Gå til innhold

Resultater av klokking, MSI 6800 128DDR


fredriku

Anbefalte innlegg

Har jeg forstått det rett hvis det er et 6800non ultra med 128MB DDR, som kanskje viser seg å være GDDR3?

Vel, det er ikke GDDR3, i alle fall ikke mitt kort, men mistenker at det er DDR1 2.0ns, siden det funker på 900mhz, som 2.0ns er spesifisert for.

Det står at det er DDR3 på bildet du har postet på forrige side.

 

Trodde 6800 kortene kom med 2.8ns minne jeg. Mener å huske å ha lest det står det på spesifikasjonene til 6800nu/gt/u rundt omkring på nettet. Selv om klokker opp til 900mhz betyr ikke nødvendigvis det må være 2.0/2.2ns iallefall, har selv 2.8ns på mitt kort og det klokker opp til 975mhz (1ghz med annen bios)

Grunnen til at du kommer så høyt er nok fordi Hynix ofte "renamer" minne chippene sine. dvs 2.8NS=2.2NS

Har vært borti en del 5900xt med Hynix "2.8" som klarer over 1000mhz originalt.

Har du 6800 kort? Forstått det riktig da? I så fall hvilket, og hviken bios bruker du? Selvom jeg mistenker litt at det er 5900 basert kort du har? :p

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilket 6800nu er det du har fredriku? hvis det er msi skal det vist være 2 stk av det, et grønt et og et rødt med kobber kjøler, men, sitter akkurat og vurderer 6800nu eller 6800 ultra

Har du penger, går du for Ultra.

Vil du gjerne spare litt, men samtidig ha bra ytelse, kjøp NU.

penger har jeg nok av :D tjente 7 tusen i sommer + at jeg tjener 14 tusen i høstferien :)

OT: Heh.. Leste denne nå og fikk en påminnelse om at ikke alle her på forumet er voksne eller i jobb. Jeg bruker over 7000 i måneden i faste utgifter.

Lenke til kommentar
fredriku har du flashet kortet iså fall til hvilken bios ?

ellers har du bare clocket core og memory eller har du også fått "åpnet" piplines ?

Beklager noe sent svar, har handlet :p

Altså, har kun klokket, ikke åpnet pipes eller noe som helst. Vet forresten at jeg har 12 pipes, og ikke 16 som GT har. Men venter på Rivatuner som visstnok skal kunne låse de opp, så får se! ;)

Uansett så anbefaler jeg kortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...