Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sangtekster er alltid bra til å skildre følelser.

 

...Deep was my anguish and for these words

They froze my blood and changed my soul

The master has spoken the truth, not any lies

The Devil gives and evil takes

The thing in life that man forsakes

A throne in hell, a price or a sacrifice?

 

Still the wind was blowing soft

And gentle here under the oak

Which gave me shelter and rest in for my trial

I'm not strong, weak is my mind

A new beginning, where to find?

I'm the last one on earth, please forgive us our crime

 

It was a time, when love was mine

Now it's time to sacrifice

 

My heart, bleeding for my race

The traces of mankind sweeped out by the hand of our Lord

I cried for the ones I have lost

Midnight in paradise, grief, away goes my hope

 

I cried for the ones I lost

 

Hear my prayers, climbing on the clouds above

Silent cry, reach the inner halls of truth

Give me a sign!

Sign!

 

A crimson sky, bless my eyes

Up goes the sun, my time has come

 

 

I know of a heaven...

and damn sure...

I know of a Hell...

if you could take a look into this fighter's mind...

the things you'd see.

What would you think?

How would you feel?

If you could really know me... mmm...

Can you see this Hell I feel inside?

A tragedy in a human mind.

 

That's what I am!!!

So turn away, turn away and go.

Turn away while you still can.

Turn away.

 

The way I'm gonna go is not the way you want to go!

This reign that I have built myself,

over the years, will crumble down me.

Life's double edged sword gives both pleasure and pain.

And it's MY cross to be carried!!!

Can you see this chaos-ridden mind?

This tragedy, this tragedy of a human mind.

 

That's how I am!!!

"It might seem t's just a part of the illusion of life.

There's no perfection in this world,

and in the end we're but two strangers

sailing our personal seas of sorrow..."

I've been to heaven! (and let me tell you)

I have been "down there" So turn away, go.

 

Turn away while you still can.

Turn away.

The way I'm gonna go is not the way you want to go!

Turn away, Turn away...

This is the way I wanna go

 

For eksempel.

Lenke til kommentar
Glemte å skrive at jeg ikke sier du tar feil=)

En måte er å spørre de direkte, men sånne ting er vansklige.

Der sa du det...fakta=)

Det er det vi har spurt om...åssen vet du det?..og nå svarte du på det fakta.

Og hvis de driver å lyger så er det bare å holde deg unna de....finnes nok av mennesker på planeten her.

Og jeg syns ingen fortjener folk som driver å lyger og prater piss....de skulle hatt en klask på ballene.

De lager bare usikkerhet og dritt=(

Å spørre direkte når man bare får løgn tilbake virker litt ... meningsløst?

Og det er fine mennesker. De tror bare de vet sannheten.

Lenke til kommentar
*snipp*

 

 

Egentlig fristes jeg til å svare:

 

Cool breeze and autumn leaves

Slow motion daylight

A lone pair of watchful eyes

Oversee the living

Feel the presence all around

A tortured soul

A wound unhealing

NO regrets or promises

The past is gone

But you can still be free

If time will set you free

 

Time now to spread your wings

To take to flight

The life endeavor

Aim for the burning sun

You're trapped inside

But you can still be free

If time will set you free

But it's a long long way to go

 

Keep moving way up high

You see the light

It shines forever

Sail through the crimson skies

The purest light

The light that sets you free

If time will set you free

 

Sail through the wind and rain tonight

You're free to fly tonight

And you can still be free

If time will set you free

And going higher than mountain tops

And go high the wind won't stop

And go high

Free to fly tonight

Free to fly tonight

 

Though I beg to differ on hva du føler du er, kontra hva du ønsker å være. Slik jeg forstår teksten så stemmer ikke den med personen jeg ser.

Dog ser jeg siden du viser meg, ikke hele deg, den er det strengt tatt bare en som ser så vidt jeg ser, og hun er vel den som best kan fortelle deg sanheten.

Dog håper jeg mine ord kan si noe, og enn så lenge vi alle er produkter av hva samfunnet gjorde med oss, så blir det ofte slik at en skulle ønske seg noe annet.

Jeg kan ofte ønske flere venner, eller bedre utseende (nja, ønsker ikke den lengre, nå ønsker jeg bare noen milliarder kroner, så jeg kan gjøre 100% hva jeg vil, men det er en annen sak).

Uansett, min tro og for min egen del har jeg sett beviset flere ganger, så er det alltid lys i slutten av tunnelen, selv om det alt for ofte kan virke som veien aldri slutter for å komme dit.

 

Noen gir opp på veien, de fortjener heder for å ha prøvd, veien er rimelig hard enn så lenge livet er designet slik at oddsen for at noe vondt/vanskelig skjer er mer tilstedet enn det motsatte til tider, i hvert fall kan det virke sånn for mange.

Dog holder jeg fast på at hvor vanskelig det enn føles så kan det løses eller løses litt opp i over tid, men det er vanskelig, hva annet kunne en forvente *sukk*.....noen ganger ønsker jeg at jeg var trollmann *trylle litt her og der* ;D

Lenke til kommentar
Gjest gjest0101
Forstår det, men er det ikke slitsomt å gå sånn?

