Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

hallo det er jo det som er poenget på eit forum, å seie meiningane. det var ikkje meininga og tirre på meg noken, kan ikkje eg få lov å pusse tennene mine ein gong i veka utan at folk skal klikke heilt for det? eg synes det og masse anna er bortkasta tid, og då er det folk som let seg tirra av det som har eit problem og ikkje meg.

 

og eg har masse vener, det er berre det at mange av dei ikkje lik meg. eller kanskje ikkje venene mine, men vaksne folk :mad: for eg er faktisk eigentleg snill!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

****De aller fleste psykologer anbefaler å skrive ned de tankene man har. Fikk selv beskjed om det. Så gikk rundt med en liten notisblokk i baklomma og måtte skrive ned ting når jeg tenkte det :)

Er en lettelse som du sier å få ting ut. Prate med noen eller bare skrive det ned. Ikke la alt samle seg oppe i hodet. Blir bare mer kaos.****

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det funke faktisk kjempe bra!! :!: har vært så jævelig deprimert en stund, men så skrev jeg alt ned her om dagen, og føler meg såå mye bedre xD

Endret av guiness
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
hallo det er jo det som er poenget på eit forum, å seie meiningane. det var ikkje meininga og tirre på meg noken, kan ikkje eg få lov å pusse tennene mine ein gong i veka utan at folk skal klikke heilt for det? eg synes det og masse anna er bortkasta tid, og då er det folk som let seg tirra av det som har eit problem og ikkje meg.

 

og eg har masse vener, det er berre det at mange av dei ikkje lik meg. eller kanskje ikkje venene mine, men vaksne folk :mad: for eg er faktisk eigentleg snill!!!!!

 

Du vet, og jeg vet at du er en flott fyr, men hvis man oppretter div. tråder med innehold som går på tvers av den gemene hops verdier, får man motstand. Slik er det bare. Urettferdig? Kanskje, men sånn er tingenes tilstand.

:)

Lenke til kommentar
hallo det er jo det som er poenget på eit forum, å seie meiningane. det var ikkje meininga og tirre på meg noken, kan ikkje eg få lov å pusse tennene mine ein gong i veka utan at folk skal klikke heilt for det? eg synes det og masse anna er bortkasta tid, og då er det folk som let seg tirra av det som har eit problem og ikkje meg.

 

og eg har masse vener, det er berre det at mange av dei ikkje lik meg. eller kanskje ikkje venene mine, men vaksne folk :mad: for eg er faktisk eigentleg snill!!!!!

 

Det finnes jo en del meninger som man kan holde for seg selv. Det handler jo bare om litt sosiale antenner. Viss du hele tiden ytrer meningene dine til en hver tid så skjønner jeg godt hvorfor folk ikke liker deg. God gammeldags folkeskikk er det også noe som heter. Neste gang du føler for å ytre en negativ mening om noe så prøv å heller holde kjeft så vil du se hvor mye lettere den situasjonen vil utarte seg enn tidligere der du evt har ytret slike meninger.

Lenke til kommentar

eg har sosiale anntennar :mad: . eg seier aldreg noke personleg stygt eller frekkt til noken som kan såre dei. vertfall ikkje som er meint å såre. så stikk ein anna plass med frekkhetene dine. ganske dobbeltmoralskt deg å skrive akkurat det, og i tillegg beskylde meg for å ikkje ha "sosiale anntenner" , ha "folkeskikk" og ber meg "holde kjeft"

Lenke til kommentar
eg har sosiale anntennar :mad: . eg seier aldreg noke personleg stygt eller frekkt til noken som kan såre dei. vertfall ikkje som er meint å såre. så stikk ein anna plass med frekkhetene dine. ganske dobbeltmoralskt deg å skrive akkurat det, og i tillegg beskylde meg for å ikkje ha "sosiale anntenner" , ha "folkeskikk" og ber meg "holde kjeft"

Det der kaller jeg å understreke et poeng. :love:

Lenke til kommentar
eg har sosiale anntennar :mad: . eg seier aldreg noke personleg stygt eller frekkt til noken som kan såre dei. vertfall ikkje som er meint å såre. så stikk ein anna plass med frekkhetene dine. ganske dobbeltmoralskt deg å skrive akkurat det, og i tillegg beskylde meg for å ikkje ha "sosiale anntenner" , ha "folkeskikk" og ber meg "holde kjeft"

Det der kaller jeg å understreke et poeng. :love:

Skulle til å si det samme! :D

Lenke til kommentar
kva? :mad: kven sitt poeng? og kva understrekte eg

Hvsi du virkelig er seriøs her (noe jeg tviler på), så tror jeg du burde få litt mere selvinnsikt på deg selv. Slik du oppfører deg her så klandrer jeg ikke foreldrene som ikke vil at du skal være sammen med barna dems. Tror du gir dårlig innflytelse.

Lenke til kommentar

Jeg er en regelmessig syter i denne tråden. Problemene mine er nok ikke verdens største, men de plager meg sikkelig. Her er det som plager meg nå:

 

Jeg har kommet fram til et punkt i livet, der jeg ikke vet hva jeg vil videre. Jeg er 16 år, og går på studiespesialisering første året. Jeg har ikke mange venner, som jeg vil betrakte som venner. De er mest folk å henge med, slik at jeg får tida til å gå. Jeg er på god fot med alle, og merker at helt ukjente folk vet hvem jeg er. Navnet går foran personen meg...

 

I klassen klarer jeg meg bra, og karakterene kunne vært bedre. Men det må jeg fikse sjøl... Problemet er at jeg ikke vet hva jeg vil med livet mitt lenger. Jeg vil bli ferdig med skolen, men er ikke særlig inspirert til det. Jeg vil ha flere venner jeg kan stole på, men alle folka jeg kjenner skal dra eller har dratt fra meg. Neste år blir jeg alene igjen. Jeg vil ikke være venneløs... Hvordan skal jeg finne ut av hva jeg bør gjøre med livet mitt?

