Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal det nevnes at Skrue har jukset da, Ikke har han satt i ATX-pluggen, og P4-pluggen.... Uten at dette hadde hat for mye å si. Ikke har han verdens kraftigste skjermkort som trenger ekstra strøm heller :) Selv synes jeg kabinettet er blant de absolutt ryddigste på forumet, men liker desverre ikke rørene og resten av vannkjølingen :)

 

Men du skal ha cred for å ha det så ryddig ;)

Lenke til kommentar

Jada, jeg har jo allerede nevnt at jeg har juksa litt.

I løpet av morgendagen skal jeg få tatt et bilde med alt på plass, og jeg tror ikke at forskjellen kommer til å bli så stor.

 

Zevs_ : Ikke verdens kraftigste skjermkort nei, men det trenger allikevel en ekstra kabel for strømforsyning!

Det er et 850-kort som sitter der, og ser du godt etter på bildet, så ser du at strømkabelen er tilkoblet på enden av kortet.

 

Ellers må jeg igjen si takk for hyggelige kommentarer!

 

Btw; "Glassboksen" til høyre er en plexikanal, som forbinder vifta i front med radiatoren i bunnen av kabinettet.

Når det står på riktig plass, fosser det inn med kald uteluft i radiatoren, og på en barsk vinterdag kan vanntempen krype ned mot nullpunktet.

Men det er en annen historie. ;)

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Jada, jeg har jo allerede nevnt at jeg har juksa litt.

I løpet av morgendagen skal jeg få tatt et bilde med alt på plass, og jeg tror ikke at forskjellen kommer til å bli så stor.

 

Zevs_ : Ikke verdens kraftigste skjermkort nei, men det trenger allikevel en ekstra kabel for strømforsyning!

Det er et 850-kort som sitter der, og ser du godt etter på bildet, så ser du at strømkabelen er tilkoblet på enden av kortet.

 

Ellers må jeg igjen si takk for hyggelige kommentarer!

 

Btw; "Glassboksen" til høyre er en plexikanal, som forbinder vifta i front med radiatoren i bunnen av kabinettet.

Når det står på riktig plass, fosser det inn med kald uteluft i radiatoren, og på en barsk vinterdag kan vanntempen krype ned mot nullpunktet.

Men det er en annen historie. ;)

5208071[/snapback]

 

OT så det holder her nå, men du får inn kald luft utenfra sant Skrue?

Blir det ikke kondens når det blir ordentlig kaldt da?

Lenke til kommentar
OT så det holder her nå, men du får inn kald luft utenfra sant Skrue?

Blir det ikke kondens når det blir ordentlig kaldt da?

5208157[/snapback]

 

Det er riktig, tar inn luft gjennom en ventil i ytterveggen. Kondensfaren er alltid tilstede ved såpass lave temperaturer.

Det som imidlertid redder situasjonen, er at luftfuktigheten innendørs vinterstid er så lav at problemet nærmest elimineres.

Men jeg er selvsagt klar over risken, og følger alltid litt ekstra godt med når jeg kjører "full pupp" på radiatorvifta, for lavest mulig vanntemp.

Lenke til kommentar

Ahh, takk for OT aspstein :w00t:

Nå kom jeg brått på hva jeg skal gjøre med varmluft utblåsning- slangen fra aircondition. Hadde akkurat tenkt å ta den ned og sette inn ventil i hullet i veggen for vinteren nå.

Det prosjektet utgår herved takket være aspstein's nyskjerrighet og Skrue's fantasi!

Slangen flyttes nå fra baksiden av aircond apparatet, til pc-radiatoren. I steden for å blåse varm luft ut, kan den nå trekke kald luft inn ;)

Lenke til kommentar

Klikka_bzerk_innside_av_kabinettet_med_blitz.JPG

 

Rydda netopp litt i kabinettet, ble det bra nå da? Det så ut som et dass før ;) skal finne et bilde av hvordan det så ut før.

 

Glemte å ta bilde etter jeg satte inn hub kortet mitt. Kablene som dere ser til høyre er til viftene å de synes ikke når døren er på, pluss at det er litt korte kabler til å legge de der jeg vil.

 

Klikka_bzerk_baksiden_av_kabinettet_.JPG

Kabsiden om det skulle være interessant da? :D

Lenke til kommentar
Det hjalp jo, litt.

Jeg må få lov til å si at det ikke er helt topp ennå, men atskillig bedre enn mange andre i denne tråden! ;)

5212494[/snapback]

Takker :D

 

Brukte at par timer på det da... hehe demonterte hele skjiten og satte den sammen på nytt. Men jeg gikk tom for stips til slutt da :hrm: så den ble aldrig helt ferdig :!:

 

Men det blir litt anderledes med døren på da ;)

 

Skal gjøre mer når jeg finner stripsene som pappa har e kjeleren en plass da. Men prosjektet mitt prioriteres mer en rydding i kabinettet da ;)

Lenke til kommentar

Betroz: Du har det laange Chieftech(?) kabinettet du? Det har jeg hatt litt lyst på, det er vel en del lenger enn "vanlige" kabinetter? ;)

Rett meg hvis det ikke er chieftech..

 

Var jo fint inni der da, men det hjelper å stramme ledningene så de ikke ligger løst ;) og kanskje fikse noe annet enn teipen? :hmm::p Bare litt pirk fra meg :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...