Gå til innhold

Dødsdato for Athlon XP


Anbefalte innlegg

Jaja, det måtte skje en dag, Athlon XP har jo begynt å bli ganske gammal.

Min første eigeneigde pc var en XP palomino 2000+, det var gode greier for 3 år sida! Ellers har eg seinare hatt en xp-m 2400+ som var et eventyr i seg sjøl.

 

Men syns også det er bra at AMD kjem seg vidare, og flytta produksjonen over på 90nm/64bits. Må jo komme seg framover også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler at AMD's teknologi modnet ordentelig med XP-serien, og som noen sa så var det vel nettopp disse prosessorene som gav AMD en solid posisjon i markedet!

 

Får håpe at Athlon 64 har kommet seg ned på et overkommelig prisnivå når XP'ene er fullstendig faset ut fra markedet, og webshop'ene selger sine siste XP's og XP-M's... Føler liksom ikke at Sempron er noen god erstatter :hmm:

 

All hail for teh Palominos, teh Thoroughbreds and teh Bartonz! :w00t:

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Trist ja.

Bydge min første pc med en duron 1300, og siden det har det bare vært amd athlon xp. har nå 3x2500+, 1x2000+, 1x1800+ og 2xduron 1 på 1300mhz og en på 700mhz.

Synes alle prosessorene mine er bra, aldri hatt noen problemer med noen av dem, men som andre sier så går jo tiden framover og athlon 64 er jo en verdig arvtager i mine øyne.

Skal vel se om jeg ikke kjøper meg et par til før de blir faset ut. Har enda et k7d master kort liggende og slenge, er vel best å sette prossesorer på det mens mulighetene er til stede.

 

PS. har noen en ulåst xp2500+ eller en duron 1300MHz å selge meg? Send PM.

Lenke til kommentar
Altfor tidlig. SocketA er jo absolutt ikke for dårlig ennå.

 

 

 

RIP XP :(

Hvorfor sier du det?

 

Athlon64 er jo raskere på alle mulige måter. AMD har jo hele tiden eliminert de svakeste AthlonXP. Det er jo ikke noen nyhet og det er jo det samme som AMD gjør nå også. De fjerner de dårligste AthlonXP, men siden det ikke er noen raskere XP som er gitt ut, må nødvendigvis hele serien bli borte.

 

At AthlonXP-serien er bra nok for 90% av databrukerne har jo ingenting med saken å gjøre. En P3-450MHz er rask nok for 70% av databrukerne... men det er jo ingen som gråter fordi den blei borte...

Lenke til kommentar
Altfor tidlig. SocketA er jo absolutt ikke for dårlig ennå.

 

 

 

RIP XP :(

Hvorfor sier du det?

 

Athlon64 er jo raskere på alle mulige måter. AMD har jo hele tiden eliminert de svakeste AthlonXP. Det er jo ikke noen nyhet og det er jo det samme som AMD gjør nå også. De fjerner de dårligste AthlonXP, men siden det ikke er noen raskere XP som er gitt ut, må nødvendigvis hele serien bli borte.

 

At AthlonXP-serien er bra nok for 90% av databrukerne har jo ingenting med saken å gjøre. En P3-450MHz er rask nok for 70% av databrukerne... men det er jo ingen som gråter fordi den blei borte...

Ja jeg er enig, det var jo ikke noen gal socket, men vil ikke savne den hverken mer eller mindre enn slot-A feks.

 

AtW

Lenke til kommentar
Altfor tidlig. SocketA er jo absolutt ikke for dårlig ennå.

 

 

 

RIP XP :(

Hvorfor sier du det?

 

Athlon64 er jo raskere på alle mulige måter. AMD har jo hele tiden eliminert de svakeste AthlonXP. Det er jo ikke noen nyhet og det er jo det samme som AMD gjør nå også. De fjerner de dårligste AthlonXP, men siden det ikke er noen raskere XP som er gitt ut, må nødvendigvis hele serien bli borte.

 

At AthlonXP-serien er bra nok for 90% av databrukerne har jo ingenting med saken å gjøre. En P3-450MHz er rask nok for 70% av databrukerne... men det er jo ingen som gråter fordi den blei borte...

Er noe uenig. Men det er jo klart at de nyere plattformene til AMD er raskere. Grunnen til jeg er uenig er at Socket A praktisk talt forsvinner. Fordi BIOS makerne til hovedkortprodusentene ikke ser det forsvarlig å lage ny BIOS versjon kun for å støtte Socket A Sempron.

 

Det vil med andre ord si at det fleste Socket A hovedkort eiere ikke kan bruke Sempron CPU'er laget for Socket A. Hvis ikke AMD har gjort Sempron totalt kompatibel på et eller annet vis, og det er noe jeg tviler på. Jeg tror du må ha en BIOS som er oppdatert for det.

 

Nå kan det jo tenkes at det kommer til å lages nye Socket A hovedkort modeller, men det tviler jeg på at er særlig lønnsomt. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...