Gå til innhold

Dødsdato for Athlon XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Har aldri hatt Athlon XP jeg, faktisk, men skal kjøpe meg en om ikke alt for lenge å bruke som filserver. Tror ikke det vil være så mange sure miner den dagen Athlon XP er tatt ned fra butikkhyllene; da vil nok andre og bedre prosessorer være nede i samme prisklasse. Så har man jo den nostalgiske verdien da...

Lenke til kommentar

Kan folk lære seg forskjellen på følelser her?

 

Det er synd at Athlon XP blir borte, ikke trist. Kommer du til å sitte alene på rommet ditt og sørge over det? Nei, hadde bestemora de dødd hadde det vært trist.

 

Samme med elske og hate, folk vet faen meg ikke hva det betyr :mad:

Du elsker ikke mors kjøttkaker, du liker dem. Du hater ikke naboen, du misliker.

 

STOR forskjell, du vil vel ikke gifte deg med mors kjøttkaker?

 

Sorry for off topic, men nok får være nok, dette hatet av feil bruk av følelser har boblet i meg lenge nå :)

Endret av ZkedaR
Lenke til kommentar
Sørgelige greier, men framskrit kommer alltid på bekostning av gammel teknologi.

Kommer ikke til å kvitte meg med min XP-M eller Palomino 2000 på en god stund.

Det beste kjøpet jeg har gjort på lenge er og blir min xp-m.

 

R.I.P XP serie til Amd :love:

Enig. XP-M er bare helt utrolig. Håper A64 Mobile serien er av samme kaliber :p

Lenke til kommentar

Syns AMD gjør en tabbe der jeg.. mange som enda bruker athlon. jeg kommer til å bruke athlon så lenge prosessorene mine lever! får skaffe meg et par 2500+ og 3000+ før de dør ut da :( R.I.P :(

 

værste av alt. at de er blitt erstattet med sempron, som er nedklokka athlon :S mindre cache og sånn ..

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar

Min klokkede m-xp får 753cpumarks i 3dmark03, mens min kamerat sin litt klokkede A64 3200+ kun får rundt 650cpumarks... jeg har altså en 15% mer effektiv prosessor (når det kommer til spill). I tillegg til at en A64 ikke klokker så veldig godt, og er mye varmere... Kommer nok ikke til å skifte til 754 eller 939 sokkelen med det første nei... kanskje når denne koster 1500kr...

 

edit: ok, kan strekke meg til to høvdinger... men det er maks!

edit2: og ikke før PCI-Express er standard på 939 hovedkortene...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

har "bare" hatt 2 xper jeg en 1800+ og en 2400+. Fungerer utmerket. Er ikke de som er flaskehalsen i maskinen min. Blir ikke noe skifte til noe annet før de henger veldig etter i ytelse.

har hatt duron 900 celeron 566 p2 400 486dx2 66.

Har som regel alltid vært amd som har gitt mest for pengene

Lenke til kommentar
Min klokkede m-xp får 753cpumarks i 3dmark03, mens min kamerat sin litt klokkede A64 3200+ kun får rundt 650cpumarks... jeg har altså en 15% mer effektiv prosessor (når det kommer til spill).

...altså du har en litt mer effektiv prosessor til 3dmark03's CPU-bench. ;) Spillytelsen er nok som regel i favør Athlon64

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

jeg kommer til å handle min siste xp cpu neste uke, xp2600 mobile, (47watt), har hatt:

 

Xp1600, Palomiono @ 1200mhz (gammelt hk)

Xp1800, Tbred A @ 1900mhz

XP1700, Tbred B @ 2300mhz (superstepping)

Xp2500, Barton @ 2400mhz

Xp2400, Mobile 35Watt (Barton) @ 2600mhz

Xp2400, Mobile 35watt (Barton) @ 2800mhz

 

Og nå skal jeg altså prøve en xp2600mobile, før jeg hopper på A64, (venter på Nforce 4 SLI)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...