Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kva? :mad: kven sitt poeng? og kva understrekte eg

Hvsi du virkelig er seriøs her (noe jeg tviler på), så tror jeg du burde få litt mere selvinnsikt på deg selv. Slik du oppfører deg her så klandrer jeg ikke foreldrene som ikke vil at du skal være sammen med barna dems. Tror du gir dårlig innflytelse.

for noe tull! hvordan kan du vite det?? kjenner du meg kanskje?

 

Nei, ingen av oss kjenner deg, derfor baserer vi våre utalser utifra DIN oppførsel. Oppfører du deg som en idiot, vil folk tro at du er en idiot. Oppfører du deg som en hyggelig kar, vil folk *trommevirvel* tro at du er en hyggelig kar.

 

Selvinnsikt er stikkordet, om du ikke vet hva det er, så spør moren din, læreren din, eller slå det opp i en ordbok. Når du har gjort det kan du sitte litt i tankeboksen, og vurdere om du skal fortsette å spre de signalene du gjør, eller være litt mer imøtekommende, reflektert og hyggelig.

Lenke til kommentar

Sånn, nå kan jeg sutre litt, da jeg endelig tror jeg klarer å skrive litt om dette.

 

Jeg ble sviktet. Det er ikke noe spørsmål om det en gang, jeg ble sviktet, og det gjorde dritvondt. Tillitsfølelsen jeg har til enkelte av vennene mine fikk seg en skikkelig seriøs knekk, sammen med selvtilliten min. Det skal så latterlig lite til for å vippe meg av pinnen for tiden. Jeg blir bare redd for å diskutere med vennene mine, eller si meg uenig med dem, i frykt for at de skal forlate meg. Jeg har tatt på meg masken min igjen. Jeg skal bare gjemme meg. Det er kun et menneske som får komme bak nå. "Hvordan har du det?" - svaret blir "Bra", uansett om det stemmer eller ikke i nærmeste fremtid. Jeg skal bare nikke og smile.

 

Argh, jeg fortjener bedre enn det jeg fikk, jeg fortjener fuckings bedre. Jeg er for god for ham. Men den løgnen stakk så fælt at jeg friker helt ut ved den minste antydningen til konflikt med noen av de beste vennene mine og bare logger av msn. Verste er at den eneste som kommer til å lese dette her er den det ikke gjelder.

 

Det er fuckings urettferdig. Jeg skulle faen kjørt den kjøkkenkniven i skrittet på ham da jeg hadde sjansen.

 

EDIT: Av IRL-venner, ikke av venner generelt. Jeg har fremdeles andre jeg stoler på, men de er tvers over landet. Lite trøst.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Sånn, nå kan jeg sutre litt, da jeg endelig tror jeg klarer å skrive litt om dette.

 

 

EDIT: Av IRL-venner, ikke av venner generelt. Jeg har fremdeles andre jeg stoler på, men de er tvers over landet. Lite trøst.

 

Lite trøst? Vel, det er det jo du selv som avgjør.

Kan kanskje være at det nettopp ikke er "trøst" du søker ...!?

 

Det hører til sjeldenhetene at noen gjør en sint, men man gjør ofte seg selv sintere.

 

Så, jeg gjorde meg selv rasende, men du var til god hjelp.

 

Det betyr at jeg har hovedansvaret for min egen mentale tilstand.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
*snip*

Altså. Nå må jeg si noe. Dette er deppetråden, folk legger ut tanker og følelser her. At de gjør det betyr ikke at du vet om alt som er skjedd, så vær så snill. Kom gjerne med råd til folk, men ikke kom og si at du har fasiten.

 

Hvor har jeg kategorisk sagt at jeg har fasit?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ikke pirk. Du vet nøyaktig hva jeg mener, du presenterer rådene dine som om de var fasiten. =)

 

Ikke prøv deg! Kom heller igjen å forklar deg! Hvis det betyr at jeg "taper", så ønsker jeg den muligheten til personlig erkjennelse velkommen.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om taper eller vinner, jeg ber deg slutte å komme med fasitsvar i deppetråden. Før du vet alt om en sak kan du umulig utale deg så sikkert som du gjør, og faktisk garantert ha rett. Som i saken med Eplefe. Du aner ikke hva det går i, du aner ikke bakgrunnen, likevel vil du ha det til at hun er syndebukken.

Lenke til kommentar

PencilCase: Ikke vondt ment mot deg, men svarene dine kan virke mot sin hensikt noen ganger. Denne tråden fungerer også som et pusterør om man vil blåse ut litt damp. Det hjelper ofte i seg selv å skrive det ned og poste det.

 

Når du kommer med "over-simplifiserte" løsninger på det meste så minsker lysten til å poste her og da mister man også denne muligheten for å slippe ut damp. Akkurat dette kan utgjøre forskjellen mellom et "kontrollert utslipp" og en "eksplosjon"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
PencilCase: Ikke vondt ment mot deg, men svarene dine kan virke mot sin hensikt noen ganger. Denne tråden fungerer også som et pusterør om man vil blåse ut litt damp. Det hjelper ofte i seg selv å skrive det ned og poste det.

 

Når du kommer med "over-simplifiserte" løsninger på det meste så minsker lysten til å poste her og da mister man også denne muligheten for å slippe ut damp. Akkurat dette kan utgjøre forskjellen mellom et "kontrollert utslipp" og en "eksplosjon"

 

Ser hva du mener, kjære Lars. Har nok vært litt for ivrig til å problemløse, i det siste. Klart at tråden har flere funksjoner, enn den jeg vil den skal ha. Takkar for at du sier i fra! Og det på en grei måte :thumbup:

:)

Lenke til kommentar

Dessuten så er jo lidelser som angst og depresjon noe man ikke klarer å kontrollere bare med posetiv tankekraft. Hadde det vært så enkelt så hadde ingen lidd av det. Man trenger ikke å rulle seg i medlidenhet, men akkuratt som man ikke kan riste av seg et brukken fot så kan man ikke kvitte seg med psykiske lidelser med trening og en tur på kino.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...