Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100 Mb virker ikke i Lan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine spec: Alcatel Speedtouch Adsl modem, 3Com Office connect (3c587) router.

Problem: I det siste virker ikke 100Mb på Lan. Lampa som indikerer 10/100 lyser orange, som betyr at det er 10Mb. (Skal lyse grønt for 100Mb).

Det jeg har gjort: Bytta kabler, satt i ny tilsvarende router. Den nye routeren blinka et kort øyeblikk grønt før den også skifta til orange. Det spiller ingen rolle om kablene fra router til pc er på eller av router. De lyser grønt når de er i router.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det software eller hardware problem? Heller mest til teorien om software all den tid jeg satte inn en ny router med samme symptom. Men hva?

Skrevet
Er det software eller hardware problem? Heller mest til teorien om software all den tid jeg satte inn en ny router med samme symptom. Men hva?

Disse kablene, er de kjøpt eller hjemmelaget?

Skrevet

Port Speed Duplex

Cable / DSL Port 10 Half Duplex

LAN Port #1 100 Full Duplex

LAN Port #2 No Link No Link

LAN Port #3 No Link No Link

LAN Port #4 100 Full Duplex

Det er dette som står i oppsettet til router, men er det noen andre plasser jeg kan "Force" full duplex?

Skrevet

Ja, i konfigurasjonen for nettverk... eller nærmere sagt konfigurasjonen for ditt nettverkskort, det må da også ha 100 mbit.. full duplex....

kontrollpanel -> Nettverks- og internetttilkoblinger ->Nettverkstilkoblinger ->høyreklikk på tilkoblingen og velg egenskaper så velger du egenskaper for kort... der velger du det. (dette er om du har windows xp.. antar at det er det du har)

Skrevet

Under "Status" står der 100mb, forandret også fra auto til 100Mb Full Duplex, under avansert media type. Desverre uten resultat.

Skrevet

Det var sånn jeg oppdaget at noe var galt, det går j... treigt. Det som er rart er at det lyser 2 grønne lamper, port 1 og port 4. Det skulle vel tilsi at at alt er ok med nettverkskorta i pc'ene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...