Gå til innhold

Fildelingsforbud i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
konvertering mellom ulike filformater bli forbudt.

 

liker og bestemme selv hvilkne filtype jeg skal ha musikken min i uansett hvordan den er skaffet , er da vel min rett som forbruker og bestemme og jeg vil konvertere en cd til mp3 eller en mp3 til en cd ( alt etter hvor musikken er kjøpt)

Lenke til kommentar

Jeg tipper EU lusker i skyggene og har minst EN finger med i spillet her..

 

Edit: Lurer på om de har tenkt å forby all software som kan konventere mellom filformater også :!:

Da bli det fattig på software-fronten, for dette er noe selv Windows kan gjøre uten hokuspokus..

Endret av likferd
Lenke til kommentar
konvertering mellom ulike filformater bli forbudt.

 

liker og bestemme selv hvilkne filtype jeg skal ha musikken min i uansett hvordan den er skaffet , er da vel min rett som forbruker og bestemme og jeg vil konvertere en cd til mp3 eller en mp3 til en cd ( alt etter hvor musikken er kjøpt)

 

Derimot vil endringsforslaget innebære et forbud mot konvertering til andre filformater, dersom disse har kopisperre.

 

Men overføring (ripping) fra CD til MP3 eller andre formater blir etter det ITavisen.no forstår ikke ulovlig.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Vi bør starte Vote-for-change her i norge også, alle stemmer for å få Krf vekk fra alt som kan kalles offentlige stillinger :p

Det er bare det, at det ikke hjelper å hive vekk KRF heller. Dette er noe som blir tvunget frem uansett hvem som sitter på stortinget. Ja, det er uhyggelig, når regjeringen får valget mellom tre ting.

1. Å godta reglene som blir forsøkt tredd nedover ørene på dem, fra EU, eller

2. Å betale RIAA store summer, for å la folk få lov til å "kopiere"

3. Ingen av av de ovenstående, for dermed å miste mange handelsavtaler med EU.

 

I alle tilfellene, går det ut over Det Norske Folk.

 

Allt dette beviser at Norge ikke lenger er et fritt land. Her ser man et godt eksempel på HVORFOR man bør unngå ALLT som har med det tyranniske EU å gjøre.

 

Nei til globalisering!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvis vi bare hadde gitt en god og grundig faen i EU og RIAA hadde vi sluppet dette. Jeg tror Norge er det landet som er strengest på å følge EU-regler. Se bare på landene som faktisk er medlem i EU, de gir stort sett en god faen i alle regler, og deler ut "spesial-tillatelser" i haug og dunge.

Lenke til kommentar
Nei til globalisering!!!  :thumbdown:

Eh ... jaha?

 

Hva i all verden har dette med globalisering å gjøre? Globaliseringen fungerer nettopp som en motvekt til politikernes makt, og godt er det, når man ser hva politikerne kan finne på.

 

Forøvrig er jeg imot denne loven, men av en helt annen grunn enn de som har postet i denne tråden hittil: Jeg er tilhenger av frivillig handel. Staten har ingen rett til å gripe inn i frivillig handel mellom autonome individer. Dersom musikkprodusenter ønsker å selge CD-er som fritt kan kopieres, er det deres rett; dersom de ønsker å selge CD-er som kun er tillatt å bruke som paraply, da er det også deres rett. Handel er frivillig; det er ingen som tvinger folk til å kjøpe musikk. Dersom forbrukerne ikke er fornøyd med vilkårene produsenten tilbyr, kan de la være å kjøpe musikken. Det finnes ingen rett til å få høre på en CD-plate; det er et privilegium man kan tilegne seg på selgerens premisser.

Lenke til kommentar
Hva i all verden har dette med globalisering å gjøre? Globaliseringen fungerer nettopp som en motvekt til politikernes makt, og godt er det, når man ser hva politikerne kan finne på.