Lenke til kommentar
Schnell blir jo gangbanged her.

Hvis litt respekt da :ermm:

Hvis jeg VISER litt respekt for et menneske som formulerer seg uforståelig og selvmotsigende er det ikke lenge igjen til det ikke er lov å motsi kristendommen på internett. Jeg er litt i mot politisk korrekthet når det er påtvunget på den måten her.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Fallen_*

Jeg vil benytte anledningen til å takke deg. Takk for at du forlot meg igjen. Jeg trengte det virkelig! Men du driter jo i meg. Du har dine behov og tenker aldri på hva andre føler. Selvfølgelig vil du utnytte meg. Har du noen gang tenkt på at jeg bare trenger noen som snakker med meg, bryr seg og gir meg en klem når jeg trenger det? Du bare stakk av da jeg var lei meg. Du stakk av og lot meg sitte der alene.

 

Men det er greit. Du er åpenbart ikke noe å samle på.

Lenke til kommentar

Da er det vel min tur til å skrive litt. Har noen problemer jeg har slitt med i flere år nå. For det første er broren min alcoholiker og narkoman. Helt fra jeg var liten, har jeg måtte sitte inne på rommet mitt å høre på at han og mamma krangler pga hans voldsomme raseri utrbrudder. Kranglene endte som oftest i gråt hos mamma , og at han fikk penger til mere svineri. Dette har pågått så lenge jeg kan huske. For noen år siden flytta broren min til en leilighet like ved meg og mamma. Han har ikke jobb, har et voldsomt temperamang, og liker å terorisere mamma daglig. Han oppførere seg som en 9 år gammel guttunge! han har omsider fått penger av sosialkontoret til mat og klær, og mamma har fått denne edle oppg med å passe på pengene hans. Han vet godt nå pengene kommer inn på kontoen, men klarer å bruke opp alt sammen 3 dager før neste *lønning*. Og da ringer han opp til mamma og forlanger forskudd. Hun klarer bare ikke si nei, og kjører ned til han med pengene hennes som hun aldri vil få tilbake.

 

I tillegg til dette sliter moren min med alvorlige depresjoner, og snakker noen ganger om at hun ikke orker å leve mere. Dette skremmer meg veldig!! og jeg har førtitusen ganger grått meg i søvn pga dette. I tillegg sliter moren min med spille avhengighet, og jeg og stefaren min må passe på at hun ikke går alene til butikken osv. stefaren min må passe på bankkortet hennes, ellers så bruke hun opp alt på de JÆVLA maskinene!! Når hun kommer hje etter en slik *økt* angrer hun å gråter. men neste dag er det på`n igjen.

 

Jeg har heller aldri vert så godt likt på skolen. Folk pleide å dømme meg etter utsende all the fuckings time på barneskolen. Jeg tar meg veldig lett nær av ting, å var ganske så sterk, så jeg pleide å banke de som slang dritt. Ikke så veldig smart, for folk så på meg som gæ`ærn. Men jeg hadde en ganske god selvtillit, helt til jeg begynte på undomsskolen. Alle andre skolene hadde tydeligvis fått vite om mine raseriutbrudd, og dømte meg itifra det. De "vennene" jeg fikk likte meg ikkno serlig, og det merka jeg, men jeg syntes det var bedre å følge etter dem uten å si en noe, enn å sitte i klasserommet alene i alle friminuttene. Ettervert gikk det litt bedre på skolen: Folk så ut til å ha glemt alle ryktene, og jeg levde et nogenlunne normalt liv, sett bort ifra hjemmesituasjonen. Men plutselig en dag var alt tilbake som det pleide. De vennene jeg hadde var blitt for kule for meg og jeg var et påheng igjen. Jeg lbe bare mere og mere depresiv, og det kunne ofte bli oppfattet som at jeg var sur, så jeg fikk det på nakken også. Vurderet t.o.m selvmord et parr ganger :/

 

Ettervert har jeg utviklet en slags sosial angs, siden jeg ikke ble godtatt noen steder. Jeg sluttet å snakke så mye, og sturet for det meste foran tv. Turte ikke gå alene noen steder lenger. Skoleveien var et mareritt, for jeg var redd for å møte på folk som ville komentere håret mitt, klærne mine, eller hudfargen min. Alt var bare jævelig. Måtte tenke førtitusen ganger igjennom det jeg skulle si til folk. Var redd for å si ting feil, eller bli missforstått. Føler jeg ikke kan ha en normal samtale med folk uten å si noe dumt. har i tilegge spist bare mindre å mindre i det sisste. Jeg er ikke sjukk i det hele tatt, jeg er bare veldig redd for å bli det(TEIT) har blitt litt overdrevent i det sisste.

 

I det sisste har ting begynt å gå litt bedre, og jeg har begynt å skrive ned alle tingene jeg sysn er leit ved livet osv.. det hjelper!!

 

OMG...Det var sinnsykt deilig å få dette ut!! Føler meg så sinnsykt mye bedre!! :new_woot:

 

Har noen noen råd for å bygge opp en knust selvtillit??

Endret av guiness
Lenke til kommentar
kva? :mad: kven sitt poeng? og kva understrekte eg

Hvsi du virkelig er seriøs her (noe jeg tviler på), så tror jeg du burde få litt mere selvinnsikt på deg selv. Slik du oppfører deg her så klandrer jeg ikke foreldrene som ikke vil at du skal være sammen med barna dems. Tror du gir dårlig innflytelse.

for noe tull! hvordan kan du vite det?? kjenner du meg kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...