Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spagetti, ja :p lol Bruk hk plata til å gjemme ting,

 

Glemte å si, at på kabinettet mitt akkurat nå, er det en vifte i sidedøra, og der er det to ledninger (en for justering av viftehastighet, og en til viftestyringa), de tok jeg ikke med, tar man med de, får man enda to kabler å gjøre noe med :p

Lenke til kommentar

 

Sånn ser det ut inni mit :hmm:

 

Men har to kraftie 92mm i sidedøra da  :hmm:

5264738[/snapback]

Bruk kabelstrømper!

 

Kanskje kjøpe noen nye vifter.Ikke så pene de du har nå.. :!:

Sleeveing på kabelene er ikke dumt, eventuelt kjøpe ny psu med tia.. Ikke at det ikke holder, men den er ikke pen..(Hatt en slik en gang jeg også..)

Ellers var det jo greit.. Bruk plassen bak hk plate til å rydde.. :)

Lenke til kommentar

 

Sånn ser det ut inni mit :hmm:

 

Men har to kraftie 92mm i sidedøra da  :hmm:

5264738[/snapback]

Kanskje kjøpe noen nye vifter.Ikke så pene de du har nå.. :!:

5264958[/snapback]

Er ikke alle som kun tenker utseende her. Noen som faktisk tenker på kjøling.

Kjøling kommer langt foran utseende.

Lenke til kommentar

Her er mitt bidrag til "inni kabinett" tråden. Det er en Celeron @3.85Ghz som skal stå bortgjemt som backup/server pc. Siden den har en NorthQ psu med usleevede kabler ser det ikke så vakkert ut, men det er luftig og fint i denne kassa ifht hva jeg er vant med her i huset i alle fall. :)

celeronferdig1538gh.th.jpg

Kabinettet ble valgt pga prisen- Kr 295,- og psu mest pga sin 140mm vifte.

Lenke til kommentar
Her er mitt bidrag til "inni kabinett" tråden. Det er en Celeron @3.85Ghz som skal stå bortgjemt som backup/server pc. Siden den har en NorthQ psu med usleevede kabler ser det ikke så vakkert ut, men det er luftig og fint i denne kassa ifht hva jeg er vant med her i huset i alle fall. :)

celeronferdig1538gh.th.jpg

Kabinettet ble valgt pga prisen- Kr 295,- og psu mest pga sin 140mm vifte.

5273897[/snapback]

 

 

så billig bzerk airbox?.. fy faen.. men hvor er alle viftene?

 

btw: ble mye bZerk her nå :)

Lenke til kommentar
complexity Postet i dag, 19:02

så billig bzerk airbox?.. fy faen.. men hvor er alle viftene?

 

btw: ble mye bZerk her nå

He he, det er ikke noe "alle viftene" her i huset!

Som jeg forkynner i mange tråder rundt på forumet er det ikke kvantiteten på viftene som er avgjørende.

Som nevnt valgte jeg psu'en (400W northQ) mye pga sin 140mm vifte, som sitter rett over cpu. Denne er mer enn nok til å få luften ut av kabinettet. Så sitter det en 92mm vifte med tempsensor foran harddisk som får blåst vekk varmen fra HD, og hjeper kaldluft inn foran.

Cpu kjøleren er en boxed kjøler, men det er boxed fra Prescott 3.0, som er helt lik Celeron 2,66Ghz's orginale, bortsett fra at den har annleggsflate mot cpu av kobber.

Med dette har jeg nå rundt 37 grader idle (med Asus Qfan på) , og etter noen timer Prime95 ligger tempen på 54-55. Dette er altså med cpu @3,85Ghz!.

Men skjermkortet er jo også bare et ATI X600Pro, så slipper jo litt varmeproduksjon av at det ikke er av de vasseste...

 

Kabinettet er btw et Acase Camelon fra Digital Impuls kr 295,- Cpu er Celeron 2,66 EM64T til kr 700,- hk demo Asus P5GD1 til 450,- så dette er i grunn bare et "hvor bra kan det bli for lite penger" prosjekt :)

acasechameleonmiditowerforfra0.th.jpg

Lenke til kommentar

 

Sånn ser det ut inni mit :hmm:

 

Men har to kraftie 92mm i sidedøra da  :hmm:

5264738[/snapback]

Kanskje kjøpe noen nye vifter.Ikke så pene de du har nå.. :!:

5264958[/snapback]

Er ikke alle som kun tenker utseende her. Noen som faktisk tenker på kjøling.

Kjøling kommer langt foran utseende.

5265191[/snapback]

Herregud, pene vifter ? Sånn skrot med LEDs du tenker på :!: Nei heller papst enn det.

Lenke til kommentar

Er ikke alle som kun tenker utseende her. Noen som faktisk tenker på kjøling.

Kjøling kommer langt foran utseende.

5265191[/snapback]

Herregud, pene vifter ? Sånn skrot med LEDs du tenker på :!: Nei heller papst enn det.

5274338[/snapback]

Støtter den, ta det man har sier no jeg..

 

edit: tok bort en god del av quoten...

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...