Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
www.web10.nu har vel samme pris som www.b-one.net [...]

Mistenker de sterkt for å være to forskjellige navn på samme butikk...

Hvorfor?

Det er da ihvertfall to forskjellige kontaktadresser, men det er nok heller snakk om noen som har funnet ut at den linjen b-one.net holder seg på er utrolig lønnsom, og prøver å kopiere dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en faktura på vei fra WebDeal, den var på 791,- for et år som inkluderer domene årsavgift og 40mb med serverplass. Synes det var i stiveste laget.

 

Vurdere å flytte sakene over til web10.nu, men ser at de ikke tilbyr mailinglister. Er det noen som vet om noen som tilbyr hosting som også har mailinglister (og som selvfølgelig er billig og bra)?

Lenke til kommentar

719,- for 40MB er mye. Det betyr 60 kroner i måneden, og for å sammenligne med det jeg har how STW, så betaler jeg 39,- mnd for 1GB lagring, 5GB overføring osv.. Mulig WebDeal har noe ekstragreier til spes intresserte, men jeg vil mene det er mye..

 

Satt og diskuterte prisene med dem en gang (en av de ansatte), husker ikke helt utfallet.. Tror firmaet ligger i byggene som HiG ligger..

Lenke til kommentar
Vurdere å flytte sakene over til web10.nu, men ser at de ikke tilbyr mailinglister. Er det noen som vet om noen som tilbyr hosting som også har mailinglister (og som selvfølgelig er billig og bra)?

Hva brukes mailinglister til? / Hvorfor er det relevant når man velger host?

 

Selv har jeg servetheworld, men betaler 69kr/mnd for den pakka som koster 79kr på websiden dems. :(

Føler meg nesten snytt når jeg hører andre bare betaler 39kr/mnd. Har kikket på qxl mange ganger, men ser aldri noe servetheworld tilbyr der.

...noen som vet om man kan registere subdomener under subdomene hos web10.nu? f.eks hei.og.hopp.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal kjøpe meg webhotell og domene nå, har aldri gjort det før, bare brukt start.no jeg.

 

Har tenkt til å kjøpe web10.nu, billig og bra har jeg fått inntrykk av, trenger nemlig fri overføring :)

 

Er det bra det?

 

EDIT:

 

Leste betingelsene nå, jeg har jo egentlig tenkt ti lå bruke det til å legge ut en 200MB Film jeg har laget da, som jeg skal legge ut... Forrige gang lastet filmen rundt 20-25GB på kort tid... Men, hvis jeg lager en liten ræva hjemmeside, legger ut link til filmen der, blir det mer lovlig da? Eller?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Bruk av diskplass og systemressurser

Den allokerte diskplassen er beregnet til websider, e-post og database. Web10 tillater ikke bruk av diskplass til lagring av større filer til nedlastning, streaming av media-filer eller lagring av data som ikke er tiltenkt bruk i forbindelse med websider, e-post eller database. Web10 tilbyr fri trafikk på abonnementet, så sant innholdet stemmer overens med overstående, og så sant trafikken ikke belaster maskiner og nettverk i urimelig grad. (...)

 

Dette lyder ikke bra, må vel finne meg et annet sted å legge ut film da...?

Lenke til kommentar
Bruk av diskplass og systemressurser

Den allokerte diskplassen er beregnet til websider, e-post og database. Web10 tillater ikke bruk av diskplass til lagring av større filer til nedlastning, streaming av media-filer eller lagring av data som ikke er tiltenkt bruk i forbindelse med websider, e-post eller database. Web10 tilbyr fri trafikk på abonnementet, så sant innholdet stemmer overens med overstående, og så sant trafikken ikke belaster maskiner og nettverk i urimelig grad. (...)

 

Dette lyder ikke bra, må vel finne meg et annet sted å legge ut film da...?

Jeg har jo filmer der og sånn.

Tror ikke det har så mye å si..

Lenke til kommentar
Bruk av diskplass og systemressurser

Den allokerte diskplassen er beregnet til websider, e-post og database. Web10 tillater ikke bruk av diskplass til lagring av større filer til nedlastning, streaming av media-filer eller lagring av data som ikke er tiltenkt bruk i forbindelse med websider, e-post eller database. Web10 tilbyr fri trafikk på abonnementet, så sant innholdet stemmer overens med overstående, og så sant trafikken ikke belaster maskiner og nettverk i urimelig grad. (...)

 

Dette lyder ikke bra, må vel finne meg et annet sted å legge ut film da...?

Jeg har jo filmer der og sånn.

Tror ikke det har så mye å si..

Mange som laster ned filmene dine?

 

Min første lastet jo 20-25GB første uka eller noe. (Lånte plass hos en annen da)

Og den var på 80MB, denne blir på 200MB... :roll: Blir vel enda høyere tall da...

 

Lurte på Get-One, virket som bra tilbud det også, standard pakka der.

Lenke til kommentar
Vurdere å flytte sakene over til web10.nu, men ser at de ikke tilbyr mailinglister. Er det noen som vet om noen som tilbyr hosting som også har mailinglister (og som selvfølgelig er billig og bra)?

Hva brukes mailinglister til? / Hvorfor er det relevant når man velger host?

 

Selv har jeg servetheworld, men betaler 69kr/mnd for den pakka som koster 79kr på websiden dems. :(

Føler meg nesten snytt når jeg hører andre bare betaler 39kr/mnd. Har kikket på qxl mange ganger, men ser aldri noe servetheworld tilbyr der.

...noen som vet om man kan registere subdomener under subdomene hos web10.nu? f.eks hei.og.hopp.no

Mailinglister fungerer slik at hvis du oppretter en mailingliste som heter [email protected] (forutsetter at du eier bill.com) vil alle som står på mailinglisten 'test' motta denne mailen.

 

Ganske kjekt å ha når det er arrangementer som skal på plass, utdrikningslag, dere er en gjeng som sender mye mail til alle ofte osv.

 

De som jeg har kommet over som tilbyr maillinglister er webdeal, host1 og get-one (web10 har det ikke).

 

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...