Gå til innhold

... vil du bli slettet i de militære ruller..


Marvil

Anbefalte innlegg

Var hjemme i helgen, og fant et brev jeg hadde fått.. :D

 

Ikke medisinsk tjenestedyktig til videre militærtjeneste

 

1. Bakgrunn

Vernepliktsverket (VPV) viser til medisinsk kjennesle under militærtjenesten.

 

2. Drøfting

Din sak er vurdert av militær lege, og du er kjent "ikke medisinsk tjenestedyktig" til militærtjeneste og som følge av det vil du bli slettet i de militære ruller.

 

3. Konklusjon

Du kan planlegge din videre karriere uten hensyn til militærtjeneste/annen tjeneste.

 

Ta vare på dette brevet, da det dokumenterer at du er fritatt for militærtjeneste.

 

VPV ønsker deg lykke til med videre planer.

Wheeeeeeeeeeeeeee :dribble:

Grunnen til at jeg likte brevet, var at jeg fikk beskjed da jeg ble dimmet av kjennelsen kunne bli overprøvd og jeg kunne bli kallt inn igjen..

Har allergi mot en del greier, så jeg hadde svært lite lyst til å gå inn i militæret. Var et grensetilfelle, men jeg slapp ut.

Skal pokker meg kjøpe meg ramme og ramme brevet inn. :)

 

Se siste linje i signaturen min for hvordan jeg brukte mine 19 timer i militæret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var hjemme i helgen, og fant et brev jeg hadde fått.. :D

 

Ikke medisinsk tjenestedyktig til videre militærtjeneste

 

1. Bakgrunn

Vernepliktsverket (VPV) viser til medisinsk kjennesle under militærtjenesten.

 

2. Drøfting

Din sak er vurdert av militær lege, og du er kjent "ikke medisinsk tjenestedyktig" til militærtjeneste og som følge av det vil du bli slettet i de militære ruller.

 

3. Konklusjon

Du kan planlegge din videre karriere uten hensyn til militærtjeneste/annen tjeneste.

 

Ta vare på dette brevet, da det dokumenterer at du er fritatt for militærtjeneste.

 

VPV ønsker deg lykke til med videre planer.

Wheeeeeeeeeeeeeee :dribble:

Grunnen til at jeg likte brevet, var at jeg fikk beskjed da jeg ble dimmet av kjennelsen kunne bli overprøvd og jeg kunne bli kallt inn igjen..

Har allergi mot en del greier, så jeg hadde svært lite lyst til å gå inn i militæret. Var et grensetilfelle, men jeg slapp ut.

Skal pokker meg kjøpe meg ramme og ramme brevet inn. :)

 

Se siste linje i signaturen min for hvordan jeg brukte mine 19 timer i militæret.

Schlakke mann. Eller mann og mann, blir ikke det uten å ha vært i militæret gutten min ;):tease:

Lenke til kommentar
Det er ikke alle som passer inn i kongens klær folkens, så enkelt er det...

Antar at det var rettet mot min lille spydige kommentar. :p

Og det vet da jeg også at ikke alle er skapt for militæret av forskjellige grunner. I dette tilfellet hadde han jo alergi, men han var på kanten, og det hørtes ikke ut som om han ville inn i militæret. Han kunne nok klart å gjennomføre med sine alergier, det var nok viljen det stod på ja ;):yes:

Lenke til kommentar
Ingen har vondt av 1år i militæret...

De fleste har heller ikke godt av det.

 

Denne mannemann fikseringa på militæret irriterer meg. For det første så ser jeg ingneting med militæret som gjør noen som helst til mann, hva nå enn det er. Og for det andre så blir man ikke "selvstendig og ansvarlig" av ett år i militæret.

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk klassifisert som A, selv om det på neste side står "udyktig"

 

Passerte fysisk med glans, og satt sammen med en Kapteinsdame fra Marinen som ville ha meg inn som MP. Hun klikket totalt da legen sa "Nei, han skal vi ikke ha..."

 

Det legen sa til meg var: "Ta på dem skjorten igjen, slike som deg har vi ikke behovfor her i millitæret!" :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg hadde håper på å bli tjeneste udyktig. Da jeg har astma/allergi pluss svak muskelatur i ryggen, men der tok jeg visst feil. Så nå gleder jeg meg faktisk skal enten i luftforsvaret som brannvern ting eller ett eller annet i sjøforsvartet som jeg ikke husker hva var :p Håper også at jeg får tatt lærlingetia mi i militæret også. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...