Gå til innhold

GUIDE: Hvordan beskytte seg mot spyware/adware


Anbefalte innlegg

alternativ til god gratis anti virus program: BitDefender

 

brukt det selv i lang tid nå og er kjempe fornøyd! bruker lite resurser også, i forhold til norton f.eks.

 

 

til de som klager på IE, så er dette litt overdrevet. bruker selv IE daglig og surfer på mye fy fy sider.. :p har ingen firewall utenom sp2 firewall'n. ellers har jeg s&d, adaware og bitdefender til og passe på at maskinen er ren og fin.

 

ikke plaget med spyware, eneste jeg får er tracing cookies, og de er jo totalt harmløse.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Må bare gi deg en stor takk. Denne guiden ble redningen da jeg etter mange forsøk ikke ble kvitt richfind som startside og richfind toolbar. Hadde nesten prøvd alt før jeg leste denne guiden og prøvde toolbarcop som fikset problemet :)

 

Edit: Så lett var det ikke, men toolbarcop viste meg iallefall hvilken .dll fil det var som messet opp, så da var det bare å fjerne den.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det viktigste for å unngå adware er å ikke bruke Internet Explorer, siden den er den desidert største browseren blir alt slikt skrevet spesifikt for IE og i svært liten grad for firefox eller opera.

 

Jeg installerte firefox og thunderbird på foreldrenes mine sin maskin for 7-8 måneder siden og det eneste ad-aware fant nå var cookies. Stor forskjell for å bare gjøre noe så enkelt som å bytte ut IE!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...