Gå til innhold

GUIDE: Hvordan beskytte seg mot spyware/adware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Ja, men kanskje det hadde vært lurt å lage en oppslagsverk-tråd som i webesign delen. Der kunne man linke til disse to guidene og andre relaterte ting som f.eks:

- Hvilket antivirus program er best? Dette har vært att opp uttalige ganger.

- Hvordan man fjerner dsoexploit.

- Hvordan man fjerner diverse virus.

osv osv...

 

Bare et forslag. Hvis det er ønske om dette så kan jeg godt snekre opp en slik tråd.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Ingen dum idé. Det er for tiden stor pågang med folk som har problemer med enten virus eller spyware, så et slags oppslagsverk kan være nyttig. Hvordan organiserer vi det? Ser for meg noe som dette:

 

--------------------------------------

 

Emne: TRENGER DU HJELP - LES HER FØRST!

 

Denne tråden er ment for å hjelpe de av dere som sliter med ulike problemer knyttet til datamaskinen; virus, trojanere, spyware, i det hele tatt. Vi er en gjeng forumbrukere som har samlet sammen nyttig informasjon om sikkerhet på nett. Vi har delt inn informasjonen i følgende emner.

 

GUIDE: Hvordan beskytte seg mot virus og hackere? (Av: NN)

Linker til gratis antivirusprogrammer og brannmurer. (Har linker til disse i guiden min allerede, lette å flytte over.) Informasjon om hvordan fjerne de vanligste virusene (som Blaster osv...)

 

GUIDE: Hvordan beskytte seg mot spyware/adware? (Av: Antikapitalist)

Denne guiden forteller deg hvordan du skal beskytte deg mot reklame på datamaskinen. Link til nedlastingssider for relevant programvare.

 

GUIDE: Hvordan fjerne spyware/adware? (Av: janfredrik)

Denne guiden forteller deg hvordan du skal fjerne reklame fra datamaskinen. Detaljerte skjermbilder viser hvordan du bruker relevant programvare. I tillegg informasjon om hvordan fikse de vanligste problemene (Search2Web, MySearch)

 

 

Andre forslag? :)

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Ingen dum idé. Det er for tiden stor pågang med folk som har problemer med enten virus eller spyware, så et slags oppslagsverk kan være nyttig. Hvordan organiserer vi det? Ser for meg noe som dette:

 

--------------------------------------

 

Emne: TRENGER DU HJELP - LES HER FØRST!

 

Denne tråden er ment for å hjelpe de av dere som sliter med ulike problemer knyttet til datamaskinen; virus, trojanere, spyware, i det hele tatt. Vi er en gjeng forumbrukere som har samlet sammen nyttig informasjon om sikkerhet på nett. Vi har delt inn informasjonen i følgende emner.

 

GUIDE: Hvordan beskytte seg mot virus og hackere? (Av: NN)

Linker til gratis antivirusprogrammer og brannmurer. (Har linker til disse i guiden min allerede, lette å flytte over.) Informasjon om hvordan fjerne de vanligste virusene (som Blaster osv...)

 

GUIDE: Hvordan beskytte seg mot spyware/adware? (Av: Antikapitalist)

Denne guiden forteller deg hvordan du skal beskytte deg mot reklame på datamaskinen. Link til nedlastingssider for relevant programvare.

 

GUIDE: Hvordan fjerne spyware/adware? (Av: janfredrik)

Denne guiden forteller deg hvordan du skal fjerne reklame fra datamaskinen. Detaljerte skjermbilder viser hvordan du bruker relevant programvare. I tillegg informasjon om hvordan fikse de vanligste problemene (Search2Web, MySearch)

 

 

Andre forslag? :)

Ja., skal lage opp noe greier i kveld så får vi se om det faller i smak.

Lenke til kommentar
Kanskje et veldig n00b spørsmål :blush: ,

men jeg lurer på om Lavasoft Ad-Aware kan brukes sammen med Norton Internett Security uten at det blir noe tull mellom disse to, mener nemlig å ha hørt dette, og at grunnen er at de tar forskjellige virus.

 

TSP :)

Ad-Aware kan fint brukes sammen med Norton.

 

Men hovedforskjellen er at Ad-aware tar i hovedsak spyware/malware, mens Norton tar i hovedsak virus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...