Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, helt greit egentlig. Men jeg er ekstremt kresen på oppsettet innvendig hehe. Noe du helt sikkert har merket ;) Oppsettet i mitt kabinett brukte jeg kanskje 2 til 3 timer på. Har gjort alt nøye etter plan, ingen teip å tull denne gang. Brukt så lite strips som mulig, tenkt godt igjennom. Man trenger egentlig å skrive ned det her på papir før man starter. Så vet man hvor man skal starte. Slik at man ikke ender opp med bare rot igjen.

Lenke til kommentar
Han kunne fått det mye bedre om han la opp alt på nytt. Det ble veldig mye strips bruk der, unødvendlig bruk også. Anbefaller deg å gå over til vannblokk på minnet i stedet for de viftene. Koster ikke rare greiene på microplex.

Ikke bare mye bruk av strips men i alle verdens farger.

 

Hvis du går for en farge på kabler, sleeving og strips blir det mye penere og ryddigere.

Lenke til kommentar
Han kunne fått det mye bedre om han la opp alt på nytt. Det ble veldig mye strips bruk der, unødvendlig bruk også. Anbefaller deg å gå over til vannblokk på minnet i stedet for de viftene. Koster ikke rare greiene på microplex.

Ikke bare mye bruk av strips men i alle verdens farger.

 

Hvis du går for en farge på kabler, sleeving og strips blir det mye penere og ryddigere.

Sant så sant :)

Lenke til kommentar
Fant en alvorlig knekk på slangen, så jeg satt på en 90 graders bend. (Du ser det ikke på bildene.) Bestemte meg for å rydde litt i samme slengen. Dette er det absolutt beste jeg klarer, kom gjerne med tips så skal jeg huske det til neste gang jeg rydder.

 

http://www.home.no/lenniz2k/AUT_0237.JPG

http://www.home.no/lenniz2k/AUT_0239.JPG

Hvorfor må du ha de viftene forran minnet? Pga overklokking? Jeg hadde også det problemet, men det ga seg etter jeg kjøpte vannblokk til minnet. Ble mye ryddigere i kassa også, så slapp jeg ha 120mm vifta der.

Burde helst ha en vifte over dem når man kjører over 3.2v og med 5V jumper. Er anbefalt med aktiv kjøling når man kjører høy vdimm. Disse brikkene blir svært varme.

 

Vannkjøling av ram? Skal se på det når jeg har skaffet vannkjøling til GPU. Er helt blakk for tiden. Hvis man ikke får klokket noe lenger med vannkjøling av rambrikker så tror jeg at jeg dropper det, blir jo bare unødvendig mye varme i vannet da.

 

Angående stripsvalget: Jeg fant ikke svarte strips, så jeg måtte klare meg med røde, og blåe, og gule :!: :ermm:

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Her er mitt. Ikke det aller ryddigste i verden, men ikke der roteste heller. Hadde planer om å kjøpe meg en sidedør med plexiglass til kabinettet mitt. Har Cooler Master Cavalier 3, men har ikke funnet noe enda.

 

Om du hadde fått en sidedør med plexi og sleevet kablene så hadde det blitt fint..

Men ellers fint og ryddig da... :thumbup:

Endret av agvg
Lenke til kommentar
gixxerman: litt mye rot men slettes ikke så ille..

Likte ikke etchen da.. Altfor stor !

Sånn går det når man har 5 disker, 5 vifter, 1 diskkontroller, ett lydkort, ett skjermkort osv osv. Den klasen til høyre for midten nede må på en måte bare ligge der, fordi må forbi der alle sammen, og det er ikke så mye ekstra ledning at jeg får gjemt de bort noe særlig :ermm:

 

Etchen får du mene hva du vil om, jeg SKULLE bare ha akkurat den og de hadde ingen andre størrelser ;)

Lenke til kommentar
Mr_Razer må kanskje roe ned quotingen av bilder ;)

 

gixxerman: litt mye rot men slettes ikke så ille..

Likte ikke etchen da.. Altfor stor !

Sorry.. Er ny her.. :blush:

hehe skal helst ikke quote bilder.. og heller ikke dobbel posting.. det går ann å trykke på "edit" knappen hvis du vil redigere noe på inleggene dine mr.razer...

 

angående strips.. å ha strips i en bestemt farge er noe annet en å ha 2 røde, 1 gul 5 grønne osv. ps.. noen som veit om det finnes "uv strips"?

Lenke til kommentar
Sorry.. Er ny her.. :blush:

Jeg redigerte innleggene dine litt, som nevnt så bør du ikke qoute bilder pga at det er endel som sitter på trege linjer ala modem og som sliter med den slags.

Ser du har lest reglene for forumet og det er utmerket, ikke la dette skremme deg vekk fra forumet :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...