Globaliseringen fungerer bl.a. på den måten, at hvert enkelt lands folkevalgte politikere mister den myndighet de har blitt betrodd! Demed så har ikke befolkningen noe de skulle ha sagt lenger heller. Praktisk talt så er EU styrt av store multinasjonelle selskaper og organisasjoner (i dette tilfellet RIAA). Du tror vel ikke det er for ingenting at EU godtok kravene fra RIAA, enda det tidligere har vært sterk motstand mot ekstreme kopi og patentrettigheter i EU før? Her har altså en eller flere toppleder i EU antageligvis blitt "offer" for korrupsjon, og godtatt RIAA's krav mot noen "fordeler".

Det er ingenting som tyder på at Valgerd S. Haugland i dette tilfellet er særlig ivrig på å la seg styre fra EU, da denne saken har ligget på skrivebordet hennes ganske lenge nå. Men nå ser det ut til at hun må ta et upopulært standpunkt, og det får negative konsekvenser (for befolkningen) uansett hva hun gjør. Dette har ikke noe med partipolitikk å gjøre. Det kunne likegodt vært en kulturminister fra Arbeiderpartiet, som hadde blitt utsatt for samme dilemma.

Lenke til kommentar
Globaliseringen fungerer bl.a. på den måten, at hvert enkelt lands folkevalgte politikere mister den myndighet de har blitt betrodd!

Ja, dette er en av de største fordelene ved globaliseringen. Makten overføres fra politikerne til det enkelte individ.

 

Demed så har ikke befolkningen noe de skulle ha sagt lenger heller.

De har ikke like stor makt over andre, nei.

 

Praktisk talt så er EU styrt av store multinasjonelle selskaper og organisasjoner (i dette tilfellet RIAA). Du tror vel ikke det er for ingenting at EU godtok kravene fra RIAA, enda det tidligere har vært sterk motstand mot ekstreme kopi og patentrettigheter i EU før? Her har altså en  eller flere toppleder i EU antageligvis blitt "offer" for korrupsjon, og godtatt RIAA's krav mot noen "fordeler".

Hva har EU med globalisering å gjøre? EU er en proteksjonistisk handelsunion som er akkurat det verktøyet venstresiden trenger for å overstyre globaliseringen (det vil si: overstyre individers frie valg). Dette begynner også mange sosialister å innse; blant annet blir flere og flere SV-ere pro-EU.

 

Dette har ikke noe med partipolitikk å gjøre. Det kunne likegodt vært en kulturminister fra Arbeiderpartiet, som hadde blitt utsatt for samme dilemma.

Korrekt. Det er ingen forskjell på norske partier.

Lenke til kommentar

Fobanna idioti. Jeg har ekstremt lyst å drepe henne, helt seirøst. Ikke pga jeg er noe påvirka GTA-menneske, som KRF hadde sagt om jeg drepte henne, men fordi hun vil forby alt det gode i guds navn. KRF burde aldri vært der de er i dag, de er norges ekstremist-republikanere og Valgjerd / Bondevik duoen er Bush / Cheney.

 

Er det noe vi kan gjøre for å stoppe disse menneskene, helt seriøst ? Trenger ikke å være 100% lovlig heller, men helst.

Lenke til kommentar
KRF burde aldri vært der de er i dag, de er norges ekstremist-republikanere og Valgjerd / Bondevik duoen er Bush / Cheney.

Nei, hadde det bare vært så vel. KrF og Republikanerne kan ikke sammenliknes. De er milevis fra hverandre, både med hensyn til økonomisk politikk og grad av konservativisme.

 

Er det noe vi kan gjøre for å stoppe disse menneskene, helt seriøst ? Trenger ikke å være 100% lovlig heller, men helst.

Du kan stemme på et annet parti, for eksempel DLF. ;)

Lenke til kommentar
Fobanna idioti. Jeg har ekstremt lyst å drepe henne, helt seirøst. Ikke pga jeg er noe påvirka GTA-menneske, som KRF hadde sagt om jeg drepte henne, men fordi hun vil forby alt det gode i guds navn. KRF burde aldri vært der de er i dag, de er norges ekstremist-republikanere og Valgjerd / Bondevik duoen er Bush / Cheney.

 

Er det noe vi kan gjøre for å stoppe disse menneskene, helt seriøst ? Trenger ikke å være 100% lovlig heller, men helst.

Get a grip, dette er stort sett ett EU-direktiv som blir presset på oss. Ikke noe som er presset ut av skallen til Valgerd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...