Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer for ny tråd. Med et avsnitt om hvor man kan få krisehjelp. Det være seg via hjelpetelefoner, legevakt eller slik som i Bergen hvor de har en psykologisk avdeling på legevakten for folk i "livskrise". Den er forresten ikke døgnåpen såvidt jeg vet. Har bare vært nær ved å bruke den en gang. Fikk beskjed om at jeg kunne henvende meg der da jeg følte jeg måtte snakke med behandleren min og hun ikke hadde mulighet overhodet.

Lenke til kommentar
Gjest gutt22

I dag/går var jeg faktisk mer ærlig med legen min enn jeg noen gang har vært med noen i helsevesenet.

Fikk ikke lov til å gå før jeg hadde lovet at jeg ikke kom til å gjøre noe galt i kveld.

Lenke til kommentar

Det denne tråden her trenger for å få mer oppsluttning og bli mer poppulær - det er at verden snart får oppleve en kort men forferdelig 3.verdenskrig.

 

Slik at enda flere kan komme inn her og fortelle hvor innforjævligt deprimerende alt er, og visst det er noen som i det hele tatt prøver seg på ett par positive ord - i en eller annen form - oppi all den helvetes grusomme elendigheten, så nåde dem ass, da er det bare til å kjøre en granat godt oppi rævva på dem før noen stakkars sjeler finner litt håp i ordene.

 

...er det rart enkelte folk tar selvmord til slutt? Det er nemlig ikke helt fremmed, at dem nettopp her inne kan klare å sitte prikken over i`en for å si det slik! For det kan vel diskuteres, hvor smart det er å lese side opp og side ned dag inn og dag ut om deprimerende ting, når en selv er dypt deprimert.

 

Det var en lege som sa til en bekjent av meg som var deprimert, at det var svært viktig at han prøvde å gjøre positive ting og oppleve positive ting uavhengig hvor jævlig nåtiden eller fortiden hadde vert. Visst ikke kunne det bli svært vanskelig å komme seg ut av "deprimering", visst en i det hele tatt kom seg ut.

 

Og jeg har selv erfart flere ganger, at visst en deler deprimerende ting med folk som er deprimerte, så skal de veldig lite til før dem får enda mindre livslyst.

 

Så jeg synes det muligens er en smule urovekkende, at denne tråden har blitt brukt til siste plass å ta farvel i før selvmord er blitt utført. Og da kan en jo stille spørsmålet om denne tråden faktisk ikke er så innmari nyttig og bra når alt kommer til alt. Selv om den kan være nyttig for enkelte, så kan det fort være det motsatte for andre igjen.

 

Jeg synes at dem som vil prøve å hjelpe, eller prøve å poste noe positvt også bør få gjøre det i denne tråden. Gjerne å dele positive opplevelser, midt opp i at livet også kan være tungt, absolutt bør få lov til det uten å nærmest bli fordømt og forbannet av alle som rister av absistenser med engang noen prøver å komme med noe positivt.

 

Er det en tråd på dette forumet som hadde hatt godt av positive opplevelser etc - midt blant "elendigheten" - så er det denne tråden her.

 

For at denne tråden kun skal være ett fristed for tunge "deprimerende" tanker og liksom ingenting annet og ingen andre utspill. Det kan faktisk bli livsfarlig for enkelte, tro det eller ei. Takhøyden for posting her inne bør absolutt bli høyere og mer tolerant, uten at en skal bli fordømt nord om og hjem med engang en prøver å komme med noe som ikke er ment som negativt og deprimerende.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Kjedelig at dere skyter ham ned med standardargumenter ad nauseam. Vi VET det ikke er lett. Livet er ikke lett, man får aldri en stille stund hvor det ikke er et eller annet å bekymre seg over. Man skal ikke desto mindre forsøke å forandre på status quo, på sine omstendigheter. Eller ikke gjøre noe, lese og skrive i denne tråden, og aldri forandre sine veier.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder jeg, men: tror du ikke vi alle har prøvd alle de fantastiske gode rådene du kommer med? Hadde alt vært lett hadde vi ikke hatt noen problemer!

 

 

Trangsynheten på noen mennesker...

 

For meg virker det som du ikke engang giddet å lese hva jeg faktisk skrev i forrige innlegg. Så jeg er enig med deg, hvorfor du da i det hele tatt giddet å svare! Svaret ditt var ganske ulogisk og ute på blåbærtur med tanke på innlegget svaret ditt var myntet på.

Lenke til kommentar

IDF:

Her får du eksepler på gode og positive svar som fungerer slik de skal i denne tråden

 

Han her slet litt:

I dag/går var jeg faktisk mer ærlig med legen min enn jeg noen gang har vært med noen i helsevesenet.

Fikk ikke lov til å gå før jeg hadde lovet at jeg ikke kom til å gjøre noe galt i kveld.

Og her er de gode svarene han fikk:

 

gutt22: det står respekt av å være så ansvarlig at man søker hjelp når det blir for ille.

Er desverre den redselen for og si noe som deesverre kan gjøre at man tar det siste steget. For fremdeles så er det litt tabu og si man sliter eller lider av psykiske sykdommer. Har blitt betraktlig bedre, men langt ifra slik det burde være.

Så full respekt til deg Gutt22 :thumbup:

Lenke til kommentar

Svaret mitt var rettet mot det du har skrevet generelt i denne tråden.

 

Ja jeg skjønner - til tross for elendig timing av svaret ditt du kom med, altså konsekvent rett etter det innnlegget jeg hadde.

 

Men uansett jo jeg tar hintet ditt, nemlig at ingenting fungerer for deg og at du bare har det håpløst og at du bare vil fortsette med å ha det håpløst og at du er totalt håpløs og at overhodet ingenting vil funke for deg og at alt av ord og evt. hjelp funker ikke for deg. Og at ingenting funker for deg...

 

....og at absolutt ingenting er bra for deg og vil funke for deg. Og at du har prøvd alt av gode råd og gode tips og det ene og det andre, men at absolutt alt er rævva for deg uansett og at ingenting overhodet funker for deg. Og at alt uansett hva du gjør og foretar deg og uansett hva du tenker så funker ingenting for deg. Og at alt bare er like håpløst for deg, uansett hva du prøver eller ikke prøver. Så selvsagt er det ikke håp for deg, fordi du er håpløs, fordi ingenting funker for deg og du har prøvdt alt på denne jord men alt er bare hel svart for deg uansett hva du foretar deg...

 

...og du har prøvd alle happy medisiner som finnes, og ingenting av det funker heller for deg, og du kan ikke huske sist noen gode råd og ord funker for deg. Ingenting funker for deg. Fordi du mener det er mer håp for en død kamel, enn for deg, fordi for deg er det iallefall ikke håp eller hva?

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...