Count on it.
Lenke til kommentar
havner man på båt som reiser til middelhavet får man lett over 30 k i måneden som vanlig menig.

Neppe.

Du får ikke så mye som soldat i Irak/Afghan. engang!

Vist kan man få 30k i mnd. Men det forutsetter skarpt oppdrag og man må signere egen avtale. Sist var dette i 2004 hvor KNM Narvik var i skarpt oppdrag i mddelhavet i 6 uker, som gav menige 40k utenom de vanlige pengene. Men det er ikke så mange som får dene muligheten. Men den er der. Men om noen fregatt skal i skarpt oppdrag i nærmeste tiden, det er tvilsomt.

Lenke til kommentar

Tar man en utdannelse, slipper man militæret. Egentlig får man det utsatt, men man blir visst ikke kalt inn igjen.

 

Jeg har utsatt tjenesten frem til år 2007 på grunn av utdannelse. Etter utdannelsen skal jeg selv søke om førstegangstjeneste for å være sikker på at de ikke har "glemt meg av". Infanteri hadde vært genialt. Kunne tenkt meg et år utenlands også.

 

I motsetning til de andre her er heller min bekymring å ikke komme inn. Jeg har dårlig syn, og har allergi. Mot fisk av alle ting, og litt nysing i skogen blir det også. I tillegg er jeg jo ganske gammel i år 2007 :ermm:. Er det noen grunn til at de ikke vil ha meg?

Lenke til kommentar

 

I motsetning til de andre her er heller min bekymring å ikke komme inn. Jeg har dårlig syn, og har allergi. Mot fisk av alle ting, og litt nysing i skogen blir det også. I tillegg er jeg jo ganske gammel i år 2007 :ermm:. Er det noen grunn til at de ikke vil ha meg?

Du har plikt og krav på å avtjene førstegangstjenesten, så lenge du er skikket. Om de ikke lenger kaller deg inn så ring og be om innkallelse.

 

Måtte selv gjøre dette, for i praksis så kaller man sjeldent inn folk etter de er fylt 23 år. Å dra inn som 24 åring var for meg utrolg artig. Tror ikke jeg ville fått like mye ut av det om jeg dro inn som 18 åring.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva skjer hvis man ikke møter til Siviltjenesten? Grunnen til at jeg spør er at dette er andre året jeg søker om utsettelse pga utdaningen og begynner å bli temmelig lei all det maset fra silviltjeneste administrasjonen. Maken til frekkhet. Selv om jeg søkte om utsettelse så har de allikevel satt meg til å møte opp en gang i februar selv om jeg skal begynen på et nytt semester. :realmad:

 

Jeg slapp millitæret (hadde veldig god gurnn til dette, er ikke pesimist eller militærhater, militærnekter). Men begynner å bli lei den siviltjeneste administrasjonen da dette er deres feil at de sendte innkaling til meg etter at jeg hadde fått studieplass i god tid fremover. Noen gode råd. Er det bare å gå til fastlegen og fikse sammen en legeerklæring o.l eller? :hmm: Har helst ikke lyst å gå i siviltjeneste i en alder av 22-23 år. :thumbdown: Har helst lyst å jobbe etter utdaningen. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ellers vil jeg anbefale å si at du er pasifist og spørre om du kan få siviltjeneste. Jeg går ut ifra at du ikke er unnasluntrer som ikke vil gi noe tilbake til landet sitt :mad:

Det er faktisk vi som jobber, som betaler for dere som er i militæret, så hvis man vil jobbe istedefor å delta i verneplikten gir du mer til landet ditt enn om du er med. de som er i militæret bruker bare av ressursene vi skaper.

Lenke til kommentar
Tar man en utdannelse, slipper man militæret. Egentlig får man det utsatt, men man blir visst ikke kalt inn igjen.

 

Jeg har utsatt tjenesten frem til år 2007 på grunn av utdannelse. Etter utdannelsen skal jeg selv søke om førstegangstjeneste for å være sikker på at de ikke har "glemt meg av". Infanteri hadde vært genialt. Kunne tenkt meg et år utenlands også.

 

I motsetning til de andre her er heller min bekymring å ikke komme inn. Jeg har dårlig syn, og har allergi. Mot fisk av alle ting, og litt nysing i skogen blir det også. I tillegg er jeg jo ganske gammel i år 2007 :ermm:. Er det noen grunn til at de ikke vil ha meg?

hvordan fikk du utsatt det? jeg går på høyskole nå og fikk plutselig beskjed om at jeg må til madla 21. mars 06'. fikk ikke utsatt det heller for de sa at det går an å fortsette etter at jeg er ferdig i militæret. men jeg gidder ikke begynne på andre året i 07' ass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...