Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har desverre ikke erfaring med hosting-delen av godaddy.com..

Kan imidlertid anbefale domene-delen, det er virkelig god kvalitet på tjenestene og jeg har brukt de i 4 år nå.. Er hosting.biten av samme kvalitet er den meget god!

(de er lokalisert i statene, så det kan jo hende at responstiden er noe tregere enn om serverne var i europa..)

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å lære meg HTML og CSS for å ha noe å ta meg til om dagene, og så lage en side etterhvert. Jeg skal kjøpe meg et domene, og regner med at jeg kjøper fra web10. Er det noen stor forskjell i om jeg velger Unix- eller Windows? Hva anbefaler dere? Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg ville satsa på Unix! eller er vel GNU/Linux de fleste kjører! Red Hat veit jeg er mye brukt til dette. Men, det er egentlig uvesentlig i denne saken :p

 

windows pleier å ha et lettere kontrollpanel. har jeg hørt vertfall

 

Cpanel som er mest brukt på unix servere kan jeg ikke akkuratt si er vanskelig og bruke! Nå har jeg selv ALDERI vert borti noe kontrol panel til windows men uansett.. cpanel er enkelt og fint spør du meg :)

 

En annen ting jeg liker med Unix er SSH tilgang.. noe, jeg syntes er utrolig greit og ha på webhotelet mitt.. synd det er få som tilbyr dette!

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har både erfaringer og spørsmål:

 

Nordkappnett - har 2 kontoer her, og mer enn 2 års erfaring med dem. Proff norsk aktør. Servere direkte på stamnett i Oslo. Ingen nevneverdig nedetid. Alltid tilgjengelig for support, og jeg setter stor pris på å meget raskt kunne få besvart dumme spørsmål på irc. Sånne spørsmål man egentlig ikke vil ta kontakt med support for :). Lynrask ftp, helt nydelig å jobbe mot, og alltid god informasjon osv om ting som hender/kommer til å hende ang. drift, fakturering osv. Anbefales for de som skal ha raske, norske websider!

 

JaguarPC - har 2 kontoer her, og mer enn 5 års erfaring med dem. 2 store amerikanske aktører som gikk sammen til en gigant for et par år tilbake. Kan ikke huske nedetid. Skikkelig med features på hostingplanene - 30-50 mysql-baser, anyone? Kjører Zend optimizer på php'en, og har generelt meget raske servere. Går raskt til usa å være, utrolig sjeldent jeg irriterer meg over treg load. Vanvittig mange brukere på supportforaene gjør at de alltid ligger foran deg når noe skjer. (Om noen husker phpbb-ddos-hullet som ble funnet for litt siden? - De her disablet kontoen din omtrent på dagen, og sendte melding om at phpbb måtte oppdateres før kontoen ble gjenåpnet. Sånn unngår man trege (utsatte) servere. Me like.)

 

 

Ny host? Det jeg trenger nå, er mer plass. Jeg skal hoste endel selvlagde filmsnutter, og gjerne også billedgallerier. Har 1000MB konto på denne siten fra før, men det ble fort fullt, gitt. Jeg har altså site med alt av features. Jeg trenger kun plass, så billig som mulig. Rask server/ftp er seff en fordel. 1000MB plass og 15GB overføring minimum - hva kan jeg få? Har tittet på postene her, og funnet disse:

Get-One (2GB plass, 18GB transfer, 119 kr/mnd)

TJC (2GB plass, 20GB transfer, 89 kr/mnd)

Norcomp (1,5GB plass, 45GB transfer, 74 kr/mnd)

Star-Dialog (1,5 GB plass, 15GB transfer, 139 kr/mnd)

- det jeg trenger er noen brukererfaringer på disse. Er de seriøse, dyktige? Finnes det bedre alternativer som ikke nødvendigvis er norske? Kommer jeg til å trenge båndbredden Norcomp tilbyr? Takk for svar!

Lenke til kommentar
TJC (2GB plass, 20GB transfer, 89 kr/mnd)

Har gode erfaringer med TJC - har ikke hatt de i mer enn en måned, men det jeg har sett hittil har vært bra. Og disse "ultra-treige USA-serverne" man hele tiden blir advart mot (spesielt fra STW-fanboys :p) har jeg ikke merket noe til. Både FTP og nettsiden gir kjapp respons.

Lenke til kommentar

Greit nok det ikke er sikkert man vil merke noe vesentlig til responstid, men det vil vel falle naturlig at responstiden til USA er lengre enn til Oslo f.eks. På den annen side, så betyr det at TJC leier server i USA av andre firma, noe som gjør at dem er annenhåndsselgere og ikke har like god kontroll over serverene sine som f.eks de som drifter sine egne. Har selv konto hos noen i USA, til en BNC, og fikk jo prakteksempelet der med at FBI plutselig stakk av med alt som var av servere hos firmaet jeg kjøper gjennom leier av. Det er lite firmaet jeg kjøper gjennom kan gjøre da.

Lenke til kommentar
Greit nok det ikke er sikkert man vil merke noe vesentlig til responstid, men det vil vel falle naturlig at responstiden til USA er lengre enn til Oslo f.eks.

Obviously, men nå skal man jo ikke bruke webhotellet som CS-server heller da, så viktigheten av å ha responstid < 100ms er begrenset.

På den annen side, så betyr det at TJC leier server i USA av andre firma, noe som gjør at dem er annenhåndsselgere og ikke har like god kontroll over serverene sine som f.eks de som drifter sine egne. Har selv konto hos noen i USA, til en BNC, og fikk jo prakteksempelet der med at FBI plutselig stakk av med alt som var av servere hos firmaet jeg kjøper gjennom leier av. Det er lite firmaet jeg kjøper gjennom kan gjøre da.
Poeng, men samtidig er man sikker på (i hvertfall i TJC sitt tilfelle) at serverne driftes under optimale forhold og av kompetente folk, noe som ikke alltid er tilfellet med norske servere.
Lenke til kommentar

Joda, optimalt er det der jeg har også, men når man bruker slike firma, så er det ikke bare ett firma som leier server der. En haug med firma, og om en person ødelegger (kjører DDoS mot noen, som i mitt tilfelle), så går det utover alle som leier.

 

Men om TJC funker, så er jo ingenting bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...