Gå til innhold

Fildelingsforbud i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg elsker den der :) Heldigvis er det kommunisme.. Nei, total anarkisme på internett :) Heller på nett enn i verden. Fant denne her også forleden, som gjorde meg _litt_ sur :

 

National governments, with input from nongovernmental organizations, are laying the groundwork for a new internet governance structure. Hosted by the Geneva-based International Telecommunication Union, a United Nations agency, the World Summit on the Information Society, to conclude next year, is an effort to find a common vision for the information society. Naturally, all countries do not share the same ideas about how the internet should develop. But all are coping with the common problems of spam, cybersecurity and the digital divide.

 

blir mye å lese, men verdt det.Kilde, mye lesestoff + masse mer info -- vet ikke hva jeg skal si om dette da.

For anarkisme på nettet! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde minst vært 2/3 flertall.

I følge grunnloven, SKAL det være 2/3-dels flertall for å overgi Norge til en union. Dette forsøker politikerne våre å se bort ifra, OG å få endret i grunnloven, slik at denne loven bortfaller!

 

Vi har landssvikere på tinget, gutter og jenter!!

 

 

Straffelovens § 83. Den som retsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen Del af Riget bringes under fremmed Herredømme eller indlemmes i anden Stat, eller at nogen Del af Riget løsrives, straffes med Hefte i mindst 8 Aar eller med Fængsel fra 8 Aar indtil 21 år.

 

Grunnlovens § 112.

 

Viser Erfaring, at nogen Del af denne Kongeriget Norges Grundlov bør forandres, skal Forslaget derom fremsættes paa første, andet eller tredie Storthing efter et nyt Valg og kundgjøres ved Trykken. Men det tilkommer først det første, andet eller tredie Storthing efter næste Valg at bestemme, om den foreslaaede Forandring bør finde Sted eller ei. Dog maa saadan Forandring aldrig modsige denne Grundlovs Principer, men alene angaa Modifikationer i enkelte Bestemmelser, der ikke forandre denne Konstitutions Aand, og bør to Trediedele af Storthinget være enige i saadan Forandring.

 

En saaledes vedtagen Grundlovsbestemmelse underskrives af Storthingets Præsident og Sekretær og sendes Kongen til Kundgjørelse ved Trykken som gjældende Bestemmelse i Kongeriget Norges Grundlov.

 

Grunnlovens § 1. Kongeriget Norge er et frit, selvstændigt, udeleligt og uafhændeligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk.

Endret av runmad
Lenke til kommentar

Noen ganger kan man jo begynne å lure på om de ikke har noe annet å bruke statens tid og penger på!!!

 

Greit nok at de kan jage de som laster ned og selger det for å gjöre profit.

Men å ta å jage den vanlige nedlaster fordi han laster ned til eget bruk er vel litt å ta i.

Hvordan har de tenkt å få tak i alle norges nedlastere? tror ikke de helt vet hva de driver med :no:

 

Får vel nesten bare önske dem lykke til :tease:

 

 

"Politicians are the same all over. They promise to build a bridge where there is no river." -Nikita Krushchev

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Dette har jo sitt utspring i at de grådige kapitalistsvina i plate- og filmselskapene i Amerika har kjøpt og betalt politikerene der til å vedta begrensninger i folks frihet. Dette har forplantet seg videre til EU og derved får også lovgivningen relevans for Norge.

 

La oss sørge for å ruinere den grådige film- og musikkindustrien!

La oss ruinere Amerika!

Lenke til kommentar
ikke all fildeling er ulovlig deling:

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1304689

 

om utviklingen går i den retning som forklart i linken over, så ser det ikke lyst ut for Valgerds syke planer :!:

Hvis du ser på artistene så er det stort sett radikale artister som er med. Chuck D fra Public Enemy er revolusjonær, Beastie Boys er godt plantet på venstresiden . . . Så trenden går nok ikke i den retningen, ser ikke for meg at republikaneren Britney Spears blir med på noe slikt. Ei heller at plateselskapene godtar slike skiver.

Lenke til kommentar
Burde minst vært 2/3 flertall.

Dei treng ikkje 10% ein gong. Einaste grunnen til at dei ikkje gjer det er at dersom det ikkje er fleirtal for EU vil dei miste makta. Det er Ja-fleirtal på stortinget i dag og dei kan når som helst melde oss inn.

DEi treng 3/4 fleirtal. Det står i §93 i Grunnloven.

 

Høgre vil dog, av åpenbare grunnar, forandre denne paragrafen.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig nok til tider å akseptere at dagens norske politikere skal avgjøre om jeg er kriminell eller ikke, men når EU politikerne så og si tvinger norske politikere så gir jeg blanke f.aen. Dette er Norge og det er vi nordmenn som bør avgjøre hva vi syntes er lovlig eller ikke. Lover som kommer som følge av press utenfra gir jeg blanke i. Enkelt og greit fordi de representerer ikke det som nordmenn mener.

 

Så de får ta og bure meg og 1 mill. andre inn om de vil. I'll be waiting. :whistle:

Lenke til kommentar

Selskapene kan gå å henge seg. De hevder på èn side at du kjøper rettighetene til produktet og ikke selve produktet, og på den andre at du kjøper produktet og må kjøpe de samme sangene f.eks om igjen om du vil ha de på mp3 spilleren din.

 

Jeg mener hallo? Jeg tror jeg skal søke om å opphavsbeskytte ordet 'copyright' og saksøke dem hver gang de bruker det. Det blir omlag like rettferdig og smart. Dessuten fremmed og fiendtlig gjør de brukerne sine... veldig lite smart.

 

Monopoljævler stort sett hele bunten. Sivil ulydighet er eneste veien å gå. Jeg nekter i hvert fall å lide fordi jeg er født i et rikt land hvor kapitalistinteresser får gjøre som de vil fordi Høyre sitter i regjering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...