Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Jippi.. Da har jeg netopp fått vite at jeg må gå 10 klasse om igjen fra høsten av..

Hvorfor? Fordi at jeg har vært for mye sjuk i høst og lave karakterer.

 

Er så sinssykt deprimert og lei av alt sammen nå.. Ikke en dritt gir mening mer. Særlig nå som jeg bare spiller fotball med kameratene og ikke går på skole med de mer..

 

Det verste av alt er at jeg må gå på en annen skole til høsten av. Jeg kan ikke engang gå på samme skolen. Å gått på samme skolen hadde ihvertfall vært greit for jeg kjenner mange i 9.klasse.

 

Noen som har vært i samme situasjon som meg nå som kan gi meg noen gode råd? Synes alt er så dritt heretter.. Ser jo ikke fram til noe..

(Men tenker ikke på selvmord og sånne tanker, det gjør jeg ikke.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jippi.. Da har jeg netopp fått vite at jeg må gå 10 klasse om igjen fra høsten av..

Hvorfor? Fordi at jeg har vært for mye sjuk i høst og lave karakterer.

 

Er så sinssykt deprimert og lei av alt sammen nå.. Ikke en dritt gir mening mer. Særlig nå som jeg bare spiller fotball med kameratene og ikke går på skole med de mer..

 

Det verste av alt er at jeg må gå på en annen skole til høsten av. Jeg kan ikke engang gå på samme skolen. Å gått på samme skolen hadde ihvertfall vært greit for jeg kjenner mange i 9.klasse.

 

Noen som har vært i samme situasjon som meg nå som kan gi meg noen gode råd? Synes alt er så dritt heretter.. Ser jo ikke fram til noe..

(Men tenker ikke på selvmord og sånne tanker, det gjør jeg ikke.)

 

Tja, kan ikke si annet enn: Se fremmover! Klart det er kjedelig med en ny skole, men det er òg en mulighet til å skaffe seg massevis av nye venner og bekjente. Miljøforrandring kan i seg selv gjøre underverker for dårlige karakterer (uten at jeg vil implisere at du henger i dårlige miljø.)

Lenke til kommentar
*snip*

 

hva er grunnen til at du har mye fravær og må bytte skole da?

 

Jippi.. Da har jeg netopp fått vite at jeg må gå 10 klasse om igjen fra høsten av..

Hvorfor? Fordi at jeg har vært for mye sjuk i høst og lave karakterer.

 

Thats why.. andre spørsmålet vet jeg ikke.. men kanskje han ska flytte?

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Skolelei.

Æsj sier jeg bare. Skolen er kjempekjedelig, og jeg har lyst å gjøre noe helt annet. Er bare et halvt år igjen til jeg er ferdig med VG2, men hva om jeg ikke får gode nok karakterer til å begynne på allmenfaglig påbygning på den skolen jeg vil? Skulle vært en medisin som hjalp mot skoleleihet. Går forresten medier og kommunikasjon, men har mistet helt interessen for det (jeg hadde en helt annen forestilling om hva det kom til å gå ut på), og det er ikke noe som har vart i én uke, ganske mange måneder faktisk. Men, nå står jeg mellom valget å søke på ny linje til høsten, eller håpe at jeg får gode nok karakterer til å skifte skole.

Jaja.. Vi får vel se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal ikke flytte eller noe. Den nye skolen er bare 20 minutter unna.

 

Det eneste som er deilige med dette her er at jeg får fri helt til august da.. Men ville gjort alt i verden for at jeg kunne fortsette på den skolen jeg går på nå med kompisene mine. Men møter dem jo på fritiden da..

Lenke til kommentar
Skolelei.

Æsj sier jeg bare. Skolen er kjempekjedelig, og jeg har lyst å gjøre noe helt annet. Er bare et halvt år igjen til jeg er ferdig med VG2, men hva om jeg ikke får gode nok karakterer til å begynne på allmenfaglig påbygning på den skolen jeg vil? Skulle vært en medisin som hjalp mot skoleleihet. Går forresten medier og kommunikasjon, men har mistet helt interessen for det (jeg hadde en helt annen forestilling om hva det kom til å gå ut på), og det er ikke noe som har vart i én uke, ganske mange måneder faktisk. Men, nå står jeg mellom valget å søke på ny linje til høsten, eller håpe at jeg får gode nok karakterer til å skifte skole.

Jaja.. Vi får vel se hva som skjer.

 

Medier og kommunikasjon i norsk videregående er et sjansespill. Hvilken undervisning du får i hva kommer an på hvilken kompetanse de lærere som tilfeldigvis er ansatt ved lærested x har, og bare det. Læreplanen for de to (tre) årene gir den enkelte skole og lærere "mye spillerom", ved at den foreslår bøttevis med ting man kan og bør lære, men samtidig lar være å understreke de tingene som burde være absolutt 101 for hele fagområdet.

