Gå til innhold

Skumleste film du har sett


embark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Arachnophobia (Den så jeg for en del år siden, og er grunnen til at jeg i dag frykter edderkopper som fanden selv.)

 

2. Villmark.

Jeg så den på kino i Trondheim (Arachnophobia) på Prinsen kino. Makan til kollektiv skrekkopplevelse skal man lete lenge etter! Kinoen var full, og alle Skvatt og hylte samtidig!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Jeg hopper på denne tråden jeg og, siden jeg er filmfrelst.

Av alle filmer jeg har sett, og da mener jeg ALLE ...

 

Så er THE RING på kino det mest nervepirrende og psykisk oppslukende opplevelsen jeg enda har hatt når det gjelder film. Makan til depressiv og syk stemning skal man lete lenge etter.

 

Som Vultur Gryphus sa under her om "Arachnophobia" - som forøvrig er en skikkelig genial film, og som gjorde meg til arachnofob også - så skal man lete lenge etter større kollektiv skrekkopplevelse. Det var dritdeilig å bli redd, noe som ellers aldri skjer, og jeg gleder meg vilt til "The Ring 2" som dukker opp i løpet av 2005.

 

Mange som sier jeg må ha vært full eller noe for å bli skremt av det der, og at de japanske versjonene er mye bedre (bullshit) - men det er noe helt annet og føle stemningen i en kinosal av 150 andre vettaskremte mennesker, enn å se den alene på en 17" Hansol-skjerm hjemme på kontoret.

 

Så - jeg må si The Ring .... :ermm:

Lenke til kommentar
Den kan vel egentlig det, men personlig synes jeg at det er skumlere med headset og lyset av. :p

Det er vilt mye skumlere på et hjemmekinoanlegg med alle lys i huset skrudd av midt på natta, alene... :mrgreen:

Tror ikke jeg kunne vært mer uenig jeg egentlig.

Kino er veeeldig mye mer effektivt når det gjelder redsel og opplevelse.

Jeg har sett Ringu utelukkende på DvD og hjemmekino anelgg.

The Ring har jeg også sett om igjen under de samme forholdende.

 

The Ring skremte livskiten av meg på kino av åpenbare grunner.

TXH og widescreen som en låvevegg.

 

Men det var fortsatt The Ring som var bedre enn Ringu hjemme.

Så derfor sier jeg - den amerikanske versjonen er bedre i mine øyne.

Håper The Ring 2 er mer enn det jeg tror det er - spinoff.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Ja jeg vet.

Har hørt fra mange sånne bedrevitere at den amerikanske versjonen er så kommersiell og billig, men de japanske filmene er rett og slett bare geniale.

Altså - hvem er det som melker kua her? Amerikanrne eller japsene?

Ja svaret er det siste.

 

Syns de pøser på med den ene og den andre jeg nå, sist jeg var nede på film-utleia så var det en hel hylle dedikert til japanske skrekkfilmer fra 2003-2004. Den siste jeg så var "Dark Water" - og den sugde. Alle ligner på The Ring og handler om stort sett det samme. Så de som føler de har usannsynelig stor peiling på film - og kommer med alle disse argumentene bare fordi de faktisk har sett de japanske - kan egentlig ta seg en litt tittom og komme til en annen konklusjon før de driter seg ut.

Bare en liten observasjon ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...