Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få tilgang til ADSL modem via D-Link DI-624+


Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ip adressen/får jeg tilgang til ADSL modemet mitt ?

ADSL modemet er et Zyxel Prestige 650R-13.

Mellom PC'en og ADSL modemet står det en D-Link DI-624+

Er det mulig å få tilgang til ADSL modemet slik det står nå eller må jeg koble ADSL modemet direkte til PC'en ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ISP er Bluecom og modemet er fra Telenor. Vet ikke om Bluecom tillater slikt.

Jeg tenkte bare jeg skullle oppgradere firmwaren til modemet da jeg har hørt at modemet har noen bugs. Disse går vist an å fjerne ved hjelp av ny firmware. Plages en del av disse bugs'ene skjønner dere.

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Hvis dette er et ADSL-modem fra Telenor, så kan du ikke konfigurere det.  Telenor kan konfigurere det via consol-porten på baksiden.  Det er heller ingenting å konfigurere, siden dette er et rent modem og ikke har noen porter o.l.

Gikk i hvert fall fint å bruke webgrensesnitt mot vårt Topcom BT871 vi fikk av Stjelehor. Alt står som vanlig i manualen, og som vanlig ligger den på første treff med google : http://www.google.no/search?hl=no&q=Zyxel+...-s%C3%B8k&meta=

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Spørsmålet er om jeg kan gjøre dette gjennom min D-link DI-624+. ADSL modemet har vel en IP adresse ? Eller er modemet bridged slik at det blir "usynlig" ?

 

Hilsen Zuul

I manualen jeg linket til kunne du ha lest deg frem til at modemet også har en routerdel, og tar ip 192.168.1.1. Se side 8 og utover.

Lenke til kommentar

Når jeg taster inn IP'en til ADSL modemet kommer det bare frem: siden kan ikke vises. Har prøvd 192.168.1.1 + en hel haug med andre IP adresser (har lest i manualen til ADSL modemet)

På meg virker det som om ADSL modemet er "usynlig" på et aller annet vis.

IP adressen til DI-624+ går helt smooth.

Modemet jeg har er den gamle tykke utgaven til Zyxel.

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Har sagt det før i tråden, men kan godt gjenta. Dette modemet kan ikke konfigureres via IP-adresse, kun ved tilkobling til com-porten på baksiden av modemet. Har dette modemet selv, så jeg sjekket dokumentasjonen jeg fant om dette på Online sine sider da jeg fikk det for to år siden.

 

Husker ikke om det var på Online sine sider jeg leste det, men har lest noe om at dette modemet var en spesialprodusert variant for Telenor. Det stod ikke hva dette innebar, men vil anta at dette innebar en spesiell firmware.

Lenke til kommentar
Som noen andre her sa, hvis du kun skal bruke enheten som modem, er det vel ikke noe å konfiguerere.

Hvis du vil bruke det som router, må du kanskje resette det via reset-knapp.

Jeg tenkte jeg kunne fikse denne buggen med ny firmware. Men som sagt av andre i tråden, så ser det heller dårlig ut.

Ellers er jeg bare nysjerrig på alt som har med data å gjøre ;)

Bla. snoke i ting jeg ikke har noe med, f.eks ADSL modemet.....

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Husker ikke om det var på Online sine sider jeg leste det, men har lest noe om at dette modemet var en spesialprodusert variant for Telenor. Det stod ikke hva dette innebar, men vil anta at dette innebar en spesiell firmware.

Stemmer, det stod at det kunne lastes med ISP-defined firmware elns i manualen.

Lenke til kommentar

Jeg har en Zyxel Prestige 650R-T3, kjøpt som en Telenor startpakke. Den var ikke satt opp i bridge mode. Den måtte aksesseres via web, og sette opp PPOE før det virket.

Det jeg kunne ønske var å sett opp denne som en passthru device, fordi jeg har en Zyxel trådløs router som maskinene mine kobler til, den støtter PPOE også (men har ikke innebygd modem). Det er sikkerhets funksjoner (brannmur lignende funksjoner) på begge, og jeg ønsker bare å administrere Linksys brannmuren....noen som vet hvordan man åpner Zyxel modemet helt, slippe gjennom alt til mitt Linksys WLAN router???

 

Roy

Endret av royanton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...