Selvsagt er det det. Men jeg føler ikke jeg har noe særlig valg.

Tja, du kan f.eks. prøve å innse at de ikke lyver? Det er ikke så rent lite frekt å kalle folk løgnere fordi de ikke er enige i DINE løgner om deg selv. Men for all del, jeg vet at dine behov for å gni dine egne "sannheter" om deg selv godt inn i sjela, innimellom langt overstiger slike smålige ting som frekkhet, høflighet, og ærlighet. Selvskading über alles, selv om du ikke vil innrømme at det er det du driver med. Det er jo tross alt bare psykisk. Vel, det er mye smerte jeg heller ville tatt i mot enn den dritten du er så avhengig av å psyke deg ned med.

 

Men fint, fra nå av kan jeg jo si til deg, og late som om jeg er enig med deg i at du er ond, feit, ekkel, udugelig, svak.. var det noe mer? Det ville vært løgn å si, men det ville gjort deg fornøyd, ville det ikke? For det er jo det du synes er "sant". Så hvis vi ble "enige" med deg, hva da? Tror du alt på magisk vis hadde blitt fint og flott da? Må si jeg lurer veldig på hvordan det skulle skjedd. Så lurer jeg jo innimellom på om målet ditt ikke er å dra deg selv mest mulig ned i søla, og ha det jævligst mulig, også. Vanskelig for meg å se andre forklaringer på det du holder på med nå i hvert fall. Men nei, det er ikke "fint" at du har en merkelig trang til å få "bekreftet" negative oppfatninger om deg selv, og jeg kommer ikke til å lyve for å tilfredstille den trangen. Jeg er faktisk IKKE enig med deg. At du da velger å slenge "LØGNER" i trynet mitt fordi jeg faktisk er ærlig, vel... Det får stå på din regning. Jeg vet hva jeg er, og ikke er.

 

Du trenger ikke motstand, men støtte, sier du innimellom. Det er støtte du får, vennen. Støtte er ikke å trykke deg lenger ned i negativ drit, uansett hva du måtte tro er løgn og sannhet.

 

Hvis jeg vil vite sannheten om Lyn, spør jeg ikke en VIF-supporter. Å ta ditt syn på deg selv som sannhet stiller i samme kategori. Du sier du ikke vil ha det sånn som du har det nå. At "ingen vil ha det sånn". Jeg tror på det siste, og prøver å tro på det første. Men innimellom gjør du det ikke akkurat enkelt.

Lenke til kommentar

Ser ut for meg som du har gode folk som du kunne tatt imot støtte av, men nå kjenner jeg ikke hele saken da.

Men du skal faen meg ha gode venner som tør å si åssen ting er.

Ja, det er sykt jævlig å høre.........men du har noen der som er med deg samme faen. Men en grense går det med venner også, det er vondt å se en man er glad i bare forsvinne ned i mørke av div. grunner.

Og slike venner vokser ikke på trær.

Nå sier jeg dette generelt så det ikke blir noe bråk.

Men for min sin del så kan jeg takke visse venner for at jeg kan sitte her i dag å skrive.

Og alikevel så prøver jeg å dytte de unna, selv om jeg vet at de ikke er en "trussel".......så er de en trussel mot tryggheten det kan være i mørket.

Så mitt råd til hvem som helst som sliter som faen og har venner......ikke dytt de unna deg, ikke tving de til å lyge for at du skal få bygd under negative følelser, ikke kjeft på de for at de vil være der for deg.

Vi trenger venner...ensomheten er trygg den, men til syvende og sist er det tryggere med venner som er glad i deg og vil ditt beste.

Lenke til kommentar

Det hadde vært så mye bedre om jeg bare sovnet stille inn i kveld. Det er jo flere igjen, men hey, jeg stirrer bare tomt på veggen. I håp om å få dytten som kan få meg til å ta et valg. Jeg bare kødder til alt, så hvorfor? Hvorfor gidde. Stay away.

Lenke til kommentar

Er så lei av å være uinteressert. Er så lei av å ikke ville møte folk. Er så lei av World of f****** Warcraft. Hvorfor er ikke jeg et normalt menneske, slik som alle andre? Hvorfor bruker jeg opp min dyrebare tid på WoW, et spill det er umulig å slutte med! Har så lyst til å være med vennene mine hver dag, ikke bare 2-3 dager i uken (ferie). Dårlig samvittighet... vær så snill. Gå vekk!!!

Lenke til kommentar

Hardt å se faren sin dødsyk på sykehuset. Hele kroppen gul, utslett og blemmer, sår, håret som faller av, hele kroppen hovnet opp, blødninger i øynene, ja han ser rett og slett død ut. Har sett mye, men dette er noe av det jævligste jeg har sett. Å sitte å se på faren sin i denne tilstanden. Å heller ikke kunne kommunisere med ham. Bare se på at hele kroppen hans råtner og dør. Det griper deg dypt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...