Gå til innhold

Hvordan dimme fra militæret?


andnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste måten å dimme på er å dimme ca 9 måneder etter innrykk. Da blir det gjerne en fest med mange gode venner du har fått og du har mange gode minner for livet.

 

Ellers vil jeg anbefale å si at du er pasifist og spørre om du kan få siviltjeneste. Jeg går ut ifra at du ikke er unnasluntrer som ikke vil gi noe tilbake til landet sitt :mad:

 

Verneplikten er obligatorisk, og sånne som deg ødelegger for folk som virkelig har plager som gjør at de ikke kan avtjene verneplikten ved at de ikke blir trodd når de forteller om problemene de måtte ha!

Lenke til kommentar

Jeg nektet på pasifistisk grunnlag, og etter å ha fått avslag, blitt stevnet for retten (ved en feiltakelse, ettersom jeg hadde godtatt avslaget), deretter fått søknaden innvilget, slapp jeg unna hele sulamitten :!:

 

Hva som skjedde etterpå, er en annen sak, men jeg har to jobber og ingen problemer med at jeg har hatt siviltjeneste fremfor vanlig militærtjeneste. Siviltjenesten var uansett mye mer givende, enn det venner har sagt at deres militærtjeneste har vært.

Lenke til kommentar
Beste måten å dimme på er å dimme ca 9 måneder etter innrykk. Da blir det gjerne en fest med mange gode venner du har fått og du har mange gode minner for livet.

 

Ellers vil jeg anbefale å si at du er pasifist og spørre om du kan få siviltjeneste. Jeg går ut ifra at du ikke er unnasluntrer som ikke vil gi noe tilbake til landet sitt :mad:

 

Verneplikten er obligatorisk, og sånne som deg ødelegger for folk som virkelig har plager som gjør at de ikke kan avtjene verneplikten ved at de ikke blir trodd når de forteller om problemene de måtte ha!

grunn til ønsket dimmisjon har jeg, men den vil jeg ikke dele med deg/dere, så det trenger du ikke bekymre deg over.

 

grunn til at jeg spurte dere om dette var som noen her nemnte, at det ser ikke så bra ut å ha dimmet pga diverse psykiske lidelser, derfor vil jeg selfølgelig for min egen del prøve å "slippe unna" ved hjelp lege/fysolog.

 

takker for alle svarene jeg har fått

Lenke til kommentar
grunn til at jeg spurte dere om dette var som noen her nemnte, at det ser ikke så bra ut å ha dimmet pga diverse psykiske lidelser, derfor vil jeg selfølgelig for min egen del prøve å "slippe unna" ved hjelp lege/fysolog.

Og hvorfor skulle det være bedre å slippe militæret pga fysiske årsaker enn mentale?

Det er gamle fordommer.

Lenke til kommentar
Si at du er blitt voldtatt å tør ikke sove på ukjente steder... Eller så kan du pisse deg ut hver natt.

du vet at det kommer på jobb papirene dine?

 

butikk-innhaver : "nei, han vil vi ikke ha, han er 19 år og pisser fremdeles i buksene" akkurat samme er det hvis du sier at du er helt syk huet osv osv. da er man ikke smart. sosialkontoret, here i come! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
du vet at det kommer på jobb papirene dine?

 

butikk-innhaver : "nei, han vil vi ikke ha, han er 19 år og pisser fremdeles i buksene" akkurat samme er det hvis du sier at du er helt syk huet osv osv. da er man ikke smart. sosialkontoret, here i come!  :thumbdown:

Du bestemmer da selv hva du vil levere til arbeidsgiver når du søker? Evt. kan man fortelle sjefen at man har fått tjenesten utsatt eller ikke har blitt innkalt, hvis han lurer. (Kommer ann på jobben du søker på og hvor seriøst du tar den, rimeligvis.) Kan ikke skjønne hvordan en sjef på f.eks en dagligvarebutikk skulle få innblikk i papirene som omhandler din (mentale) helse.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Si at du er blitt voldtatt å tør ikke sove på ukjente steder... Eller så kan du pisse deg ut hver natt.

du vet at det kommer på jobb papirene dine?

 

butikk-innhaver : "nei, han vil vi ikke ha, han er 19 år og pisser fremdeles i buksene" akkurat samme er det hvis du sier at du er helt syk huet osv osv. da er man ikke smart. sosialkontoret, here i come! :thumbdown:

VEL mye usant der. Tipper at du har blitt jernevasket av en eller annen gamling.

 

Hvem tror du har lov til og lese om dine psykiske problem? Med mindre du søker som politi eller noe annet som krever at du må vise frem legeattesten din så er det _ingen_ som får se den. Tipper datatilsynet hadde blitt glad om dagligvareinnehaveren hadde fått innblikk i de papirene.

 

Var vel nesten 50% av de som starta i militæret som fullførte, tror arbeidsgiverene skal slite med å finne folk som har fullført.

 

Førstegangstjenesten er jo en vist, ingen bryr seg om du fullfører. Har du ett år praksis istedenfor ett år med hjernedødhet så stiller du mye sterkere når du søker jobb tipper eg.

Kansje vist arbeidsgiveren er gammal løytnant eller noe så spør han litt om du har vert i militæret, da er det jo bare å gå litt rundt grøten :)

 

http://www.dimme.cjb.net/ er en fin side.

Lenke til kommentar
Si at du er blitt voldtatt å tør ikke sove på ukjente steder... Eller så kan du pisse deg ut hver natt.

du vet at det kommer på jobb papirene dine?

 

butikk-innhaver : "nei, han vil vi ikke ha, han er 19 år og pisser fremdeles i buksene" akkurat samme er det hvis du sier at du er helt syk huet osv osv. da er man ikke smart. sosialkontoret, here i come! :thumbdown:

VEL mye usant der. Tipper at du har blitt jernevasket av en eller annen gamling.

 

Hvem tror du har lov til og lese om dine psykiske problem? Med mindre du søker som politi eller noe annet som krever at du må vise frem legeattesten din så er det _ingen_ som får se den. Tipper datatilsynet hadde blitt glad om dagligvareinnehaveren hadde fått innblikk i de papirene.

 

Var vel nesten 50% av de som starta i militæret som fullførte, tror arbeidsgiverene skal slite med å finne folk som har fullført.

 

Førstegangstjenesten er jo en vist, ingen bryr seg om du fullfører. Har du ett år praksis istedenfor ett år med hjernedødhet så stiller du mye sterkere når du søker jobb tipper eg.

Kansje vist arbeidsgiveren er gammal løytnant eller noe så spør han litt om du har vert i militæret, da er det jo bare å gå litt rundt grøten :)

 

http://www.dimme.cjb.net/ er en fin side.

skulle vært inne i fjor jeg men har ikke fått noen innkallelse.. hva bør jeg gjøre??? ringe og spørre? eller sitte her og holde kjeft og håpe på det beste? jeg vil da altså ikke inn :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...