Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har webhotell hos servetheworld.net og veldig fornøyd. Betaler 39 kr/mnd for 1 GB plass og 5 GB trafikk og et domene. De er utrolig raske på svar, og da jeg sendte og bestilte tok det ca en halvtime før de hadde satt opp alt.

 

Kontrollpanelet er det eneste jeg kanskje ikke er 100% fornøyd med. Går litt tregt - og alt fungerer rett å slett ikke som det skal. (har hatt litt problemer med e-post-funksjoner o.l).

 

+ Raske og gode svar, flott kundeservice.

+ Server i Norge, lite eller ingen nedetid.

+ Ubegrenset med e-poster, subdomener osv.

+ Man har en webalizer (domene.com/webalizer) som oppdaterer seg fortløpende. Denne gjør det mulig å se hvor mange hits, besøkende man har per dag/måned.

 

- Kontrollpanelet er ikke så veldig brukervennelig, dessuten er det veldig tregt.

- Litt problemer med noen av e-postene.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

INGaR: Logger du på med rett brukernavn, da? Husk at det er den fulle adressen ([email protected]) som er brukernavn, både i POP3 og squirrelmail. Skal også nevnes at jeg ikke har hatt noen problemer med mail-kontoene, annet at catch-all ikke bør settes på en konto. Er så utrolig mye spam som sendes til [email protected], og catch-all fyller inboxen din på et blunk. :p

Lenke til kommentar
INGaR: Logger du på med rett brukernavn, da?

Jepp. Logger på mail.domene.com og fyller inn [email protected] og deretter passord.

Fungerer aldri :) Bortsett fra den gangen du tipset meg om at webmaster-kontoen har samme passord som kontrollpanelet: den mailen fungerer. :)

 

edit: Er det forresten lov med [email protected]? Altså, med en ".".

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Er det POP3 vi snakker om nå? For jeg fikk ikke kobla til mailen med MOE, men med Thunderbird gikk det med en gang. :shrug:

 

Jeg snakker ihvertfall om SquirrelMail. (mail.domene.com). Bør kanskje sende stw en mail om at det er problemer med å opprette nye mailer snart. Høre om det er et kjent problem hos dem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, nå har jeg lest igjennom topicet og har noen spm..

 

Skal ha meg webhotell, med 3 domener til samme side, de skal kunne brukes oscommerce shopløsning, de må ha raske server med god respons, gode muligheter til selv å gjøre endringer på medlemskapet via panelet(innlogging).

 

Bør ha ingen begrensing eller høg begrensing på traffik pr mnd, skal drive webshop løsning så dette er jo litt viktig.. Pris er ikke det viktigste, men kvalitet, support og oppetid er. Pris maks 2500,- i året inkl domene handtering.

 

Og et annet spm, hvor skal en henvende seg for designere til logo og webshop som ikke koster allverden ??

 

RScue

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp til å velge her...

 

Jeg er på jakt etter et rimelig webhotell... Har kikket litt på:

 

1. www.hostean.no

2. www.hostean.com

 

Er det noen som har erfaring med disse?

 

Er den evt noen fallgruer her som jeg ikke ser... jeg utvikler sidene i asp.net og krever et windows hotell mye bånbredde er jo kjekt ...

 

Det er jo samme firma men helt forskjellig pakker/priser/vilkår på .no og .com adressen.

 

Bør jeg velge punkt 1,2 eller kanskje noen andre (http://www.get-one.net/) ... forslag?

 

Takker alle for svar

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et rimelig webhotell... Har kikket litt på:

 

1. www.hostean.no

2. www.hostean.com

 

[...]

Ser ut som om man får fryktelig mye båndbredde for pengene i alle fall, men ettersom man gjerne får omtrent det man betaler for frykter jeg at noe ikke er helt som det skal. Hvis noen har erfaring med dette webhotellet er jeg også veldig interessert i å høre på hva dere har å si!

 

Et annet spørsmål - jeg ser at enkelte webhoteller opererer med "fri trafikk". Vet noen hva dette egentlig innebærer? Jeg regner med at de fort blir kranglete om jeg bruker 150GB trafikk per måned, men som regel står det ikke annet enn nettopp fri trafikk, og at man må vise hensyn til de du deler linje med.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...