 

I sin allminnelighet vil jeg anbefale deg å bare stå det ut, når du tross alt er halvveis ferdig allerede. Å starte på bunn igjen etter to år vil føles som et gigantisk sprang bakover. Jeg ville heller ha satset på å dra meg selv opp etter støvleskaftene og hale i land de karakterene som eventuelt trengs for å komme seg inn på påbygning og skifte skole. Så vidt jeg vet er det ikke så enorme krav for påbygning (det er f.eks. verre å komme inn igjen på VK2 media, som er påbygning med mediagreier her og der), men jeg kjenner ikke til din lokale situasjon. Selv gikk jeg det siste året på media utelukkende på grunn av medelever jeg ikke ønsket å skifte ut, jeg hadde for lengst mistet interessen for selve mediefaget, og var drittlei av skole generelt. Jeg konkluderte med at det likevel var verdt å fullføre pliktløpet så fort som mulig - med avlagt eksamen fra videregående og studiekompetanse åpnes det fryktelig mange dører i alle retninger, og derfra kan du i grunn gjøre hva du lyster.

 

Håper det var litt opplysende, i alle fall. o/

Lenke til kommentar

Jo, takk for det, Zealuu! :)

Jeg visste ikke at kravene ikke var så høye for allmenfaglig påbygning, og dét er jo kanskje bra, da.

Det jeg kan gjøre, er å få så bra karakterer som mulig i allmenfagene, og prøve å bestå i mediefag.

Jeg går på privatskole nå, tenkte jeg skulle prøve noe nytt, mottoet til denne skolen var tross alt "for deg som vil litt mer", men de elevene jeg har havnet hos er folk som enten går om igjen eller har fått 2 i snitt fra ungdomsskolen, så man kan vel si at jeg har "arvet" holdningene deres, og det vil jeg bort ifra.

Lenke til kommentar

ååh for en dritt dag! fikk skikkelig angst følelse i musikk timen idag :omg: klarte ikke spille en dritt!! venninna mi ble sur på meg fordi jeg klagde over en i klassen sine rasistiske setninger, som heletiden blir brakt på bane!! I tillegg klager hu så sinnsykt mye over at hu får oppmerksomhet fra guttene og jentene på skolen, når hun tydeligvis liker det, og går bort til dem for å få mere!! Hun aner ikke hvor mye jeg skulle ønske det var meg de snakket med, flørta med, smilte til osv...

Pluss at jeg bekymrer meg over alle ting som ikke angår meg engang!!! får ikke sove av enkelte ting :no:

hva i helvete er det jeg gjør galt -.-

Hater dette dritt livet!! :cry:

 

Godt å få det ut :wee:

Endret av guiness
Lenke til kommentar

Jeg føler meg så hjelpesløs.. Og det er ingenting jeg kan gjøre. Jeg vet selv hvor jævlig det er å ha kjærlighetsorg. Ingenting hjelper, men jeg vil så gjerne gjøre noe. Men det er ikke noe annet jeg kan gjøre enn å sitte og se på hvor dritt han har det. Jeg hjelper og trøster og alt sånt, men det går jo bare over med tid.

 

Jeg hater å se han så trist. Og det er ingenting jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Livet og hodet mitt går til helvete. Jeg har ikke tenkt på annet enn selvmord de siste dagene. Senest i dag tidlig gikk jeg gjennom medisinskapet for å finne noen sterke piller. Jeg fant noen, tok av lokket, men slo det fra meg etter noen minutter. Det som stoppet meg var tanken på kjæresten min. Jeg elsker henne og hun elsker meg. Hun ville blitt knust hvis jeg plutselig, helt uten forvarsel, tok farvel med livet. Men hva skjer når forholdet tar slutt? Jeg tenker altfor mye, men jeg må være sterk. Det er så mye jeg ikke har opplevd enda.

Lenke til kommentar
Livet og hodet mitt går til helvete. Jeg har ikke tenkt på annet enn selvmord de siste dagene. Senest i dag tidlig gikk jeg gjennom medisinskapet for å finne noen sterke piller. Jeg fant noen, tok av lokket, men slo det fra meg etter noen minutter. Det som stoppet meg var tanken på kjæresten min. Jeg elsker henne og hun elsker meg. Hun ville blitt knust hvis jeg plutselig, helt uten forvarsel, tok farvel med livet. Men hva skjer når forholdet tar slutt? Jeg tenker altfor mye, men jeg må være sterk. Det er så mye jeg ikke har opplevd enda.

 

Å ta sitt eget liv kan virke som en lett utvei, men det sårer og skader din familie og bekjente. Tör man spörre hvorfor du ser så mörkt på tilvärelsen? Finn styrke i det positive du har; kjäreste og familie.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...